Sub object modunda pivot noktasını değiştirmek mümkün mü?

Sub object modunda pivot noktasını değiştirmek mümkün mü?

CG-Designer

Arkadaşlar sub object modunda, örneğin vertex sub modunda bir grup vertex seçili iken pivot normal olarak bu vertexlerin tam ortasına yerleşiyor... Bu halde iken pivotun yerini değiştirmek mümkün mü?

2006-02-24 02:54:31

Cvp

kalimba

[url]http://www.tr3d.com/index.php?islem=goster&id=dokuman&r=36[/url]

bkz. KOORDİNAT SİSTEMLERİ + Pick + parent koordinat sistemleri

bkz. TRANSFORM MERKEZİ KONUMLANDIRMA ARAÇLARI

ne amaçla kullanacağınızı yazarsanız ona göre çözüm üretilebilir.

2006-02-23 09:19:35

Cvp

CG-Designer

Modelin bazı vertexlerini seçip scale ederek bu vrtxlerin arasını açıcam ama pivotu örneğin en sağdaki vertexin olduğu yere taşıyabilirsem scale ederken en sağdaki verkex hiç etkilenmeyecek, en soldaki ise en çok etkilenecek...

Bilmem anlatabildim mi? Bu işlemi vertexleri tek tek kaydırarak yapmaya çalışıyorum ama hem istediğim gibi orantılı olmuyor hemde uzun sürüyor.

2006-02-23 12:51:39

Cvp

kalimba

Bir dummy alıp sabit verteksin merkesine snap ile tutturduktan sonra, Edit ettiğin objenin koordinat sistemini pick ile dummy ile ilişkilendirerek objeye fazladan pivot noktası eklemeye eşdeğer bir işlem yapmış olursun. Daha sonra vertexleri edit ederken "transform center" kısmından "Use transform coordinat center" seçersin.

Burada dummy kullanılmasının sebebi işaretleme ve kolaylıkla transform edilebilmesidir. Bunu kullanmadan Hierarchy -> Affect Pivot ile pivotun yerini değiştirebilrsin (bunu yaparsan use pivot point center kullanman gerekir). Dummy kullanmak daha pratik bence.

Burada Dikkat edilecek şey aslında "Use transform coordinat center" seçili olmasıdır. Bahsettiğin işlemi non-uniform scale kullanarak kolayca yapabilirsin.

Malesef ki bu tür işlemlerde distribute align/array (sonradan) olayını henüz göremedim. Çoğu 2d programında olduğu gibi böyle bir özelliğin getirilmesi çok hoş olurdu (ilk son verteksi belirleyip, aradakileri eşit olarka dağıtmak). Alternatif çözümlerle aynı işlemi yapmak mümkün.

[u]EK[/u]
Eğer bütün bunlarla uğraşmak istemiyorum dersen [G1]

vertexlerini seçtikten sonra non-uniform scale ile [u]vertex snap aktif iken [/u] Sabit olan vertexine scale uygular isen yukarıdaki işlemlere karşlık olur :) Snap ile scale ettiğin vetex seçim merkezin haline gelir.

2006-02-23 15:54:10

Cvp

CG-Designer

Çok teşekkür ederim kalimba. Transform Coordinate Center kullanarak hallettim... Keşke daha önce sorsaymışım şunu. Günlerdir vertexlerle tek tek uğraşmaktan bıkkınlık gelmişti.

2006-02-24 02:54:31