Domino taşları düzenli devrilmiyor. - sayfa: 3

Cvp

Ruskol

@Rhapsody tutorial için teşekkürler fakat. Bir kaç tane taş koyduğumda bendede sorun olmuyor.

@roman
evet roman fakat ufak bir sorunum var. Reactor ü ilk açışım bu :)
Yani bilgim yok. Animasyona baktığınızda hız yavaş yavaş kesiliyor.

Bu bahsettiğin ayarlar nelerdir?
Hızı ne kesebilir?

Yada giderek hızlanmasını nasıl sağlayabilirim?


@Seke izledim senin taşların düşüşü güzel gözüküyor. Son çare o şekilde yapacağım.
(dosyanın boyutunun sıkıştırınca bu kadar düşmesinin nedeni. Herhangi bir codec kullanmamış olman. Bilgin olsun diye yazayım dedim. Codec lerle bu boyuta sıkıştırmadan düşürebilirsin. Hazırladığın şeyleri internetden stream olarak yayınlaman gerekirse bir gün, bilgin olsun diye yazdım. Gerçi zaten biliyorda olabilirsin )


Reactor u bilmediğim için. Soruları nasıl soracağımıda bilmiyorum. Kusuruma bakmayın.

Uğraşıp yaptığın için teşekkürler :)

@Çaylak
Reactor en iyi çözüm. Bu kısmını anladım ama dediğim gibi reactor ile yeni tanıştım. Bu olay yüzünden. Ayarları ile felanda oynamadım. Belkide standart ayarlarında bir sorun vardır. Bu yüzden hız kesiliyordur.


( Kusura bakmayın. Böyle herkeze tek tek cevap verir gibi olduda.)

yardım ve önerileriniz için tekrar teşekkürler.

2006-06-02 19:10:33

Cvp

reques

reactordan başka çözüm yok burası kesin düzenli devrilmiyorsa ağırlıklarda problem vardır ben bu dosyayı bir inceleyeceğim bakalım neyin nesiymiş sıkıntı.

2006-06-03 16:41:22

Cvp

Ruskol

umarım sorunu çözebilirsin. (ya ortada sorun bile yoktur. Sorun benim bilmiyor olmam [G1] )

şimdiden teşekkürler

2006-06-04 04:52:35

Cvp

DreaMale

inanamıyorum size ya ; ) kendi içinizde kaosa düşmüşsünüz ; )
ruskol sana da bazı postlarında gıcık olduğumu belirteyim...
neyse reactorle naı yapılır bi anlatmaya çalışayım bakayım.
ben de karmaşaya sürüklenirsem eğer bu başlık lanetli demektir ;)

şimdi öncelikle bir nesne ile diğer nesne arasında temastan doğan bir hareket için evet reactor kullanılabilir.
ama reactor standart ayarlarıyla bazen küfürü hakeder bi yapıya sahiptir.
örneğin çarpışma tölerans değeri. sen objeyi bırakırsın
obje daha diğerine çarpmadan hareket gerçekleşir.
bunun sebebi Utilities>Reactor>World --- Col. Tolerance
değerinin yüksek oluşu. hemen üzerinde bulunan max basınla da orantılı azalıp artar. ama sen sadece col. tolerance´yi düşürebildiğin kadar düşürüp dene.

ikincisi de objelere atanan simülasyon tipleri.
örneğin bir objeyi seçip ağırlık vermek için OpenPropertyEditore tıklarsın ve Mass yazan yere bir ağırlık değeri girersin.
ama bu obje torus gibi ortası boş bir obje ise
ağırlığı verdiğin yerin hemen altında bulunan Mesh Convexhull özelliği ona bu hakkı vermeyecektir. Doğru seçim içbükey yani Concave Mesh´tir. bu çarpışma tölerans değeriyle birlikte kullanılırsa en iyi çarpışmayı sağlar.
ardından objenin kütlesine gelelim.
sen eğer kütlesel olarak bir objeye normal ağırlığının kat kat altında bir değer verirsen o obje, düşmeyi bırak, sadece yıkılmaya başlamak için bile 3 torun sahibi olmana yetecek bir zaman isteyebilir senden. yani doğru kütleye doğru ağırlık.
bunu anlayabilmek için de sistem birimini en iyi kullandığın ölçü birimine getir.
örneğin cm ya da mm
ve orada doğru ağırlığı gir.

gelelim işin preview kısmına.
buraya kadar ki kısımda sahneyi hazırladığını umuyorum.
yani basit olarak
bu saydıklarımı bir tane box´a uygulayıp
sıralı bir şekilde kopyalarsan ağırlık değeri girilmiş bir sürü box´ın olur. bu arada çalıştığımız obje box olduğu için openpropertyeditorde Bounding box demenin hiç bir sakıncası yoktur ; )

anyway:p
şimdi bu objelerimize öncelikte bir zemin lazım de mi. bunu bir butu ya da concave mesh bir plane ile yapabilirsin.
ama bunların haricinde sen yer düzlemi olarak
"reactor CreatePlane" kullanırsan sonsuza kadar uzanan bir düzlem elde etmiş olursun. yani doğru yer düzlemi seçimi ReactorPlane´dir.

şimdi sahnenede bulunan bütün objeleri(R.Plane de dahil) seçip katıcıcisim koleksiyonuna ekle.RBCollect

bu sahneyi önizleme yapmadan önce de plane ile objeler arasında Col. Tol.´e girdiğin değer kadar bir mesafe ekle tamam.
yoksa önizleme ekranına çıkmadan hata alırsın.
bu arada reactordeki hataları okuyup aşina olursan reactorleri o kadar çok seversin. hatta evlenip çoluğa çocuğa karışanlar bile var içimizde.

neyse ben şimdi adaya gidicem. sana iyi yorulmalar.

bu arada burda şu an max olmadığı için sahneyi hazırlayıp yapamadım.
anlattıklarım da bildiklerimdi. unuttuğum bişe yoktur inşallah
neyse ben gidip yanayım biraz
saat 7 ama hava cayır cayır ; )

2006-06-04 06:53:36

Cvp

Ruskol

bilgiler için teşekkür ederim. Yatıyorum, kalktığımda ilk işim bu bilgiler doğrultusunda sahneyi yeniden kontrol edeceğim.

Gıcıklık konusuna gelincede, beni biriyle karıştırıyor olabilirsin. (sadece mesajlardan niye gıcık olasınki. Düşündüğün kişi olmayabilirim.)

tekrar sğl.

2006-06-04 07:04:49

Cvp

DreaMale

ben bu başlıktakilerden bahsetmiştim.
neyse konu bu değil zaten boşver...

önemli olan benim hala burdan çıkmamış olmam.
uyuyan bazı arkadaşlar yüzünden çıkamıyoruz ;)

2006-06-04 07:19:32