Extrude ve poligonlar

Extrude ve poligonlar

dreamer7

Oncelikle merhaba,
3dsMax´e yeni basladim, 2. sinif end tas ogrencisiyim ve proje yetistirmeye calisiyorum su an =)

ACAD´dan 3dsMax´a gecirdigim bir dosyayi weld ettikten sonra Extrude ettim , dik yuzeylerin parca sayisi ayarlayabiliyorum fakat yatay yuzeylerinkini ayarlayamiyorum, bu yuzden yumusatamiyorum. Extrude ettikten sonra veya etmeden once ne gibi komutlar kullanarak bu yumusatmayi basarabilirim?

2006-05-28 13:03:03

Cvp

dreamer7

Daha iyi anlatabilmek icin ekran goruntulerini yolluyorum, [img]http://www.tr3d.com/dosyalar/BtjJ3CajK.jpg[/img]beyaz cizgiler yumusatip yuvarlaklastirmak istedigim yuzeyler.

2006-05-27 21:28:12

Cvp

chrome_nickel

edit poly aracında, yanlardaki üzerinde segment oluşmayan yüzeyleri seç, ctrl tuşu basılı iken edge moduna geç. seçili poligonları saran edge´ler otomatik olarak seçilecektir. sonra chamfer aracı ile bir miktar pah kır.

ardından
1- meshsmooth uygulayabilirsin

2- aralıkları her defasında eşit kalacak şekidle, her chamfer yapışında yeni oluşan segmentlerin seçimini iptal etmeden üst üste chamfer´lar yapabilirsin.

veya kesit oluşturarak, şekli bevel profile ile oluşturabilirsin.

2006-05-27 22:42:42

Cvp

dreamer7

Tesekkurler, dediklerinizi uyguladim fakat iyi sonuc vermediler. Chamfer yaparken belli captan sonra koseler birbirine geciyor.

Baska yontemlere acigim veya daha fazla yardima?

2006-05-28 00:27:52

Cvp

Snaap

Evet üstteki yüzey 30-40 tane vertexten oluşursa iyi sonuç vermez. Vertexler birbirlerine çok yakın oldugu için chamfer de bir değerden sonra birbirlerine girmeye başlarlar. Tavsiyem Extrude değilde Bevel Profile modifierini araştırman.

2006-05-28 02:52:02

Cvp

Samce

aslında bunu tam bir aslı astarı yok
bende maxe ilk başladığımda line aracıyla araba çizip
extrude veriyordum ve smooth yapamıyordum

2006-05-28 10:36:34

Cvp

dreamer7

smooth yapamamamızın nedeni extrude ettiğimiz yatay yüzeylerin tek parça kalması, bende diyorum ki bu tek parçayı çoklu hale getirmenin bir yolu var mı?

2006-05-28 10:41:03

Cvp

Snaap

Evet var.Ya spline halinde iken oluşturdugun kesiti , yeni segmentler ekleyerek dörtgenlere bölüp surface modifieri ile mesh yaparsın.Yada Extrude uyguladıktan sonra Editable Poly>Cut komutuyla yüzeyleri teker teker bölersin. Uğraşamam diyorsan Oluşturduğun kesit e Extrude uygulamadan Max 8 kullanman halinde Garment Maker modifierini uygularsın. Bu da eğrini üçgenlere bölüp mesh haline getirir. Üçgenlerde artık yaptıgın işte ne kadar sağlıklı olur deneyip sen karar verirsin. Sonra da yine Editable Poly e çevirip tüm yüzeyleri seçerek istedigin derinlikte extrude uygularsın. Sen yinede bu kadar uğraşmadan Bevel Profile a bir bak. Şöyle birşeyler çıkıyor Bevel Profile ile :

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/9Xr1qbU1M.gif[/img]

2006-05-28 13:03:03