spin atan araba

spin atan araba

yurtseverkursat

Merhaba tekrar ben.Bu aralar başınızı bayağpı ağrıtacağım sanırım.
Bir tane araba animasyonu yapmaya çalıştım.Bu araba sözde toprak üzerinde ilerleyecek kayacak ve iki tur döndükten sonra artist bir şekilde uzaklaşıp gidecek.
vehicle plugini ile arabaya animasyon verdim.Plugini ilk kullanışım ve konuda ders çok fazla yok.
toprak ve dumanı afterburn ile yapmaya çalıştım ve işte başarısızlık burada.Gerçekçi olması gerekiyor özellikle tekerlerden çıkan tozun ve taşların.sizce nerede hata yaptım ki gerçeğe uzak oldu duman ve toz.Bu arada çakılları superspray ile yaptım ve deflector var yerde...ilk deneme renderimi aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

www.kn3d.net/spin.avi

2006-04-20 13:44:15

Cvp

yurtseverkursat

bu arada divx codec kullanılmıştır.Bakamayanlar olursa yani

2006-04-17 23:11:46

Cvp

Byteman3D

Bana sorarsan gayet hoş. Yalnız hızı biraz fazla göründü, havası boşalan balon olur ya, öyle bir hareket andırıyor.
Render kalitesi malzeme kalitesi artırılabilir.
Afterburn e varana kadar standart partiküllerin constant parçacık tipiyle ve de malzeme olarak da opacity map ine gradient verilmiş bir malzeme ile benzer etkiler alınabilir. Kalitesi oldukça iyi olmakla beraber hızlı da olur, daha rahat deneme yapılır.

Sevgiler

2006-04-19 17:19:34

Cvp

yurtseverkursat

Teşekkür ederim anlattığınız tekniğide deneyeceğim.Burada amacım gerçek görüntüye yakın bir etki yakalmak.O bakımdan afterburnu kullanmak istemiştim.Evet render biraz uzuyor hatta afterburn ayarlarını stabile etmeyince çekilmez bir hal alıyor.Ortamı henüz hazırlamadım bu sahnede.Mesela zemin henüz düz bir boxtan ibaret.
İşin aslı altından kalkamayacağım bir işin gelme ihtimali var ona hazırlık olarak yaptım bu çalışmayı.Bir reklam filmi olacak bu ve yarışan bir kaç araba hazırlanacak.Burada ortamdaki tozun hayli fazla olması gerekecek.Afterburn iyi kullanılırsa gayet başarılı sonuçlar veriyor.Aslına bakarsanız tozlu bir ortamda kayan araba görüntüsü bulup ayrıntılı olarak incelemem gerekiyor.Tozlar nasıl havalanıyor,lastiklerin attığı taşlar nasıl hareket ediyor.Gerçek bir kompozisyon yakalamak için yani.

2006-04-19 17:39:23

Cvp

brassi

debri particalları ben çok beğendim. toz bulutunu desteklemesini beklerken sahneyi bu taş parçacıkları çalmış.
bilmiyorum ve ondan soruyorum 3dsmax´te sprite kullanımı yokmu? varsa neden bunu denemiyorsunuz. çok hızlı volumetrik fake´i toz bulutlar elde edebilirsiniz.
çok çok hızlı render ve gayet başarılı sonuç verebilir.

2006-04-19 19:39:32

Cvp

yurtseverkursat

aslında render zamanı konusunda çok fazla sıkıntım yok şu anda.Ama sahne kalabalıklaştıkça olacaktır.
Sprite nedir tam anlamadım.Maxte toz bulutları için superspray kullandım ve afterburn ilede kapladım.bir kaç denemeden sonra linki tekrar gönderirim.Bu ara bakmaya fırsatım olmadı aslında nezih hocanın tavsiyelerinide denemek istiyorum.birşey sormak istiyorum sadece.partikülleri arabanın etkilemesini istersem nasıl bir şey yapmam gerekecek.
Yani araba bir tur attığında çıkan toz ortamda kalacak ve ikinci turda havadaki tozu tekrar savuracak veya hareketini etkileyecek.

2006-04-19 21:13:02

Cvp

brassi

lifespan uzun tutulup, araba yine aynı lokasyona geldiğinde aktif hale geçecek, turbulans yada vortex field´ları ile istediğiniz etki sağlanır. yada make collide benzeri(yada particle collision) birşeylede yapılabilir.

özür dileyerek söylemek istiyorum, mayada yapsaydım böyle yapardım.

sprite´lar 2d card´lar temelde, istediğimiz doku bir map´le bu card´lara atanıyor, ve bu 2d card´lar herbir partikülle eşleşiyor.(instancing gibi ama aslında değil)

yeri geldiğinde binlerce partikülün çok çok çok kısa sürede renderından bahsediyorum, aynı zamanda ustalıkla kullanıldığında muazzam sonuçlar verdiğini söylemeliyim.

bir araştırın isterseniz böyle birşey yada muadili varmı.

2006-04-19 22:09:46

Cvp

icdeadpeople

Çok güzel olduğunu belirterek;
arabaya linkleyeceğin bir wind ile dönüş kısmında havadaki particle ´ların etkilenmesini sağlayabilirsin. tabi bunun için arabadan çıkan toz bulutunun havada asılı kalması gerekir.(particle´ların ömrünü uzun tutarak, gravity değerini eksi değer vererek yükselmesini sağlayabilirsin ayrıca şu anki animasyonda toz bir füzenin arkasından çıkan alev gibi hareket ediyor, hareket daha çok yerinde ve yukarı doğru, arabanın hızından dolayı oluşacak rüzgarın arabaya doğru bir etkisi olmalı)
aklıma şimdilik bunlar geliyor.
sadece DAHA İYİ için nasıl olmalıdır üzerine yazıyorum

2006-04-20 12:10:02

Cvp

Emre Goren

v.sim ile ilk denememde ben bu kadaranı yapamamıştım :) tebrik ederim seni..

2006-04-20 13:44:15