3DSMAX mı? Maya mı? "Elma mı daha iyi? yoksa armut mu?" - sayfa: 3

Cvp

terry_bogard211

ama bir fark var max kulanıyorum ama film stüdioları ve oyun stüdyoları ağılıklı olarak maya ve softimageXSI kulanıyor ama ben mex derim arayüzü öğrenmesi ve kulanımı kolay bir çok da ders ve kitabi var piyasada

2006-06-08 20:19:31

Cvp

chrome_nickel

oyun studiolarının veya film şirketlerinin neden maya yada max kullandığını o an için bilemeyiz, kendileri dürüstçe açıklamadığı sürece.. ea -games 3ds max kullanıyormuş oyunlarında.. vay demekki oyunlar 3ds max ile yapılır demek yanlış olur.. çünkü id software mesela lightwave kullanıyor... yada yüzüklerin efendisi´nde maya kullanmışlar da hellboy´da max kullanmışlar.. peki max kullanan adamlar işi bilmiyordu yada paraları yoktu da mı maya kullanmadılar...

the incredibles´ da renderman kullanılmış, starwars´da brazil kullanılmış matrix´de mental kullanılmış... hepsi de işin inceliğini bilen firmalar değil mi....

max´mi maya´mı diye yorum yapmak yerine, herhangi birinde modelleme, ışıklandırma, malzeme ve sahne kompozisyonu bilgini geliştir kardeşim.. zaten birini adam akıllı bildin mi.... bir otomobili sürmeyi tam olarak öğrendin mi, yeni bir otomobilin, vites yordamına, viraj alışına, hızlanmasına ve yavaşlamasına alışman yeterlidir. o da alışmaktır... yeni bir bilgi değil...
yapman gereken şey, diğer arabanın 3. vitesinin ne tarafa takıldığını öğrenmek... ama önce, bir araba kullanmayı öğrenmek lazım.

vertex´in poligonun keyframe´in layerin ve timeline´nın ne olduğunu bilip de, bunları içeren herhangi bir programda bir animasyonu yapıp da diğerinde yapamayan adama direkt olarak kuru operatör sıfatını yakıştırmayı kusura bakmazsanız uygun görürüm ki... öyledir de... o programın kullanılmadığı bir yerde işsiz kalıcak demektir. veya çözüm gerektiren bir projede, çözüm üretemeyecek demektir.

uzun lafın kısası... 3d bir kalıplar zinciridir. önemli olan ralli de en önde gitmek değil, en doğru zamanlama ile finish görmektir. bu da öyledir. en kısa zamanda çözüm üretebiliyorsanız bir işi bilir sayılırsınız. ama 3ds max biliyorum ben demek, "operatörüm ben, düğmelere basarım gördüğümü yaparım ben" demek.... eğer modellemenin ne olduğunu, animasyonun ne olduğun gerçekten öğrendiyseniz, zaten max´mi maya´mı tartışmasının anlamsız olduğunu görürsünüz. zira, max´in yada maya´nın ferrari ile lamborghini´yi kıyaslamak gibi bir farkı var... ki, otomobil kullanmayı bilen, ferrariyi de sürer lamborghini´yi de sürer...

tek farkı... otomobil kullanmak için ingilizce bilmek gerekmez.
3d için ingilizce şart :)... ingilizce öğrenmekten çekinen birinin, 3d´ye nasıl tahammül edeceği merak konusudur ciddi halde benim içimde :)
... neyse.. çok gürültü yaptım ben.. etrafa yaydığım gereksiz desibellerden dolayı özür dilerim :)...

2006-06-11 00:15:07

Cvp

Çaylak

Tavuk mu yumurtadan cikar ,yumurta mi tavuktan? Bunun cevabi ile max mi maya mi sorusunun cevabi ayni bence[G3]

2006-06-12 02:12:58

Benimde diyeceklerim var

acar12

Arkadaşlar bana göre en iyi program benim en iyi kullandığım programdır.

2006-06-12 10:53:55

Cvp

DARK_Lord

Selamlar.Ben de max ile uğraşıyorum 8 aydır ortalama.
Geçenlerde maya´nın deneme sürümü geçti elime. Bir haftadır maya´yı kurcalıyorum da...
Bugün ne yaptım biliyor musunuz? Max´i bilgisayarımdan sildim...
Bence max mi daha iyi maya´mı diye etrafınıza soracağınıza maya´nın bi deneme sürümünü alında program neymiş animasyon neymiş görün... Olan kaybettiğim 8 aya olmuş...
Olsun gelecek bizi bekliyor..

