Modifier ile ilgili

Modifier ile ilgili

güven

Herkese Selamlar
Arkadaşlar max de yeni olduğum için devamlı soru sormak zorunda kaldığım için kusura bakmayın.Sorunum şu bir box çizdim mesh edit ile değişikliler yaptım sonra buna çeşitli modifierler ekledim sonra kaplama ile render aldım baktım ki bu box ım ölçüleri küçük olmuş ölçüleri değiştirmek için modifiere bastığımda genişilik ve uzunluğunu ve de segment sayılarını arttırdığımız o ilk pencereyi bulamıyorum.Modifier penceresinde sırayla mesh edit, box a uyguladığım modifierler geliyor.Bu box çizdikten sonra modifier uyguladığımız o ilk pencereyi nasıl getirebilirim yani box un boyutlarını çizdiğimiz pencereyi.
Soru sormaya utanıyorum ama max i öğrenmem lazım.
Cevaplarınıza çok teşekkür ederim

2004-05-09 18:37:22

Re:Modifier ile ilgili

iceman

Peki ya scale etsen olmuyor mu?

Uniform, non-uniform yada squash scale uygulayabilirsin.

2004-05-06 23:23:54

Re:Modifier ile ilgili

sekocan

sağ tıklayıp editable mesh yaparsan, nesnenin son halini olduğu gibi kabul edip önceki işlemlerin düzenlenmesini iptal etmiş olursun. yani editable mesh, işin bitince yapacağın bişiy diyebiliriz.

2004-05-06 23:38:46

Re:Modifier ile ilgili

kullanici

max in kurulu bulundugu dizinde Autoback adli klasore bakabilir, eger sansliysan islem yaparken belirli araliklarla otomatik olarak backup alan max sayesinde birkac adim geriden calismana devam edebilirsin.
Hatta bundan sonraki calismalarini yaparken belirli araliklarla ( convert to editable mesh v.b gibi islemler oncesinde) File/save as menusune girebilir ve orada uzerinde kucuk (+) isareti bulunan butona basarak uzerinde calismakta oldugun dosyanin adinin yanina 01 - 02 - 03.. seklinde bir sayi eklenerek cogaltilan orneklerden devam edebilir, gerekli oldugunda ise geri donus saglayabilirsin ;)

2004-05-07 03:05:46

Re:Modifier ile ilgili

yourmajesty

dostum önecelikle soru sormak için utanma çünkü bulunduğun platformun yaradılış amacı her türlü probleme karşı çözüm üreteblmek.
box ını yarattıktan sonra renderını alacaksın, bakacaksın büyüklük uygunmu değimi diye. ondan sonra editable mesh e cevireceksin. çünkü bir obje mesh e cevirildikten sonra geri dönüş yoktur. ancak edit mes modifieri ni uygularsan geri dönüş yapabilirsin. bu geri dönüşü olması açısından daha faydalıdır çünkü aynı ilemleri bundada yapabilirsin. kolay gelsin...

2004-05-09 12:43:24

Re:Modifier ile ilgili

kullanici

+
objeyi, evirme, cevirme, buyutme, kucultme ( rotate-scale-move) gibi islemleri yaptiktan sonra eski pozisyonuna getirmek icin oncelikle bir "Xform" modifieri atayip ondan sonra bu islemleri yaparsaniz, xform modifierini kaldirinca nesne otomatik olarak eski pozisyonuna donecektir. cok basit fakat cok can sikan bir probleme kesin cozumdur ;)

2004-05-09 18:37:22