Gerçekci görüntü için

Gerçekci görüntü için

Arahana

2-3 haftadır 3dsmax ile ugraşmaktayım,kendi çapımda birşeyler yapmaya başladım(bu sitenin büyük katkılarıyla).
Sorum,yapılan tasarımın daha gerçekci görülmesi için ne yapmalıyım?
birkaç plug in indirdim,şu sıralar V-Ray için sitelerine başvurdum ama 1 haftadır onay e-mail i gelemedi.
Çok basitce,örnegin bir box cismine agaç deseni atadıgımda(ışıklandırma hariç) nasıl gerçekçi görünmesini saglayabilirim?

Saygılar,başarılar

2006-04-03 14:58:48

Cvp

burakkiyici

öncelikle 2-3 hatalık max kullanıcısının vrayle ilgilenmeden önce maxin rendering radiocity light tarcing ışık;raytracing shadowmapleri anlaması gerekir suan vrayi kullanmaya başlasan bile mantıgı anlamadıktan sonra hiç bir işine yaramaz.Bu konularla alakalı okadar ders ve uygulama varki bence emeklemeyi bilmeden nasıl kosulur diye bir soru sormussun.Döküman/eski dersler bölümünden işe başlayabilirsin mesela :)

2006-04-03 14:32:35

Cvp

DreaMale

mmmm
iki üç hafta görünürde az bi süre gibi ama senin içinde 35~45 sene varsa iki saat bile yeter bu iş için...

ama işte tek sorun [u]kaplama, ışıklandırma ve render [/u]olan bu temeller yoksa elindeki o varolan senelerin modellemeden dışarıya adım atamaz. (plug-in leri saymadım farkettiysen)

istersen sen bu linki al günümüze doğru bi gel. belki fikrin biraz değişir
http://www.tr3d.com/index.php?f=1&p=140&id=forum

şunu da bil
kimse senden daha iyi ya da daha zeki değil.
buradaki sınır ya da rakip sadece sensin.

bu arada kutuya attığın kaplamanın da gerçekçi olması için

kutu eğer yakında ise aynı kaplamayı bump slotuna da atıp değeri yükseltirsin ve composite bir kaplama ile çürümüş, kirlenmiş gibi bir görüntü elde edebilirsin
uzakta ise kutuna bay bi segment verip displace komutu uygula ve komutun içinden none yazan yere de aynı kaplamayı atıp strenght değerini arttır. gerisi açı ve ışık zaten

2006-04-03 14:58:48