2006-06-15 01:11:20

Cvp

onlyhack88

metken345 kardes iyide sen anlasilan anime yapiyorsun ama ben her ikisinide yapiyorum ev ciziyorum ve onlara tanitim filmi yapiyorum ayrica cesitli araba tasarimlari da yapiyorum benim bu konuyu acmamin sebebi ise mayanin modellemesi nasildir onu bilmemem ve mayanin kaynagi ne derece iyi ve rahat bulunabilir?

2006-06-15 02:23:48

Cvp

DARK_Lord

Sayın Ersin katırcı bir haftalık maya incelemem sonucunda izlenimlerimi paylaşmak istiyorum sana. Birkere ister animasyon ile uğraş ister araba veya mimari projeler için modelleme yap. Sonuçta her ne yapmak istiyorsan öncelik modellemedir. Yani iyi modelleme yapamazsan ne animasyonun kaliteli olur nede senin istediğin sektörde birşey yapabilirsin. Maya gerçek anlamda dünyanın en iyi animasyon programlarının başında yer elır. Maya´nın kullanıldığı yerlerden bir iki ufak örnek vereyim. Wald Disney´deki bütün animasyonlar maya ile yapılmıştır. Matrıx gibi dünyaca ünlü filmler maya ile yapılmıştır. Peki buradan kastettiğimiz maya´nın bu modelleri başka bir programdan alıp sadece animasyon yaptığı mı?
Hayır modellemeler de maya!da yapılıyor. Max´te 2 modelleme tekniği işe yarıyor 3d olarak polıgon, 2d olarak splıne. mesh, NURBS, veya patch hiç bir işe yaramıyor. Peki maya´da; NURBS, curve (splıne) polıgon subdıvısyon surface ve benzersiz olan paınt effect teknikleri var. Hepsi de işe yarayan birbirinden iyi teknikler. Tabi maya kusursuz bir program değil bazı konularda max daha iyi sonuçlar üretiyor. Fakat genele baktığımız zaman maya´nın modelleme teknikleri max´i geçmiş durumda. Ama maya kolay bir program değil. Onuda bilmen gerekir. Tabi fazla döküman bulman da zor. Bunu nedeni maya´nın Türkiye´de pek kullanılmıyor olmasıdır. Çünkü maya temelde Hollywood ´da kullanılan bir program bizim gibi normal kullanıcılar ne için 3d ile uğraşır mimari veya modelleme. Kimse kalkıp da matrıx4 filmini çekmeye kalkmaz Türkiye´de. Bu yüzden çoğu zaman max gibi bir program yeterli olacaktır. Ama şunu tekrar hatırlatayım modellemeden korkma maya için gerçekten iyi. Fakat max ile kendini daha çabuk geliştirebilirsin çünkü türkçe kaynak çok var. Maya için hepsi ingilizce. Ama zaten 3d ile uğraşıyorsan ingilizce öğrenmen gerekiyor maalesef. Fakat bu tür programlar biraz hayal gücü gerektirir. Sana kimse modelleme yapmayı "tam" olarak öğretemez. Araçların ne işe yaradığını öğretebilir. Max ile de devam etsen hiç bir şey kaybetmezsin. Max de çok iyi bir program. Fakat işe yaramayan bir sürü aracın (artık işe yaramayan eski araçların) varlığı (ki bunlar programı kasmaktan başka hiç bir işe yaramaz artık) aynı zamanda önüne gelen plugini bünyesine katmak için sistemini fazla gevşetmesi sistemin temelinde biraz uyumsuzluğa neden olabiliyor. Ha bu arada maya´nın render sisteminin iyi olmadığını söylüyorlardı. Ben kendi gözlerimle gördüm maya´da mental ray var. Bu iyi bir render motoru değilse bunu söyleyen insanlara göre ben bişey demiyom.
El elden üstündür...

