kanepe ve yastık

kanepe ve yastık

wardancer

beyler daha once hiç yapmadım, hiç de düşünmedimdi kanepe minderleri, ve yastıkları sizce nasıl yapabilirm?
önerisi veya tutorial bilen varmı bu konu ile ilgili

teşekküler

2006-04-22 23:57:33

Cvp

POWERD3D

Sitede yastık modelleme dersi olacak. Ordan fikir almanız mümkün olabilir. Kolay gelsin.

2006-04-17 15:09:30

Cvp

nasasenior

bir bayan olarak cevap yazayım dedim :)
eski derlerde bununla ilgili baya birseyler vardı diye hatırlıyorum
hatta bende bi ara birseler yapmaya başlamıştım minderler falan derslere baktınmı

2006-04-17 15:13:09

Cvp

wardancer

ya acikcasi baktim ama bulamadım

2006-04-17 16:50:42

Cvp

giraffe

merhaba,
ben editable poly olarak modelliyorum.
bir tutorial yok. ama herhangi bir konudaki editable poly tutorial´ini yaparsan, mantik ayni.

2006-04-18 09:58:56

Cvp

Gladmir

Selamlar

Pratik ve uygulanması kolay bir çözüm önerebilirim. Çok fazla detay ihtiyacım olmadıgı zamanlarda kendi adıma böyle yapıyorum.

Standart box la başlayıp gerekli gorulen ölçülerde öbjeyi oluşturun. Kullanıcagımız 1 veyahut isteğe göre 2 iteration Meshsmoot modifier i için, birkaç düzenleme gerekmekte. Meshsmooth modifier basit mantıgından yola cıkarak, gerekli gördüğünüz yerlerde ki edge leri çoğaltıp (chamfer yatay veyahut connect dikey) modifier in bizim istedigimiz sınırlar icersinde yuzey yumusatması yapmasını sağlayın.

Özetle deneme yanılma yöntemi ile istediginiz genel şekili olusturun. Ardından modifier stack de calısır durumdayken , vertex alt interface ini secerek, yine açılan stack menude Selection kısmına göz atın. Burda falloff parametresi goruceksiniz.

Falloff parametresi günümüzün popüler hızlı çözümlerinden sculpting (heykeltraş ile ilintili eğme bükme) için bir örnekdir. Gerekli falloff yarı çapını isteğe göre ayarladıkdan sonra yüzeyde hafif ve yumusak girintiler cıkıntlar olusturun. Aynı basit yontemi yastıgı herhangi bir yuzeye yerlestirirken de kullanabilrsiniz.

Dediğim gibi basit hızlı ve pratik bir yöntemdir, detay gerekli degilse cok fazla ,uygulanabilir.

2006-04-18 12:32:15

Cvp

wardancer

çok saol erdem, denicem..

2006-04-19 15:59:05

Re:Cvp

tgrl

[quote=20481]bir bayan olarak cevap yazayım dedim :)
eski derlerde bununla ilgili baya birseyler vardı diye hatırlıyorum
hatta bende bi ara birseler yapmaya başlamıştım minderler falan derslere baktınmı[/quote]

bayan olarak yazınca ne değişiyo? [:s]

2006-04-20 11:00:58

Cvp

design5D

http://www.tr3d.com/index.php?islem=goster&id=dokuman&r=91
bence bakmamışsın,dökümanları özenerek hazırlıyor arkadaşlar,ama lütfedip ilgilenmek yerine sadece kendi sorunlarımızı gündeme taşımak gereksiz bilgi çöplüğüne yol açacaktır

2006-04-20 19:33:52

Cvp

Gladmir

Engin e bu konuda katılıyorum, çok değil 1 hafta önce keşfettim tr3d
.com u.

Konu hakkında hakimiyetim olsada olmasada bütün dökümanları bütün detaylarıyla inceledim.

Zaten bildiğim birşeyi neden bir kez daha oturup araştırayım diye bir kavram yok, böyle düşünerek hareket edilirse büyük yanlış a düşülür.

Benim bir önceki post um daki yöntem bile denemeyecek çizim tarz ı, o yastıgın çizilebilmesi için belikde 10 hatta daha fazla yöntemden biri. Belli durumlar için belli çizim yöntemleri oldugu gibi, herhangi bir yöntemle çizim yapılabilien durumlar da vardır.

Diğer insanların yöntemlerini incelemek ve araştırmak , bu iki durumun ayırt edilebilmesi için büyük avantaj sağlar.

Özetle dökümanlar şahane, hazırlayan bütün arkadaşların ellerine sağlık.

2006-04-20 23:46:08