Segmentlere ayırma

Segmentlere ayırma

kurkcu

Selam,

3dsMax e yeni başlayanlardanım,
bir box yapıp modifierdan bu boxı height,width yada length segment ayarları ile oynayarak polygonlara ayırabiliyorum ancak
kendim line lar kullanarak çizdiğim daha sonra birleştirip biraz şekil vererek oluşturduğum (smooth,corner,bezier kullanarak) bir 2d nesneyi face extrude ile 3d hale getirdikten sonra seqmentlere nasıl ayırabilirim (polygonlar haline)
slice (refine mesh) kullanarak yapabiliyorum ancak 100 polygon oluşturmak için çok uğraşmak gerekiyor.

Yardım Lütfen.

2006-06-02 20:29:33

Cvp

mokambo

http://www.tr3d.com/index.php?islem=goster&id=dokuman&r=211

bu link fikir verebilir. muzun arkadasımız editable poly yontemi ile modellemenin hemen her aşamasını video halinde cok iyi acıklamış...


dersi nasıl indireceginiz zaten link´teki sayfalarda yaziyor. kolay gelsin..

2006-05-29 16:30:54

Cvp

burakkiyici

2d çizdigin objeyi exturude ettikten sonra modify alt menüsünden tesellete der isen objeyi istedigin sayıda segmentlere ayırabilirsin kolay gelsin

2006-05-31 11:18:55

Cvp

stealth_

POLYE ÇEVİRDİKTEN SONRA EDGE ALT NESNE KONUMUNDA BİR EDGEYİ SECİP LOOPLA SEÇİMİ GENİŞLETTİKTEN SONRA CHAMFERLA İSTEDİĞİN KADAR ARAYA SEGMENT ATABİLİRİSİN!?

2006-06-02 09:31:20

Cvp

ghostmeister

slice kullanmana gerek yok
dikey çizgileri ring seçimle birbirine bağlarsan(connect ile) oynayabilecğein yeni geometriler gelir
eğer daha da arttırmak istersen o yeni gelen çizgileri (loop halinde seçililer zaten seçim bozulmadıysa, bozulduysa yatayların birini seç loop de) bunu yaptıktan sonra chamfer la biraz oyna.
not:
eğer subdivision(bilmiyosan meshsmooth,turbosmooth diyelim) modelleme ile uğraşıyosan eklediğin her çizgi(kenara yakın çizgiler diyelim) kafes yumuşatmasında(mesh smoothing) çok farklılıklar oluşturacaktır.
3dtotalda bunun hakknda bi tutorial gelmiş tost makinası adında
incelemeni tavsiye ederim
www.3dtotal.com

2006-06-02 20:29:33