Skin Modifier

Skin Modifier

tilki21

Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba.Ben yaklaşık bir aydır forumu okuyucu olarak takip ediyorum.Ve sonunda ilk sorumu sormaya karar verdim.Forumdaki en son skin modifier aşlığını inceledim ve uyguladım.Envelop ve Paint Weights Ayarları mükemmel Ama eklemleri bir türlü ayarlıyamıyorum.Elinde hazır Bir model olan biri Yalnız bir diz yada dirsek için paint weights ayarlarının görüntülendiği bir kaç resim upload edebilirmi??
Eminim usta biri için yarım saat bile sürmez.Birde Painter options daki Grafik ve Preasure Affects in ne olduğunu açıklarsanız sevinirim.Yardımınız için şimdiden teşekkürler.

2004-05-11 20:10:46

Re:Skin Modifier

3d-anim

bu eklemler en sorunlu yerlerdir.
1-Kemik sistemin acaba eklemin olması gereken yere tam oturttunmu.Bu tam oturmazsa eklem eksenlerin yanlış yerlerde olacaktır modele göre. Zaten skin ayarların mükemmel olsa bile yanlış deformasyon olur. Bu ihtimali düşünmek zorundayım.

2-Eğer kemikler modele göre tam oturmuşsa skin Envelop ayarları ile oynayalım. Kol da ki eklem yerlerinde envolop un dış ve iç etki alanlarını mümkün olduğu kadar diğer kemik alanının dışına çıkarmalısın yoksa eklem diğer ekleme doğru yaklaştıkça diğer eklemin etki alanı bir diğer kemik in etki alanını etkiler buna çooook dikkat. Diğer hususlar ise wertex weight ile istenmeyen etki alanlarında ki tek tek vertex leri ayarlamak. Bu kobu da sanırım graf ustamızın form da ki cevabını okumuşsundur. Ben bayağı faydalandım. Bir referans resim yollamayı çok isterdim ama su an cafe deyim.Yapman gereken ler aslında ilgili kemiğin etkisinde olmaını istediğin notaları(vertex) vertex weigt ile paint etmek.Burda da ayarlarda 1,0 duran pressure ayarını 0,1 gibi le işe başlamak gerek. aynı noktaya tekrar bastığında ki masue tıklaması değer bir 0,1 kadar daha artıyor. yani o kemiğin etkisine 0.2 total de bağlanıyor sanırım renk değerleri mavi en zaıf ise sararmaya başlar sonrada kırmızıya doğru gider. Kırmızı renk değeri en yüksek oranda kemiğe bağlanmak anlamında dır. sarı renk ise biraz düşük değer de ve biraz de diğer kemiğin etki alanında olma ihtimali de var.Tabi bunu anlamanı yolu diğer kemiği seçip bakıp görmek.Bu işlemler çok sıkıntılı geçer. Modellemek kadar zordur.Tam anlamıyla güzel bükülme bazı açıardan yakalıyabilirsin. Bence uygulama yap bu anlattıklarıma göre.

2-Joint angle deformation.Bu hızlı bir çözümdür.Fakat Hassas diyemem. İki eklem için biraz nokta seç ve bu joint angle deformation gizmosunu ekle ve gizmoyu biraz tuhaf olarak ekranda göreceksin.Sanırım twist ile döndürerek uygun istediğin görünüme gelince gizmonun noktalarını çekerek eklemi düzeltmeye çalış.
3-morf deformasyonu ki bu en doğru çözümüverir. Bunu uygulamadım hiç ama zahmetli gelmese uygulardım...

2004-05-10 12:26:29

Re:Skin Modifier

tilki21

Joint agle deformer ile kısmen bişiler düzeliyor ama hiç hassas deil.Morph ange ile denedim ama hiç bişey anlamadım.İskelet sistemim çok basit henüz sadece diz üzerinde çalışıyorum.
Onu halledersem tüm vücuda uygularım.Ama envelop ve weight ayarları resimli bir örnek olmadan kavramak 1-2 yıl alır heralde

2004-05-11 20:05:29

Re:Skin Modifier

oz

1-2 yılmı,abartma tilki,geldik evine kaç dakka sürdü?
:))

2004-05-11 20:10:46