araba modelleme ile ilgili soru

araba modelleme ile ilgili soru

daemon

herkese selamlar,

kendimce araba modellemeye kasıyorum ama anlatılan yöntemlerle benim elde ettiğim sonuçlar hep farklı oluyor. bunda benim beceri ve tecrübe eksikliğim olduğu kadar tutorial´larda bir yerlerin es geçilmesi varmış gibime geliyor. bakın iki örnek resim koyayım soracaklarım daha net algılansın:

bu ilk resim modelin editable poly´ile referanslara uydurulmaya çalıştıktan sonra mesh smooth uygulanmış hali:

[URL=http://img212.imageshack.us/my.php?image=14ox4.jpg][IMG]http://img212.imageshack.us/img212/8232/14ox4.th.jpg[/IMG][/URL]

bu da mesh smooth´suz hali:

[URL=http://img212.imageshack.us/my.php?image=dz3gd.jpg][IMG]http://img212.imageshack.us/img212/2480/dz3gd.th.jpg[/IMG][/URL]

aslında durum soruya mahal bırakmayacak şekilde ortada :) daha fazla uğraşıp düzelteyim istiyorum ama ne yapmam gerektiğini bilmiyorum.

bu mesh smooth´suz haldeki kırıkları için ne yapmalıyım? tutoriallardaki sonuçlar kusursuz olurken benimki neden böyle buruş buruş ve aralıklar mevcut? mesh smooth´daki alakasız bombeler için ne yapmalıyım?

durum bu, benim sormayı akıl edemediğim öneri/tavsiyelerinizi bekliyorum.

2006-05-18 06:40:07

Cvp

daemon

imageshack´a attığım resimlerin linkini düzenlemek istedim ama üyeliğiniz onaylanmadığından değişiklik yapamazsınız uyarısı veriyor, o yüzden kusura bakmayın.

2006-05-15 18:46:25

Cvp

reques

[img]http://img212.imageshack.us/img212/8232/14ox4.jpg[/img]

2006-05-15 18:51:19

Cvp

reques

[img]http://img212.imageshack.us/img212/2480/dz3gd.jpg[/img]

2006-05-15 18:52:24

Cvp

Emre Goren

aslında kabaca şeklini oturttmuşsun , kırıklık ve açıklıklar , birleşmesi gereken vertex noktalarını weld etmediğin yani birbirne kaynaklamadığın için oluşuyor..açıklıkların ucundaki vertex leri sağa sola çekerek kaydır altından bi tane ya da iki tane daha vertex çıkacaktır..o noktaların hepsini üst üste getir , weld yap eğer hata verirse ya da etki olmazsa wel threshold ayarını 2.0 yap fakat o zaman dikkat et etrafta bunlara değen başka vertex olmasın

2006-05-15 22:06:04

Cvp

daemon

hemen denedim ve oldu gibi, peki weld´in tersi işlem için ne kullanıcaz, break mi?

2006-05-16 02:11:05

Cvp

daemon

teşekkürler, işte weld´i bilmiyordum hemen deneyeceğim.

böyle arada kaçırdığım komutlar yüzünden bir türlü tam emek verip günlerce uğraşasım gelmiyor. hep gelip bıraktığım nokta kabaca budur, bunu da 3-4 saatte elde ediyorum. bundan ileri geçebilsem günlerce de uğraşırım kusursuzlaştırmak adına, ama tıkanıp kalıyorum her seferinde...

2006-05-16 02:05:25

Cvp

roman

aslında tıkanmıyorsun kendini asman icin gerekli bir engelin önünde pes ediyorsun...su yasadıkların ben de yasadım ...ama pes etmek yok dostum....soruyorum sana ..aynı modeli dört beskere modellednmiii....
gece saatt üçlere kadar neden bu sorun oldu deyipte terkar baska birsey üzernde deneme yanılma yöntemi ile sana burda anlatılanları uyguladınmı...bunları yaparsan sonuca ulasırsın.....

ikincisi modelle ilgili sunu söylemek istiyorum edgeler üzernde cutlar yaparken birlesmesi gerken verteksler biribiri örtüsmezssee ....edgelerin gelisi güzel ve düzensiz atılır ve bir noktadört bestane tane edge birlesirse pürüzsüzlük adına..hic bir sey elde edemezsin...

zaten emre gören sana yukarıda anlattı durumu... iyi calısmalar pes etmek yok...

2006-05-16 15:08:06

Cvp

daemon

@roman belki bu modellemeye çalıştığım 20. arabadır, ama hepsinde aynı yerde tıkanıp bir adım ilerleyemeyince vazgeçmiştim. azmetmiyor değilim yani ama doğru yöntem olmayınca boşa kürek çekip duruyor insan :)

2006-05-16 18:07:08

Cvp

emre.ekinci

benim modellediğim bi araba yok ama yarı da bıraktığım bi çok araba var ve şu anda detaylı modellemeyi herşeyiyle biliyorum, ama bu sefer de ayıracak zamanım ve hevesim kalmadı. neyse, sana bi tavsiye vermek haddim olursa ; bence aracı parça parça modellemen daha kolay olabilir yani kaput çamurluk tavan ya da yanı üstü önü gibi ardından bunları bağlayabilirsin. Bu şekilde çalışmak yorucu ve biraz kısıtlıyo insanı. Herneyse kolay gelsin.

2006-05-16 20:57:57