3ds max de ip yapımı (halat vb...)

3ds max de ip yapımı (halat vb...)

minik2006

Arkadaşlar 3ds max de ip veya halat simülesi oluyormu veya animesi varsa nasıl yapılır...?
incelikleri neler?...
bilenin anlatması rica olur...





(tşk)[S6]

2006-03-13 12:39:45

Cvp

jeffreyy

bildiğim kadarıyla reactor rope kullanarak ip, halat gibi nesnelerin davranışları simüle edilebiliyor.

2006-03-08 16:16:19

Cvp

tongue_fu

jeffereyy kardeşin de dediği gibi reactor rope ile yapıyorsun
spline ile çizgi çiziyorsun ve bu çizgiye rope atarsan çizgi reactorde ip gibi davranır

2006-03-10 17:08:48

Cvp

CG-Designer

Arkadaşlar benim de bu konuda vaktiyle kafama takılan bir mevzu vardı... İzninizle yeni başlık açmadan burada sorayım.

Ben bu reactorle bir ip yaptığımda ipin çeşitli Rigid Body nesnelerle teması durumunda bu nesnelerden biraz mesafeli durması sorununu yaşamıştım.

Örneğin bir ip ucundaki vertexinden bağlı olduğu RB olarak tanıtılmış bir box üzerine düşüyor, ancak hiç gerçekçi olmayan bir biçimde bu nesne üzerinde durmak yerine ondan bir parmak yukarıda duruyor...

Sizce bunun sebebi ne olabilir?

2006-03-11 03:36:55

Cvp

jeffreyy

collision distance olabilir sorun emre

2006-03-11 04:55:56

Cvp

CG-Designer

Aynen dediğin gibi... Tekrar teşekkürler Bora.

2006-03-12 14:30:30

Re:Cvp

turgaysucuoglu

[quote=19473]jeffereyy kardeşin de dediği gibi reactor rope ile yapıyorsun
spline ile çizgi çiziyorsun ve bu çizgiye rope atarsan çizgi reactorde ip gibi davranır[/quote]


rope atamayı biraz açabilir misiniz ?

Bununla ilgili ders var mı ?

2006-03-13 12:39:45