Cismin arkası gözükmüyor - sayfa: 2

Cvp

Xc_146

pardonn yaaa yanlışş resim bu rezil oldukk[G18]

2006-03-08 17:24:02

Cvp

Xc_146

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/g2vWr268T.jpg[/img]evet resimm bu arkadan render alınmışş hali

2006-03-08 17:25:39

Cvp

Xc_146

bi tek çember üç boyutlu gözüküyo o da hazır torus ben çizmedim yani.

2006-03-08 17:27:19

Cvp

Xc_146

evet beyler yorum yazacak olanda mı yok?

2006-03-08 17:39:09

Cvp

jeffreyy

sevgili abdullah. yüzeylerden dik çıkan vektörlere "normal" adı verilir. poligon modellemede yüzey görünürlüğü bu normaller doğrultusundadır. görünür bir yüzeyin önüne normalleri ters dönmüş başka bir yüzey gelmişse bu da görünmesine engel olabilir. göremediğin poligonları seçip edit polygons rollut altında yer alan "flip" komutunu kullanırsan normalleri 180 derece çevirirsin. ama daha önceki cevabımda "force 2 sided" seçeneğini işaretlediğinde yüzeylerin bir önden bir de arkadan iki tane normali olur bu da iki yüzeyin de görünmesini sağlar.
eğer render alacaksan da kaplamanın two sided olması gerekir.
eğer değilse sadece normali olan yüzeye kaplama yapacaktır.

sen bu çözümlerde yoğunlaş. başka bir nedenden kaynaklanıyor olasığı düşük çünkü.

soruna daha fazla cevap gelmiyorsa bu başlığı okuyanların aklına bunlardan başka çözüm olabileceği gelmiyor olabilir.

2006-03-08 18:40:17

Cvp

kurt

Çözüm önerisi olarak bir de şunu dene. önce boş bir max dosyasına sahnendeki objelerini file-merge ile transfer et. sonra file-export ile ister 3ds ister autocad gibi bir formatta ihrac et. tekrar file import ile sahneye çağır ve yeni baştan "2 sided" işaretli malzemeler ata... bir de böyle render denemesi yap.

2006-03-08 18:55:04

Cvp

Xc_146

Hepinize teşşekkürler.Sonunda oldu saol bora hallettim olayi senin dedigin gibi yaptim şimdi oldu.

2006-03-08 19:21:33