gül modelleme - sayfa: 3

Cvp

mach

[img]http://img103.imageshack.us/img103/4963/aa2tg.jpg[/img]peki maxta yaptım bunu ama daha düzgün ve hızlı nasıl yaparım bunu text yazdım extrude verdim sonra harfin etrafını line ile geçtim spiral bi şekilde ve circle ile loft verdim ama daha düzgün nasıl olur olmazsa sağlık olsun uğraşacaz

2006-05-19 15:32:51

Cvp

mokambo

line üzerine refine ile vertex ler ekleyip bezier kolları yardımı ile düzenlemek gerekiyor. dalın harfe değmesi gerekiyor bitki sarılırken genelde cok az boşluk kalır.
uğraşmak gerekli maalesef..

kolay gelsin, saygılarımla......

2006-05-19 16:27:21

Cvp

mach

[img]http://img452.imageshack.us/img452/2052/aaa2vy.jpg[/img]peki bu nasıl olmuş bi bakarmısınız

2006-05-19 18:38:51

Cvp

tcay

üzerindeki kablo gibi şeyden bahsediyorsan çok yoldan yapabilirsin line çizersin ona göre spline ile lineye istediğin şekli verirsin
renderable sini açaresın viewportunuda olur veya a harfine poli modelemeyle kesersin ona göre sonra o edge leri seçersin convertlersin splineye yada farklı bir şekil olsa yola göree extrude edersin bu komut programına göre değişir

2006-05-19 20:50:33

Cvp

mokambo

line işini hallettikten sonra yapraklari tek tek yerleştirmekten biraz daha kolay bir sey anlatayım.
ust toolbar da ki boş bir yere sağ klik yapın.cıkan listede extras var onu seçin. eğer tollbarınızda önceden açık deil ise max sahnesi içinde açılacaktır.
6 top olan tuşa basın basılı tutun içinde sarı 3 toplu olanı seçin
bu arada çizmiş oldugunuz yapragı seçin. ama unutmadan yapragın alt ucundan dala tutnması için pivot noktasını alt kısma almanız gerekiyor. aldınız diyelim sonra yapragı seçin ve ve pickpath e basın.
count kısmı yaprak adedidir. 3 rakamı 3 yaprak demek pick path e bastıktan sonra line tıklayın ve 3 rakamını cogaltın.
follow işaretlenirse ne oldugunu etüd edin.
sonra apply basın. bundan sonra yapraklarınızı döndürerek yönlerini değiştirin zaten önceden pivot noktasını değiştirdiğimiz için dibinden döneceklerdir. hatta boyutlarınıda değiştirebilirsiniz her yaprak aynı boyda olmamalı değilmi??

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/xRFKkYAkY.jpg[/img]
umarım işinize yarar..

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Q49X9AIgt.jpg[/img]gibi...

2006-05-19 23:33:53

Cvp

mach

sağol bu şekilde gülleri de yaparım o zaman ama hele bi gülleri yapayım

2006-05-20 10:13:33

Cvp

drekon

benim ilk çizdiğim modellerden biri güldü. öncelikle içteki dip ve yapraklardan başlamalısın. en içteki tomurcuk kısmı yaptıktan sonra tomurcuğa yapışık çekilde bir yaprak çizip bunu kopyala ve biraz çevir. sonra fdd uygulayıp içteki yaprağa dokunmayacak şekilde çek. tabii dıştaki her yaprak biraz daha büyük olacak.

yaprakların dip kısmı tomucuğa yakın olacak. üst kısımları ise dışa doğru eğilecek .


ben nurbs ile modellemiştim ama nokta sayısı fazla bir spline ile çizilmiş yaprağa extrude uygulayarak başlayabilirsin. kaynak resim olarak bir gül yaprağı gerekir.

ek: A harfine sardığın dal modeli doğru olmuş ama sağ tarafı daha doğru görünüyor. (ipucu: klavyede alt tuşu basılı iken farenin orta tuşuna basılı tutup çevir. kolay görürsün)

2006-05-24 15:28:30