Multi-Sub object ve UVW Map kullanımı

Multi-Sub object ve UVW Map kullanımı

lilu

Herkese merhaba,

Benim için çok büyük bir sorun var Üstten görünen bir kat planı çizdim ve duvarların farklı renkte olmasını istiyorum. Bunun için multi-sub object kullanmam gerektiğini biliyorum fakat uvw map atadığımda kaplamalarda bozukluk ve renk kaybı oluyor. Yani açıkçası multi-sub ile uvw mapi bir arada kullanamıyorum. Bunu düzgün bir şekilde öğrenebileceğim bir tutorial yada yardımcı olabilecek birileri olursa çok sevinirim. Umarım derdimi anlatabilmişimdir. Herkese kolay gelsin.

NOT: Bir tutorialda her yüzeye ayrı bir mesh select ve uvw map atamışlardı fakat ben bunu beceremedim

2004-05-11 15:59:27

Re:Multi-Sub object ve UVW Map kullanımı

iceman

UVW Map uyguladığında hangi yüzeye göre scaler uygulayacağını bilemez. Bunu multi/sub object yaparken tile değerini değiştirerek yapabilirsin veya Map Scaler uygulamayı dene. Eğer ölçeği senin için doğru değilse, map scaler modifierin scale değerini değiştirebilirsin.

2004-05-08 12:06:13

Re:Multi-Sub object ve UVW Map kullanımı

Gelroth

Evet cüneyt abinin de dedigi gibi meterialın tile ve scale degerlerinde kafana gore oynayıp istedigin sonucu elde edene kadar uğraşman olucak (:

2004-05-08 16:24:56

Re:Multi-Sub object ve UVW Map kullanımı

lilu

tamam anladım teşekkürler

2004-05-08 18:55:01

Re:Multi-Sub object ve UVW Map kullanımı

lilu

hımmm. sanırım beceremedim. bir küp çizdim ve her yüzey 6´şar parça oldu. editablepoly´e çevirdim. 2 tane yüzey seçtim. ID 2 verdim. uwv map´i açtım. multi-sub objectte ıd 2 olana texture atadım. buraya kadar herşey iyi. sonra mesh selecti açtım modify´dan bir kaç yüzey daha seçtim ID 3 verdim uvw map atadım multi-sub objectte ID 3 olana texture atadım diğeri sapıttı. bu arada textureları material editördeki "assign material to selection" ile atıyorum. şu ana kadar 3 bir kübe 3 tane material atamadım. çıldırıcam. BU KADAR ZOR BİŞE Mİ BU YA[_(]

2004-05-08 19:30:47

Re:Multi-Sub object ve UVW Map kullanımı

iceman

Yok yok değil. Aslında çok basit. Daha basit anlaman için adım adım sana bunu anlatayım. Kesinlikle hata vermeyecektir. Bu yöntem senin daha basit anlaman için....

1- Bir box çiz. Segmentleri 1 olsun.
2- Modifier List´ten Mesh Select´i seç.
3- Mesh Select/Polygon tıkla ve box üzerinde herhangi bir yüzeyi seç.
4- Modifier List´ten Material´e gel ve Mat ID 1 işaretle.
3- Mesh Select/Polygon tıkla ve box üzerinde başka bir yüzeyi seç.
4- Modifier List´ten Material´e gel ve Mat ID 2 işaretle.
(Bunu sırasıyla tüm yüzeylere uygula)
5- Material Editor/Get Material/Multi/Sub object ile 6 ayrı yüzeye farklı renk veya material ata.

Bu bir yöntem. Birkaç farklı yöntemi daha var. Menfi veya müspet bizi bilgilendir. Kolay gelsin.

2004-05-08 21:27:08

Re:Multi-Sub object ve UVW Map kullanımı

lilu

Dener denemez, en kısa zamanda cevap yazıcam. Yardımlarınız için çok teşekkür ederim[:)]

2004-05-10 10:08:36

Re:Multi-Sub object ve UVW Map kullanımı

huseyinoz

sanırım senin asıl sorunun multi-sub object lere ayrılmış bir nesneye uvw atadığında tüm alt yüzeylere o uvw nin etki etmesi.

mesela sen mobilyanın ayağındaki mapi kaydırırken (örneğin uvw gizmosundan) tüm mobilya kaplamalarının kayması gibi.

bir tane uvw uygulayıp, materyal editördeki multi sub object e ayrı ayrı uyguladığın maplerin tile ve offset yöntemlerini kullanarak kaplamaları otutturmak pratik bir yöntem gibi görülsede hassas map yerleşimleri için çok zordur. (örneğin küresel koordinatlarda)

birden fazla kaplamayı yapmanın ve bu kaplamaların kendilerine ait birer uvw si olmasını istiyorsan bunun birkaç yöntemi var ama aklımda ilk gelen:

icemain yazdığı gibi sub objelere ayır. metarial editörde istediğin kaplamaları ver bu yüzeylere (show map in viewpot işaretleki kaplamaları görerek müdehale olsun).

daha sonra her uyguladığın map inin -coordinates- bölümünde bir "map channel" var o değer her kaplaman için değişik olsun. (örneğin: her id numaralarının aynısını ver)

sonra uyguladığun id sayısı kadar (tabi hepsini farklı kontrol etmek istersen) uvw uygula.
ve her uvw nin map channelini istediğin kaplamanın map channeli ile aynı yap.

şimdi hepsini ayrı uvw ler ile kontrol edebilirsin.

kolay gelsin

2004-05-10 10:36:23

Re:Multi-Sub object ve UVW Map kullanımı

shah

Beyler Idleri tanımladıktan sonra gerekli kaplamaları hangi Id için hangi kaplama istiyorsanız kaplayın sonra Unwrap kaplamayı kullanın.... İstediğiniz Id´yi seçin ve bütün yüzeyleri gözünüzle göre göre resmin üzerine yerleştirin...

Çok fazla polygonlu ve komplex bir modeliniz varsa... Tasvip edilmez....

2004-05-10 16:49:46

Re:Re:Multi-Sub object ve UVW Map kullanımı

huseyinoz

[quote=2151]
Çok fazla polygonlu ve komplex bir modeliniz varsa... Tasvip edilmez....[/quote]

mu ha ha ha..

lowpoly ci adamın hali başka oluyor. [:P]

ya shah şu unwrap ı bi anlatsan yaw bi türlü istediğimi yapamıyorum. amma garip bir modifier. bazen ya o saçmalıyor ya benim modellerde bişi var. şekiller anlaşılmaz çıkıyor.

2004-05-10 21:17:11