silindir animasyonu

silindir animasyonu

3d_dreams

bir silindiri animasyon halinde sıfırdan başlatıp nasıl uzatabilirim.
ve sonradan uzarken aynı zamanda kısalması lazım yani ileri doğru uzarken geriden de kısalması lazım

2006-02-24 15:00:56

Cvp

romeoncu

animate düğmesine bas ve kaç frame aralığında olayın meydana gelmesini istiyosan o frame tıkla silindirde yaptığın oynamalar animasyona dönüşçek :)

2006-02-19 11:03:15

Cvp

emreşan

bir çizgi yol üzerinde hareket ettirmelisin. senin sorun şaşırtmacalı olmuş. üstten uzayıp alttan kısalırsa boyu değişmeden hareket edecek demektir. ya da soruyu birazdaha açabilirsin...

2006-02-20 04:01:03

Cvp

POWERD3D

Slice modifierini de kullanabilirsin, daha sonra diğer yönlerdeki küçülmeleride sen ayarlayabilirsin. Kolay gelsin.

2006-02-20 07:50:16

Cvp

ihtiyarmimar

height segmenti yüksek (10 ile 20 arasında örneğin) bir silindir oluştur, bir de line komutuyla organik bir yol çiz.. Sonra silindiri seç ve modifier list`ten world-space modifier başlığı altından path deform(WSM) komutunu uygula.. ama dikkat et patch deform olmasın.. bunlar alt alta durduğundan göz yanılması olabilir :) ... sonra bu modifier içindeki pick path düğmesine tıkla ve çizdiğin line-yolu işaretle (bu işlem, silindire bir yol tanıtmak için yapılır ve nesnenin yani senin silindirinin bu yol doğrultusunda gitmesini sağlayacaktır ) ve sonra altta yer alan move to path düğmesine tıkla (bu işlem de nesneyi çizginin başlangıç noktasına taşımak ve hizalamak için kullanılır) ...
Bu işlemlerden sonra sıra geldi animasyonu oluşturmaya.. zaman göstergesi sıfırda iken autokey düğmesine tıkla ve silindirdeki path deform komutu içindeki percente sıfır yazıp enterle sonra da zaman göstergesini fareyle çekip 100 e getir ve percent değerine de 100 yaz ve enterle.. auto key düğmesine tekrar tıkla ve kırmızı renkten çık. şimdi play düğmesine basarsan , silindirin bu çizgi yol boyunca ilerlediğini göreceksin...
percent değerine verdiğimiz değerlerin de nedenini açıklayalım ki iyi anlaşılsın ---> zaman göstergesi sıfır iken percente verdiğin sıfır değeri , sıfırıncı karede, çizginin % 0 `ında yani başlangıcında yer alsın.. gösterge 100 de iken yani son karede ise percent %100 yani çizginin %100 üncü konumunda yani yani yani en sonunda yer alması gerektiğini gösterir. Sanırım anlaşıldı... Diyelim ki o meşhur çizginin percent değerine 50 yazdın , 100 .karede bizim silindir, o çizginin ortasına kadar ulaşacaktır.... Bu sanıyorum senin işini görecektir.
percent in altındaki değişkenlerden de söz edeyim :

Stretch : sünme değeri.. .. buna da değişik değerler vererek ya da animasyona bağlı değerler vererek gözlemleyebilirsin.
Rotation : dönme değeri.. silindirde ya da kürede pek belli olmayabilir ama köşeli bir nesnede, nesnenin döne döne gitmesini istersen bunu da kullanabilirsin.. tabi sabit bir değer yerine , animasyona bağımlı tutarsan daha keyifli bir sonuç elde edebilirsin..
Twist : bu da burulma etkisi dir.. nesnenin burula burula gitmesini sağlar..
kolay gelsin..

2006-02-22 16:31:05

Cvp

mucahit_gayiran

ihtiyar mimar bunu biraz daha genişletip ders olarak anlatsan

2006-02-24 15:00:56