animasyonda camera -path ilişkisi?

animasyonda camera -path ilişkisi?

medisey

bir sahneyi, Kamerayı bir yol´a bağlayarak dolaşırken YOL ( PATH ) in segment sayısının ANİMASYONA (HIZ, ZAMAN VB.) etkisi var mıdır? varsa nedir öğrenmek isterim...
iyi çalışmalar

2006-05-20 09:03:53

Cvp

felidae

hayır. animasyonun gidiş şeklinin kalitesini artırır,oluşumuna yön tayin eder.süre animasyon süre belirleyicilerinde düzenlediğin değişkenlerle oluşur.

ama yolun uzunluğu hızı tayin eder. hız=yol /zaman fizik kuralı aynen geçerlidir.burada segment sayıları,yolun formu hızlı-yumuşak geçişi düzenler.

2006-05-10 11:13:21

Cvp

medisey

frame rate : PAL custom :25
start time : 0 lenght :100
end time : 100

bu animasyon 3 sn sürdü? 4 olmamasındaki sorun ne olabilir...

2006-05-10 15:22:43

Cvp

kıbrıslı

temel olarak ne çizersen çiz belirlediğin sürede kamera o yolu almak zorundadır, bu düşünceden yola çıkarsak bir pathın (line´ ın veya) segment mesafeleri kısa olanda daha hızlı yol alır , segment mesafesi uzun olandadaha yavaş yol alır diye bir birşey olmaz sanırım. Sonuç olarak segment uzunluğu veya sayısı hıza değil ama kamera hareketindeki hassasiyete etki eder kanımca.

2006-05-10 21:21:51

Cvp

emreşan

path constraint ayarlarından constant speed seçeneğini işaretlememiş isen kamera 100 karelik animasyonu senin vertex sayına eşit olarak dağıtıp hareket etmeye çalışacaktır. Vertexlerin sık olduğu yerde yavaşlayacak, seyrek olduğu yerlerde hızlanacaktır. Bu problemin çözülebilmesi için bir çözüm constant speed , diger çözüm ise spline´ı seçip normalize spline modifier uygulamandır. Sonra tekrar edit spline uygulayıp "1" e basmak sureti ile vertex selection mod´a geçersen ne işe yaradığını anlamış olursun.kolay gelsin.

2006-05-10 23:36:01

Cvp

kalimba

Ek olarak; 100 frame PAL sisteminde (25 kare/sn) 4 saniyeye denk geliyor. Default ayar 30 kare/sn dir (NTSC 29,97 kare/sn). Ayarlardan PAL seçtiğinde; 100 zaman çubuğun 83 kareye düşmüş olmalı. Bu yüzdende 3,3 sn gibi bir animasyon elde etmiş olmalısın. Pal seçtikten sonra, 83 olan kısmı 100 yaparsan animasyon süren 4 sn olacaktır. Bu ayarları yaptığın pencerede değerleri zaman olarka göstermeni sağlayan ayarlarda mevcut (sağ üstte).

2006-05-11 09:13:07

Cvp

medisey

farzedelim ki size en az 5 dakikalık bir animasyon işi geldi...
animasyon konusu dış mekan..binalar arabalar insanlar ( hareketli tabii ) bitkiler vs...
şimdi PAL sistemi ile...25 s2...640 x 480...
5 dakika bayaaaa bir render adedi ediyor...
sürenin kısaltılması için, birkaç bilgisayarın birbirine bağlanması, materyalleriin sahnenin durumuna göre yeniden düzenlenmesi gibi şeyler aklıma geliyor...başka önerisi olan var mı?

2006-05-11 13:15:33

Cvp

kıbrıslı

kullandığın ışık sayısı renderi oldukça uzatır. Ben daha önce çokça ışıktan oluşan bir tiyatro animasyonu yapmıştım. Orda kullandığım ışıkların aydınlatma içeriğini sadece bazı nesnelerle kısıtlamıştım yani gereksiz nesneleri aydınlatma listesinden exclude yapman faydalı olabilir. Animasyonu kamera hareketlerine bölmek de iyi fikirdir. Böylece her sahne için gereksiz nesneleri kaldırabilirsin.Sonra kurgulayıp tekrar birleştirebilirsin.

2006-05-11 20:42:22

Cvp

felidae

ışık sayısının renderi uzatmasının en önemli sebebi ışıkların gölge veriyor olmasıdır.sahneye de bağlı olarak tüm ışıkları değil de gerekli birkaçını gölge verir yaparsan sahnen daha kısa sürede render işlemi bitecektir.

render in uzun sürmesinin en önemli nedeni de,sahnendeki verteks sayısıdır.gerekli olmayan objelerin formunda optimizasyona gitmek süreye çok katkısı olacak bir işlemdir.

2006-05-12 09:20:23

Cvp

medisey

binalarımı 3ds max´te değil de ACAD de modelleyimp max´te import ediyorum ve malzeme kaplıyorum. sonra da 3 boyutlu vaziyet projesine merge ediyorum. bu bina modelinde vertex sayılarının optimizasyonu konusunda ne söyleyebilirsiniz?

2006-05-12 10:14:29