mekanik kol hareketi

mekanik kol hareketi

animas

mrb mekanik bi kol üzerinde çalışyrum bi sorum olacak yaptıgım kolu kemik sistemiyle birbirine bagladıgımda hareket sonucu parçalarda bozlulmalar oluyor ancak ben her parçanın sadece eklem yerlerinde hareket ettirmek istyrm bunun için önereceginiz bir yol veya tutorial var mı?

2006-02-19 19:49:08

Cvp

drekon

mekanik kol ile kemik sistemine ihtiyacın yok. (kemik daha çok organik cisimlerde tercih edilir. kemik sisteminin ayrıntıları ile uğraşmaktansa ) mekanik parçalara hareket sınırları tanımlamak daha hızlı olacaktır. Sağ menülerden IK bölümünü bul. orada moveX, moveY, moveZ, rotateX... gibi alt alta ayarlar var.

mesela: önce elemanları link ile birbirine bağla. sonra x ekseninde 30 derece dönebilir. Y ekseninde hiç dönmez. vb. ayarlar yapıp daha sonra IK düğmesine basıp en uçtaki elemanı hareket ettirirsen hiçbir bozulma olmadan animasyon yaparsın. uçtaki elemanı da bir dummy ye bağlarsan daha uygun olur.

2006-02-13 08:21:54

Cvp

Phobos

dekon hocanın bahsettiği yöntemde;
parçaları BONE TOOLs menüsünden BONE ON yaparak KEMİK haline getirmeyi unutmayın.
not: bunu yapmadan önce , parçaların (kol bacak aks vs.vs..) PİVOT larını tam hardeket merkezine getirmen gerekecek.
saygılar

2006-02-14 13:56:54

Cvp

Problem

eğer yapacağın animasyonda solid nesneler var ise yani mekanik parçalar ile oluşturuyorsan, bone sistemine mesh modellerini sadece link ile bağlaman yeterli , organik modeldeki gibi mesh deformasyonu olmayacağı için modifier uygulamana gerek yok.

2006-02-19 19:49:08