karakter animasyonda br sorun.

karakter animasyonda br sorun.

roman

slm.. herkese...yaptğm bir karaktere...bir animasyon verdim..klasik yürüme harekti.. fakat gözler silindrden yapıp haricten yerlestirdğim icin
karakterle birlikte harket etmedi...(gözleri karaktere mesh´e linklediğim halde) bunu nassıl yapabilirm..ayrıca gözlerin harektini sağalamk için sadece dummy cismine bağlamam yetermi...umarım sorunlarımı ifade edebilmisimdir.. aslnda bir görselle desteklemek isterdim ...ama su anda malesf böyle bir imkanım yok.. iyi calısmalar dilerim herkese

2006-03-30 12:35:19

Cvp

jeffreyy

gözleri linklerken hata yapmış olmalısın gözleri meshe diil de meshi gözlere linklemediğinden emin ol. bu sık yapılan bi hata en başlarda.. gözlerin hareketi için basit bir şekilde look at constraint kısıtlaması ile herhangi bir yardımcı (point,dummy vs) kullanabilirsin

kolay gelsin

2006-03-29 21:49:04

Cvp

enterasan

cisminde morph olayı olacakmı suratta ? gözleri dummylere bağla o dummyleride morph ettiğin (eğer ettiysen) kafaya bağla; ki bunu yapabilmen için biliyorsun kafayı vücuttan ayırman gerek. doyayısı ile kafayıda bir dummy ye bağladınmı ... sonra gözleri de bu kafa dummysine bağlarsın. kafa zaten kemik sistemine dahil olduğundan gözler hiç biyere kaçamaz :) ama dikkat et hassas işler bunlar, hele animasyon verdikten sonra link sisteminde bir bozukluk olursa işin içinden çıkılmaz olur bir önce ki save ettiğin dosyaya dönmek zorunda kalırsın ( sık sık save et, my tercihim..) kolay gele.

2006-03-30 01:37:26

Cvp

kazmamurat

yaw, gözleri kafa meshi yerine kafayı hareket ettiren kemiğe linklesen yeterli olur zaten. göz hareketini de arkadaşların dediği gibi look at constraint iyle yapabilirsin.

2006-03-30 09:57:56

Cvp

roman

herkese cok tesekür ederim arkadaslar

2006-03-30 12:35:19