2006-06-15 13:35:38

Cvp

Hazaro

Arkadaşlar siz kadir hocamın yazdıklarını hiç okumuyorsunuz sanırsam..Programlara kulp bulmak yerine kendinizi geliştirmeniz daha iyi değilmi sizce...Metin bey max ten bir örnek vereyim isterseniz....[url]http://www.flowlines.info/gallery01.html[/url] burdaki videoları izle kompasit namına birşeyyok bildiğim kadarı ile tamamı ham görüntüler be bu sistem max üzerinde çalışmakta...sonra Blizzardı bilmiyeniniz yoktur..[url]http://www.cgbundle.com/upload/upload/files/sekocan/makale/backtogaya/01.htm[/url] bakın bu röportajda okuyacağınız gibi max + maya kullanılmış....

Bu piyasada hangi programın hangi özelliğinin nerede kullanılacağı belli olmaz..Yıllardır cg artistler maya mı max mi xsi mu lightwave mi bunların sorularını cevaplıyamadı zaten gerekte duymuyorlar hepsi belli alanlarda uzmanlaşıyor..gerektiğinde maya kullanan gerektiğinde max kullanıyor..ama kseninlikle ş usöylenmiyor bu program yaramz şunun şuyu yaramaz bu şuşunlardan yoksun...işin sırrı program değil 3d öğrenmekte..Ben Ben hem Maya hem Max kullanmaktayım maya gecerken zorlanmadım çünkü temeli biliyorum...tek sorun hangi tuşun neye yaradığını bilmk...

Yukarda bir arkadaşında dediği gibi en iyi program benim en iyi bildiğim programdır demiş...Biraz daha geniş düşünelim ve araştırmamızı buna göre yaplaım lütfen...Türkiye deki piyasada bu tarz düşünülüyor olsada yurt dışındaki profesyonel şirketler bu şekilde düşünmemektedirler bu yüzden çok iyi yerdeler....


Not:..Bukonuyu Max-Maya kavgasına cevirmeyiniz...

2006-06-15 14:43:54

Cvp

kazmamurat

aslında şimdi ne elma ne armut, en iyisi ayva mantığıyla birisi çıkıp xsi derse güzel olur. buckaroo olacaktı ki buralarda şimdi, hey yavrum hey. hehehe...

2006-06-15 16:21:22

Cvp

brassi

maya´mı houdini´mi desek daha doğru olucak aslında ama. hahaha.

nasıl olsa biri çıkıp illa "program değil kullanıcı" diyecek. ki doğru.

hobsistmisin? ne kullanırsan kullan.
freelance´misin? ne kullanırsan kullan.
bir yerdemi çalışıyorsun. orası ne kullanıyorsa onu kullanacaksın( ki bu artık bugün herhalde yavaş yavaş maya olmaya başladı).

yok kardeşim ben uçtum holywood´mu istiyorum diyosun? ya xsi-ya maya yada houdini kullanacaksın.

bu paketler zor sınıfına sokulmaktaysada, planlanan herhangi bir efekt, daha az "SATIR" yazılarak çokdaha ekonomik bir zamanda gerçekleştirildiği için "robust" sınıfındaki yazılımlardır. yani mel bilmeden maya, hscript bilmeden houdini, ve bunlara ilaveten shader yazamıyorsanız maya yada houdini bilmenin herhangi bir getirisi yoktur. çünkü bunlar olmadan herhangi başka birşeyden farkı yoktur.

birkişi herşeyi öğrenemeyeceğine göre,türkiyemizde modeler,texturer,scripter,aniamator, renderer,ne bileyim shaderer...... gibi bir ekip organizasyonu olmadığına göre, demekki bu uç paketlerin tam randımanlı kullanılabileceğini söyleyemiyoruz.yani bizim için avantajları bir anda ortadan kalkıyor.

birkaç yeri tenzi ederek söylüyorum,ciddi ciddi böyle bir organizasyon şeması olacaksa birgün(ki neden olmasın)
işte ogün, dünya üzerindeki dominant yazılımlar hangisiyse(ki bugün xsi-maya-houdini) bizdede aynen öyle olacaktır(.......kaç sene gerekiyorsa boşluğa siz doldurun artık).

ama iso gibi düşünün. olmaz olmaz bir olur tam olur.

yani bugün için iş, en iyi hangi programı kullanıyorsam en iyi program odur´a geliyor takılıyor.

not:flowline maya ve max uzantısı içerir. şu an için inhosue bir çözümdür.
yakın gelecekte commercial olarak pazarda olmayacaktır.
(aman saldırmıyorum kimseye sadece bilgi vereyim istedim)

2006-06-15 17:15:34