3Ds Max mi Cinema 4d mi?

3Ds Max mi Cinema 4d mi?

sebulba585

Ben 3ds max hakkında hiç bir şey bilmeyen ama bu konuda çalışmak isteyen çok yeni bir kullanıcıyım. Programa başlayacağım fakat bazı yerlerde Cinema 4d nin daha iiyi (tabii neye göre kime göre) olduuna dair duyumlar aldım biraz kafam karıştı.

ne tavsiye edersiniz 3ds max ile başlayayım mı direk, yoksa farklı alternatiflere mi bakayım.

2006-05-23 20:03:43

Cvp

animas

ben de başlamadan bunu düşünmüştüm acaba hangisiyle başlıyım die şunu gördüm her programın kendine öz ii yanları var yani nette böyle yazıyo dier programları kulannamdım ama 3d studiomax hakkında nette ve tr3d sitesinde istemedegin kadar döküman var ben 2 ayda bayaa bi yol katetigimi düşnyrm bence max ile başla zaten mantık bütün 3d programlarında aynıdır bi yerlerden başlamak lazım kolay gelsin

2006-05-22 17:48:35

Cvp

drekon

aslında maya daha iyi diyenler de var ama bence bu işin en eskilerinden olan lightwave daha iyi. tabi modellemede rhino ve organikte z-brush tartışılmaz lider bence.

2006-05-23 00:03:53

Cvp

Volkan Kaçar

Aslında hepsinin iyi yanları var oyun sektöründe max konuşulur film sektöründe maya Cinema 4d yeni yeni bu işlere girmeye başladı açıkçası ben maxi başka bir programa değişmem tutorial bulma oranıda fazla diğer programlara göre tabi bu sizin bileceğiniz bişey kolay gelsin..

2006-05-23 00:16:42

Re:Cvp

calavera

[quote=21269]aslında maya daha iyi diyenler de var ama bence bu işin en eskilerinden olan lightwave daha iyi. tabi modellemede rhino ve organikte z-brush tartışılmaz lider bence.[/quote]

Kesinlikle katılıyorum ve şunuda eklemek isterim, rhinoceros eğer bir endüstri tasarımcısıysan senin ilacındır:D diğer yandan arkadaşlarında belirttiği gibi her program kendi içinde farklı işlere daha yatkın görünmektedir.

Piyasadaki bütün yazılımları öğrenmek, mantıklarını kavramak onların hepsine aynı anda ayak uydurmak zordur. Ama genel teorileri öğrenirsen ki bunun en kolay yolu bulduğun herşeyi incelemekten geçer, herşeyi yapabilirsin.

Modelleme yönünü güçlendirmek istiyorsan bilgisayara başlamadan önce parçaların nasıl üretildiği hakkında ufakda olsa araştırmalar yap. Mesela bir sandalye bacağını yapmak tornada çok basit bir iştir. Bunun ingilizce terimi olan Revolve(r) bu işi yapan aletin ismidir. Bu vermek istediğim örnek her konu için geçerlidir. Gerçekçi render yapmak içinde fotografçılık hakkında ek bilgilere ihtiyacın olacaktır. Bunları bilgisayarda gerçekleştirmeden önce bilmen gerekenleri kavrarsan bilgisayarda hangi programı kullanırsan kullan işin ilmi doğrultusunda kendini daha verimli ilerletebilirsin.

Bunun dışında bilgisayara geçtikten sonra bu işlerin değişik yolları olduğunu farkedeceksin. Ama sana yön vermesi gereken şey bu programlardaki terimlerden ziyade baştada söylediğim üretim tekniklerinden geçer.

Program seçimi hakkındada sana önerim, bir Lightwave kullanıcısı olarak, 3DStudio Max ile başlamandır. Bu siteden ve daha birçok kaynaktan türkçe destek bulabilirsin. Kendini geliştirdiğin noktada artık gerisi sana kalıcak ister Maya´ya ister Softİmage´a ister Lightwave´e geçer yada hepsini birden kullanabilme yetisine sahip olabilirsin.

Çalışmalarında Başarılar....

2006-05-23 12:11:51

Cvp

sebulba585

Arkadaslar ben forumları falanda arastırmam sonucu 3ds max ile baslamaya karar verdim yanlız;

1- Sanırım programın plug in leri falan da gerekiyormuş bu programı tam olarak (plugin falan herşey dahil) hangi sürümü ile alamalıyım?

2- Program nerede satılıyor fiyatı nedir ve hepimiz orjinal kullanıyoruz değil mi?

2006-05-23 19:17:32

Cvp

kalimba

[u]Yeni başlayanlar için:[/u] [url]http://www.tr3d.com/index.php?f=1&oku=15085&id=forum[/url]

[u]Sıkça sorulan sorular için:[/u] [url]http://www.tr3d.com/index.php?f=28&id=forum[/url]

2006-05-23 20:03:43