Yansıma

Yansıma

Xc_146

denize vuran güneşin (ommi) yansımasını perspectiveden aldıgım gibi renderden de alamiyorum render yapinca yansımalar kayboluyo sadece aydınlık çikiyo.bu yansımaları renderden de alabilmek için ne yapmaliyim

2006-03-15 14:26:21

Cvp

design5D

renderi gönderirsen daha çok yardım alabilirsin

2006-03-15 12:00:48

Cvp

Xc_146

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/E13OinyKb.jpg[/img]render bu ama deniz üzerinde gerçekci bi yansıma görülmüyor.

2006-03-15 12:09:59

Cvp

mokambo

Denize yansıma map i kapladınızmı??
hangi render motoru ile render alıyorsunuz. default ise material editorun reflection bölümüne flat mirror malzemesini atayın bir de oyle render alın.
cok parlak olursa reflection kısmındaki 100 degerini kısabilirsiniz.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/tHw1t8Oc9.jpg[/img]

sizin için bir deneme yaptım.
render default render. deniz olarak plane kullandım. arkaya fon goruntusu için buyukce bir box koydum ona max içindeki sky goruntusunu kapladım.
deniz nesneme material editorde bumb slotuna noise verdim.
bumb degerini450 civarı yaptım. noise in tiling degerlerini 1 olarak bıraktım bu dalgalanmanın irilik degeridir.
sonra altta ki noise parameters kısmındaki siyah renk olan yere tekrar noise ekledim ve bunun tiling degerinide butun 1 leri 15 yaptım.(iri dalgaların üzerindeki rüzgar etkisi için)
malzeme topuma deniz rengine yalın bir renk verdim.
specularlevel kısmını 150 altındaki glossines degerinide 65 yaptım.
son olarak meterial editorde reflection kısmına 80 degerininde
flat mirror verdim ki yansıma etkisinide alayım.
sunu unutmamak gerekir flat mirror parametrelerinde apply faces with ID kısmına işaret koydum.
aslında bu küp gibi kutu seklindeki objelerin hangi yüzeyinin yansıması gerektigini secen bir bölümdür.. 1 degeri ust yuzeydir. denizimiz.plane nesnesi olduguna göre deger 1 olmalı.
olmasada plane için degişmez ama bilgi olsun diye yazdım.

kolay gelsin.

2006-03-15 13:50:32

Cvp

POWERD3D

Standart renderde yansıma versen bile, environment mapa direk resmi alırsan su sanki saydam gibi olacaktır ve environment resminin alt kısımlarınıda gösterecektir. Bunu önlemek için environment mapı boş bir material slotuna sürükleyin ve bırakın, karşınıza çıkan seçeneklerden instanceyi seçin. Daha sonra coordinates sekmesinden mapping kısmından spherical environmenti seçin. Şimdi environment kaplamanız küre şeklinde ortama uygulanacaktır. Render aldığınızda environmetteki resim kırık olarak çıkarsa, yani bitişi başlangıcıyla aynı olmayan bir resim kullandıysanız. Offset kısmından U,V yerleşimini ayarlayarak kesişm kısmını kaydırarak doğru etkiyi alabilirsiniz. Kolay gelsin...

2006-03-15 14:00:54

Cvp

mokambo

sunu yazmayı unutmuşum,
anlattıgım yöntem sadece malzeme ile yapılan bir yöntem. material editorden sadece.
sebebi de sahnemin renderini agırlaştırmadan (mesh model ile yapıp binlerce yüzey yüzünden )
gercege yakın sonuca ulaşmak için.

2006-03-15 14:26:21