max ile tel ızgara dünya nasıl yapılır?

max ile tel ızgara dünya nasıl yapılır?

bilalakbayir

arkadaşlar merhaba,
takıldığım bir konu var, tel ızgara şeklinde, üzerindeki ülkeler, kıtalar ızgarasız olacak şekilde nasıl dünya yapabiliriz?
yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler...

2006-03-19 16:42:09

Cvp

Byteman3D

Herhangi bir malzemeyi telkafes render edebilmek için bir kere standart malzeme özellikleri arasında Shader Basic Parameters bölümünde Wire kutucuğunu işaretlememiz gerekiyor. Ayrıca aynı malzemenin Extended Parameters başlıklı bölümü altındaki Wire Thickness da, o malzeme için tellerin kalınlığını belirliyor.

Bu bir aşama.
Yapılması gereken ikinci iş ise dünya haritasının neresinin telkafes olup neresinin olmayacağını belirlemek. Bunu ise, az önce yaptığımız telkafes malzemeyi bir diğer malzemeyle karıştırmak suretiyle yapıyoruz.

Bunun için Blend malzeme tipini kullanmamız gerekiyor. Blend malzeme iki farklı malzemeyi belli oranda ya da bir maske resminin renklerini esas alarak karıştırır.
Siyah kısımlarda bir malzeme görünürken beyaz kısımlarda diğer bir malzeme görünür. Prensipte ne yapılacağını anlamışsındır:

Az evvel yaptığımız telkafes malzememiz aktifken, Material Editor´un komut çubuğu üzerinde Standard ibareli düğmeye basıyoruz ve listeden Blend i seçiyoruz. Bir diyalog kutusu karşımıza geliyor ve aktif malzemeyi kaldırayım mı yoksa eski malzemen de kalsın mı diye soruyor? Keep old material as submaterial seçeneğini işaretleyip Ok e basıyorsun.

Bu seçimle telkafes malzemenin, iki malzemeden oluşan Blend malzeme tipinin malzemelerinden biri olarak kalmasını sağlamış oluyorsun. Karşına Blend malzemenin özellikleri geliyor - ki çok fazla değildir. Üç uzunca düğmenin birisi malzeme 1, diğeri malzeme 2, sonuncusu da maske seçimi düğmesidir.

İlk düğme altındaki malzeme, yapmış olduğun telkafes malzemendir.İkinci düğmeye basıp ona da kıtaların malzemesini verirsin. Şekli önemli değil, mesela metal olmasını istiyorsan girip metal yaparsın.

Sonra tekrardan üst aşamaya, yani Blend malzeme ayarlarına döndüğünde son olarak da Mask düğmesine basıp siyah beyaz bir dünya haritası resmi yükledin mi iş tamam sayılır.

Kıtatlar siyah, denizler beyaz olacak, ya da tam tersi. Ama bu renkler nerenin telkafes nerenin metal olacağını belirler. O yüzden önemli. Eğer kıtaların telkafes olduysa kaplamanı negatif yapman gerekir.
Bunu ister photoshopla istersen de maske kaplamasının ayarlarına ulaşıp, Output başlıklı bölümdeki Invert seçeneğiyle Max içinden yapabilirsin.

Okyanusları telkafes, kıtaları metal bir malzemen hazır.

Kıtalara başka dokular atamak istersen, mesela dağlar ya da ülke sınırları vs. bunu da iki numaralı malzemenin kaplamalarına MASKE İLE AYNI EBATLARDA olacak şekilde istediğin resmi kaplayarak yapabilirsin.

Güzel haberleri bekliyoruz.

2006-03-12 23:49:38

Cvp

burakkiyici

bilal dostum çok şanslısın çünki şuan yardımını aldıgın kişi bu işin kitabını yazmış kişilerdendir:)

nezih yenimi ugramaya başladın buraya yoksa ugradında benmi görmedim?

bu arada sende endtas mezunuydun galba?

2006-03-13 15:12:43

inanamıyorum KİTABINI ALDIĞIM ÜSTAD cevap yazdı.

bilalakbayir

Sized ÜSTAD diyeceğim, çünkü 3ds max´a sizin yazmış olduğunuz 2 ciltlik kitabı alarak başladım.yaklaşık 2 ay oldu.
yazış olduğunuz yol işimi gördü.

size çok teşekkür ederim ÜSTAD.

KIBRISTAN BİLAL AKBAYIR...

NOT:KIBRIS´TA BİR KONFERANS VERMEYİ DÜŞÜNMÜYORMUSUNUZ?

2006-03-13 16:21:41

Cvp

musabeyli

Güzel insanlar bana bir yardım!!!görünüşlerle ilgili bir problemim var.çizdiğim her şey gridin tam ortasından başlıyor.ne çizsem orjinden başlıyor.sorun ne olabilir???

2006-03-15 10:39:44

Cvp

Byteman3D

Sevgili Burak, inceliğin için çok çok teşekkür ederim. Herhalde bir yılı aşkındır buradayım. Ama fırsat oldukça giriyorum.
Bilal´ciğim, sana da bir faydası olduysa kitabın, ne mutlu bana. Konferans hiç düşünmedim bu arada. Nedir ki o? =)

Ne koysan Orijine yerleşmesi için mantıklı bir neden aklıma gelmedi doğrusu. Programı yeni açtığın andan itibaren oluyor ve çalışmana müsade etmiyorsa sorun olabilir. 3dsmax.ini dosyasını silersen düzelebilir.
Yalnız son açtığın dosyaların listesi ve bunun gibi bir çok parametre varsayılan ayarlarına döner. Haberin olsun.

2006-03-15 23:45:13

ÜSTAD NEZİH KANBURA CEVAP...

bilalakbayir

Yani Kıbrısta 3D Animasyon Canlandırma veya modelleme pek ileri sayılmaz..zaten bu konda eğitim veren kurum hemen hemen yok gibi...

mesela bir Üniversitede bu konu yani 3D hakkında vereceğiniz konferansa inanılmaz derecede insan gelir.. ve sizi dinler , ve nasıl bir 3D ci olunur sorusunun cevabını herkes alır..

NOT: GİRNE AMERİKAN ÜNİVERSİTESİNDE BU KONFERANS OLAYINI AYARLIYABİLİRİM...
bana burdan ulaşabilirsiniz: bilalakbayir@gmail.com

SAYGILAR ÜSTAD...

2006-03-16 15:09:24

Cvp

snap

(motion komut panelinden assign controller bölümündeki soru işareti (tabi daha önce positions´i seçmiş olman gerekir) şeklindeki simgeye bas ve ordan positions xyz yi seç ve make default´u seç bu kadar.)

Bunu Cüneyt hocam söylemişti.Ona teşekkür edebilirsiniz işinize yararsa:)Yeniden yüklemeden önce denemekte fayda var.

2006-03-19 16:42:09

Teşekkürler

BERNİNİ

ÇokTeşekkürler burçin hanım valla bu çok işime yaradı söyldiğin yolla denedim işe yaradı :)

2007-09-02 18:05:18