edit meshdeki ID nasıl numaralandırılıyor ve malzeme atanıyor?

edit meshdeki ID nasıl numaralandırılıyor ve malzeme atanıyor?

archivol

arkadaşalr acil bir işim var yarına yetişmesi gereken ama ben maxde acemiyim bir kutunun dış cephelerine farklı malzemeler atayacağım ama nasıl numaralandırılıyor ve nasıl malzem editöründe seçtiğim yüzeye malzeme atayabiliyorum. valla acil lazım yardım ederseniz çok sevinirim.

2006-01-29 21:23:44

Cvp

DreaMale

şimdi volkan acil ise id vermene gerek yok
id ile de kaplanır ama sen şimdi kolay yoldan at

Polygon alt modunda iken kaplayacağın yüzeyi seç ve Material editörü aç
sonra kaplamanı seçili olan Polygon yüzeyin üzerine sürükleyip bırak, bu kadar

ama seçtikten sonra emin olmak için poligonların kırmızı olup olmadıklarını kontrol et.

2006-01-29 18:03:32

Cvp

archivol

çok işime yarayacak çok teşekkürler..

2006-01-29 18:05:04

Cvp

chrome_nickel

material editörden standart butonuna basıp, o slotu multi/sub object tipi bir malzemeye dönüştür.

orda yanlarında sıra numarası görülen bir dizi alt alta materialler görüceksin. onların içine tek tek istediğin materiali ayarlayabilirsin. ama o materiallerin yanında bir ismi ve tanım numarası olduğunu sakın gözden kaçırma.

mesela multisub object içindeki 1 tanımlı malzemeye bir plastik dokusu ayarla. 2 tanımlı malzemeye metal dokusu ve 3 tanımlı malzemeye de cam dokusu ayarla. basitçe çizilmiş bir otomobilin tamponunu oluşturan poligonları seç. edit poly´nin polygon properties bölümünden tampon poligonları seçili iken set id değerini 1 yap. ardından cam kısmını oluşturan poligonları seçip set id bölümünü 3 yap. ve geri kalan bölgeleri seçip set id değerini 2 yap.

tampon poligonlarının tanım numarası 1. bu otomobile atadığın multi/sub object tipi malzemenin 1 tanımlı malzemesi de plastik. dolayısıyla tampon poligonları bu plastik dokusu ile kaplanırken 3 tanımlı poligonlarımız da multi/sub object´in 3 tanımlı cam materiali ile kaplanıcak.

2006-01-29 21:23:44