koltuk modelleme

koltuk modelleme

mutlu

merhaba, ekteki resimdeki deri bankı nasıl modelleyebilirim. Ben segmentlerini artırdığım bir box da denedim, vertexlerini içe dışa doğru move yaptım sonra mesh smooth uyguladım ama pek güzel olmadı. Siz ne önerirsiniz?
http://www.tr3d.com/dosyalar/Qsd1f7dmZ.jpg

2006-05-15 19:38:26

Cvp

kalimba

Buna benzer bir çalışma Axe´nin çalışmasında vardı. O surface (line>>surface) modelleme kullanmıştı. Resimdeki model surface (patch) modelemeyle daha kolay yapılaiblir.

Polygon modelemede her şeyi kontrol ettiğin için bu yöntemlede yapılamayacak şey yoktur zaten :)

Displace ilede yapabilirsin ancak uygun mapi yapman ve objeye oturtman çok zorlayacaktır.

2006-05-15 11:15:52

Cvp

DreaMale

sanırım sen bunu istiyosun de mi
yalnız renklerini ve derinliği ayarladıktan sonra
rendering>renderer kısmından süpersamplingi aç oke
yalnız ben burda bump´a attığım kaplamaları küçültebilirmişim onu anladım
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Y8333ryXl.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/2rDgqv8Cd.jpg[/img]

bumpa attığım iki mix resmi de ayrı ayrı göstermek isterdim ama çok uzun sürer o şimdi
ama ilkine resimde de gördüğün gibi noise attım Size:11
ikincisine de cellular attım Size 0,2

renkler tamamen sana kalmış

2006-05-15 13:06:40

Cvp

mutlu

Dremale yapmak istediğim modellemeyle ilgiliydi dokuyla değil ama yine de sağol çünkü bu dokunun nasıl yapıldığını öğrenmiş oldum. Teşekkürs...

2006-05-15 13:41:41

Cvp

DreaMale

ya mutlu çok özür dilerim pardon
ben yanlışlıkla kaplamayı anladım :p

ama bunu için de önce bi sphere yap sonra
ffd box yapıp üstlerinden bas
ardından ffd cyc yap girintileri oluştur
aralardaki ince hatlar için de o bölgeye ait edgeler seçip extrude yap gerekli yerleri de yumuşastırsan olur belki
aslın başk bi çok yol var ama uğraşmak gerk biraz ve vaktim de yok o kadar

2006-05-15 13:47:03

Cvp

mutlu

Dreamale önerini biraz daha açar mısın, denedim ama yanlış anladım galiba metodunu!?! [G8]

2006-05-15 16:08:05

Cvp

DreaMale

burda max kullanmadığımdan dolayı aklıma gelen bi şeyi söyledim
orda bahsettiğim safirde varolan segmentleri kullanaak yüzeyleri içeri çökertmek ve o resimdeki girintileri elde etmekti
yni mesela poly mode´de iken bi vertexi tutup içeri sokarsan, çevresindeki vertexlere bağlı olarak belli bir bölgeyi peşinden götürecektir.
ama eğer uyguladığında olmayan bir yöntemse ben eve gidince o resmdekini yapmaya çalışacam. sonucu özelden atarım ok

2006-05-15 19:38:26