bardak da render sorunu

bardak da render sorunu

wardancer

beyler sarap bardagi yaptim, okadar ugrasmama ragmen bardagin alt yüzeydeki koyu siyahlıkları yok edemedim
öneriniz varmı?

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/sNSyg8xo0.jpg[/img]

2006-04-14 15:46:20

Şunlar olabilir

Byteman3D

Gayet şık olmuş ellerine sağlık.


Buradan anlaşıldığı kadarıyla, altına düşen gölge geçirgen değil. Yani cam gölgesi gibi değil, opak bir gölge. Siyahlığın nedeni de bu gölge olsa gerek.

Gölge siyah ve sert de değil, ama bu ille de camın geçirgenliğinden dolayı olmamış olabilir. Alan ışığı bu etkiyi vermiş tahminimce. Bu durumda kadehin yere en yakın kısmında simsiyah bir gölge olması normaldir.


Camın geçirgenliğini gölgeye yansıtmayan şeyin ne olduğu noktasında da render sistemin önem kazanıyor. Özellikle jpeg olduğu için render sistemini tahmin etmek oldukça güç; ama standart max render ı ya da max ışıklarını kullanan bir render sistemi ise;

1. shadow map tipi gölge kullanmak camların geçirgen gölge düşürmesine engel olabilir. Bu ilk alternatif, ama alan ışığın var sorunun nedeni bu olmasa gerek.

2. Sahnende alan ışığı görünce, eğer standart render kullandıysan area light kullanmış olma ihtimalin yüksek. Bu durumda da, gerçekten de alan ışığı da aynı shadow map gibi geçirgen gölgeleri göstermez. Kadehin dibi yüksek ihtimalle bundan dolayı siyah olabilir. (sanırım senin durumun bu) Işık ayarlarında Optimizations bölümünde transparent shadows diye bir seçim kutucuğu var. Onu işaretlersen bu durum da sorun olmaktan çıkabilir.

3. Bi ihtimal de, Mental ray kullanıyorsan da shadow map kullanmak zannedersem yine gölgeleri odun gibi düşürür.
Ama hem mr area light kullanıp hem de shadow map yapmamışsındır. (Durumun bu olduğunu da zannetmiyorum)

4. Şu da bir alternatif mental ray glass (Physics phen. ibareli mazlemeler) kullanarak yaptığın camlar da orjinal haliyle odun gibi gölge düşürmüş olabilir, çünkü bunlar ışık geçirgenliğini caustic etkilerine dayanarak vermeyi esas alır. Zannedersem DGS material de böyledir. Bu da sıkıntının kaynağı olabilir.

5. Son olarak nesne yere çok yakın olduğundan da bu olabilirdi. Özellikle kırılma indisinin değerine bağlı olarak çok bozuk etkiler alabiliriz. Nesne en olmadık yönleri gösterebilir.

6. Düşük ihtimal ama alt kısımda maksimum ışın derinliğine erişilmiş olabilir. Bu durumda ne varsa siyah görünür. (Ama etki buna benzemiyor)

Bi bak bakalım hangisi olaiblir.

Tekrar ellerine sağlık. Süper görünüyor

2006-04-13 12:12:18

Cvp

wardancer

saol yardımın icin

oncelikle vray ile render aldigimi soyleyeyim, ayrica bunu yapalı 1 hafta oldu sanirm, trasnparent shadows acikmi dilmi hatirlamiorm, fakat yerden yeteri kadar kaldırsamda deişiklik olmuyor.

ayrica bitanede wiski bardağı çizdim, bundada üst yüzeylerde bi rahasızlık gözüküyor, cok koyu.
sanırım aynı sebepten.

teşekkürler gene=)

2006-04-13 19:56:17

Cvp

roman

nezih hocam sizleri görmek cok güzel ..acıklamalr icin bende teskkür ederim...

2006-04-14 14:17:22

Cvp

hbc3d

Vray material kullaniyorsan, Affect shadows ve affect alpha opsiyonlari isaretli oldugunda sorunun cozulcektir. Kolay gelsin.

2006-04-14 15:46:20