max´te cloth sorunu

max´te cloth sorunu

DARK_Lord

selam. Kafayı yiyeceğim. Bir karakter yaptım. Gövdenin üst tarafındaki poligonları seçip detach yaptım. sonra bu ayırdığım elemente push modifieri uyguladım ama önce turbo smooth yaptım ki gerçekçi bir simülasyon olsun. reactor aracını kullanarak kumaş simülasyonu vereyim dedim defalarca deniyorum bilgisayar kitleniyor. Bir türlü yapamadım. Acaba yanlış bir şey mi yapıyorum da program kitleniyor? Bilmiyorum bana yardımcı olur musunuz acaba. Siz bir karakter üzerinde kumaş simülasyonu için işe yarar başka bir teknik biliyor musunuz ?
Saygılar.

2006-06-10 17:44:57

Cvp

chrome_nickel

max 8´de cloth modifier´i var. oldukça basit bir çalışma mantığı var. kurcalamanı öneririm

2006-05-26 15:12:44

Cvp

emreşan

detach ettiğin yüzeyleri uzaklaştırmadıysan sürekli bir penetration durumu vuku buluyor ve cloth u kitliyordur. birbirinin içine geçen yüzeylere alerjisi olan nadide eklentilerimizdendir kendisi.

2006-05-26 19:56:17

Cvp

Legolas

doğru maxin içinde cloth eklentsii var ve güzel sonuçlar veriyor onu denemeni tavsiye ederim =) ayarları hakkındada hazırladığım bir ders var istersen oraya bakabilirsin ayarları hakkında biraz bilgi vermiş olur

2006-05-26 21:39:38

Cvp

DARK_Lord

Tesekkurler yardim icin. onerilerinizi hayata gecirecegim...

2006-05-27 14:51:49

Cvp

3d-anim

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/wX6g2D9I1.jpg[/img]
bu resimdeki pelerin canlandırmasında cloth reaktor animasyonu yapmak istedim.Ama burda pelerin adamın içinden felan geçiyor.

Bone ile bunu canlandırmak istemedim ama sorun çıkıyor.
Emre Şan ın dediği olaya dikkat ettim pelerin adama hiç değmeden hazırladım ama gene olmadı.Ne yapmalıyım.

2006-05-29 20:32:11

Cvp

emreşan

modellediğin adamın vücudunu seçip reactor properties den "unyielding" seçeneini aktif edeceksin. sahnene RBColl. (rigidBodyCollision) koyup kumaşla reaksiyona gireeck objeleri listene ekleyecek ve öyle bakacaksnı. kolay gelsin.

2006-05-30 13:39:53

Cvp

DreaMale

emresan: ...vuku buluyor ;)

ilk posttaki sorunun cevabı yüzey sayısının fazla oluşu.
yani sen bu nadide collectiona küsüratı bol olan bir obje verirsen alacağın sonucu görmek için create yapmayı bırak preview bile yapmana gerek yok sonuç (-) olacaktır.

clothfx dynamic mantığıyla çalıştığı için bu yöntemle yapabilirsin.
max 8 kullanıyorsan standart geliyo bu.
nette bulabileceğin dersler var kurcala ve dene.

son gönderilen resimdeki sahne içinse
ordaki kahramanımızı concave mesh yapıp öyle unyealing yap
ardından Utilities>Reactor>World>... Col. Tol. değerini düşür.
öyle dene


:P

2006-06-04 08:02:37

Cvp

emreşan

col. tolerance değerini düşürür ise hesaplama şansı azalır. artırsın ki herhangi bir problem varsa bile şimdilik onu değerlendirmeden hesaplamaya geçsin.

2006-06-04 09:40:20

Cvp

protoryan

tamam da arkadaşlar nasıl yapıldığını bilmek istiyoruz döküman yokmu

2006-06-10 17:44:57