skin modifier sorunu

skin modifier sorunu

güven

silindirin içine bone yerleştirdim
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/6rPztqK3O.jpg[/img]
sonra bu silindire skin modifieri uyguladım ve add ile boneleri ekledim
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/vQaMLyeND.jpg[/img]
bu kemikleri oynattığımda silindir içinde deformasyon oluyor
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/1508NU90I.jpg[/img]
uzun zamandır uğraşıyorum ama bir türlü beceremedim sorunun ne olduğunu ve nasıl yapabileceğimi açıklayan arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim

2006-02-16 16:28:59

Cvp

Pulsar

Skin modifierin zorluğu=vertexleri gerekirse tek tek eklemek düzenlemek.
Şimdi her bone skin modifierda bir envelope sahibi oluyor, onun alanları dışında kalan vertexler otomatik olarak alınmaz (max8 de bunun çin bir araç var, şak diye halledebiliyor işin kabasını ama hatırlayamadım şimdi)
Neyse sen skin modifierda edit envelopes seç, vertex kutucuğu göreceksin üstlerde işaretle vertex ekleyeceğin bir bone seç listeden, ilgili kemiğin hareket ettireceği vertexleri seç, aşağıda weight miydi abs miydi 1 yap işte.
Max 8 se

2006-02-15 21:41:50

Cvp

DreaMale

güzel evet ; )

2006-02-16 11:53:40

Cvp

güven

Arkadaşlar deli olacağım ya olmuyor atladığım birşeyler var herhalde silindiri seçiyorum sonra skin modifierini altında da envelope yi seçiyorum bir altında select den verticesi seçiyorum ve add bölümünden oynatmak istediğim kemiği seçiyorum sonra bu vertexleri bu kemiğe nasıl bağlayacağım yapamıyorum bir türlü teşekkürler[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/j0J38E0LK.jpg[/img]

2006-02-16 12:19:47

Cvp

XxNEOxX

dogru mu anladim bilmiyorum ama,

hangi bone icin vertexleri dahil etmek istiyorsan o bone seciliyken
asagidaki Paint Weights´a basarak cikan aracla istedigin vertexlerin üzerine tikladiginda o vertexler o bone´a dahil olur..

bunun disinda en son resimde gözüken kirmizi cizgileri(bone´nun etki alanini) yandaki kutucuklardan büyütüp kücülterek de degistirebilirsin...

iyi calismalar...

2006-02-16 16:28:59