bullet time

bullet time

3d_dreams

max´te bullet time effectini hareketli bir obje üzerinde deneyen var mı?

yada bir ders hazırlanabilinirmi?

2006-02-09 18:36:03

Cvp

jeffreyy

bullet time efecti zaten hareketli bir obje üzerinde olur. obje hareketli değilse o bullet time yerine bildiğin obje çevresinde kameranın dönmesi olur.(ille de dönme hareketi olacak diye birşey yok ama genelde bu şekilde olur)

bu konu hakkında çok bilgim yok ama sanırım kameranın etrafında dönmesini istediğin animasyonlu bir objenin etrafına dairesel bir path çiziyorsun sonra kameraya path constrait ekliyorsun şimdi kamerayı sadece bu yol üzerinde hareket ettirebiliyorsun. bir de kameranın look at ile objeye sürekli bakmasını sağlıyorsun. daha sonra animasınun uzunluğuna göre 50-100 adet kamera olacak şekilde kamerayı bu çizgi üzerinde hafif hafif kaydırarak kopyalıyorsun . kopyalamadan sonra time sliderı kaydırırsan dier kopayaların da hareket ettiğini görürsün. bunu engellemek için önceki kopyaların başındaki ve sonundaki anahtar kareleri silmen gerekiyor. her bir kamera için bu şekilde yapa yapa 100 kadar kamerayı kopyalıyorsun. daha sonra video posttan her karede bi kameradan tga ya da bmp gibi çıktılar alıyorsun ve bir video komposit programı ile birleştiriyorsun.
belki daha kolay bir yolu vardır ama benim bildiğim bu şekilde. daha ayrıntılı bilgileri olan arkadaşlar bir yanlışım varsa düzeltebilirler.

2006-01-29 16:10:58

Cvp

Phobos

temel anlamda ´bullet time´ sahne yapmak için, animasyonda, istenen iki zaman noktası arasına ´zaman eklemek´ yeterli olur genelde.
tabi bunun için, ilgili objelerin animasyonunda ´kare başına key ´ gerekmekte.

örnek biriki videom var:


[url]http://rapidshare.de/files/12122986/bullet_taym_vid.rar.html[/url]

burda şu tekniği kullandım:


[img]http://img10.imageshack.us/img10/8332/capture13jy.jpg[/img]

[img]http://img10.imageshack.us/img10/6899/capture23rw.jpg[/img]


birinci resimde, normal animasyon var, objede her karede bir adet key var; iilkinci resimde, istediğim zaman aralığını sadece drag yaparak (keyleri move ederek) açtım, ayırdığım yerde o obje için zaman duruyor, olay bu.
tabi, burda prosedürel animasyon varsa, key lerin Collapse edilmesi gerekiyor.

2006-01-29 23:31:25

Cvp

CG-Designer

Arkadaşlar bu bullet time denen olay ne? bi anlatıverin, cahil kalmayalım :)

2006-01-30 01:21:21

Cvp

chrome_nickel

benim chromic devil´a yapayım ben böyle bir animasyon. nasıl yaptığımı da yazarım

2006-01-30 08:42:15

Cvp

jeffreyy

phobos,tekniğini daha ayrıntılı yazarsan hatta bunun için bir ders hazırlayıp sitede yayınlarsan memnun oluruz.

sevgili emre bullet time, şu bildiğin matrix filminde trinity nin hava sıçrayıp tekme atmadan önce görüntünün donup kameranın etrafında dönmesi olayı

2006-01-31 10:04:02

Re:Cvp

chrome_nickel

[quote=18516]bullet time efecti zaten hareketli bir obje üzerinde olur. obje hareketli değilse o bullet time yerine bildiğin obje çevresinde kameranın dönmesi olur.(ille de dönme hareketi olacak diye birşey yok ama genelde bu şekilde olur)

bu konu hakkında çok bilgim yok ama sanırım kameranın etrafında dönmesini istediğin animasyonlu bir objenin etrafına dairesel bir path çiziyorsun sonra kameraya path constrait ekliyorsun şimdi kamerayı sadece bu yol üzerinde hareket ettirebiliyorsun. bir de kameranın look at ile objeye sürekli bakmasını sağlıyorsun. daha sonra animasınun uzunluğuna göre 50-100 adet kamera olacak şekilde kamerayı bu çizgi üzerinde hafif hafif kaydırarak kopyalıyorsun . kopyalamadan sonra time sliderı kaydırırsan dier kopayaların da hareket ettiğini görürsün. bunu engellemek için önceki kopyaların başındaki ve sonundaki anahtar kareleri silmen gerekiyor. her bir kamera için bu şekilde yapa yapa 100 kadar kamerayı kopyalıyorsun. daha sonra video posttan her karede bi kameradan tga ya da bmp gibi çıktılar alıyorsun ve bir video komposit programı ile birleştiriyorsun.
belki daha kolay bir yolu vardır ama benim bildiğim bu şekilde. daha ayrıntılı bilgileri olan arkadaşlar bir yanlışım varsa düzeltebilirler.[/quote]

bu kadar karmaşık olması, yada o kadar çok kamera sadece kendine işkence olur. gerçek dünyada 120 tane kamera kullanmalarının sebebi hareket fluluğunu engellemek. o zamanlar 3d teknolojisi günümüzdeki kadar verimli olmadığı için neo´yu tamamen 3d çizmeyi düşünmemiş olsalar gerek. ama 3d ortamda hareket fluluğunu açmazsan zaten böyle birşey söz konusu değil. yapman gereken kamera için bir yol çizmek, motion panelde trajectories sekmesindende zaman içinde kameranın o yolu takip etmesini sağlamak. target camera kullanırsan ve kameranın hedefinin ilgili obje üzerinde olmasını sağlarsan look at constraint gibi ekstra işlerle zaman harcamamış olursun.

konu ile ilgili bir çalışma zaten yapıyorum. bu animasyonun bullet time kısmını ders´e de çeviricem.

http://www.tr3d.com/index.php?f=8&oku=15632&id=forum

2006-01-31 10:38:46

Cvp

Phobos

Gerçek hayattaki tekniği 3D ortamda uygulamanın hiçbir mantığı yok asında.
Yani olay, zamanı (hareketleri) durdurma da bitiyor, sadece bir kaç saniyeliğine sahne donarsa, o arada biz istediğimiz etkiyi yakalarız, ne biliyim plan deişir, kamera döner, araya bişi girer felan felan...
Gerçek hayattaki (o 120 kamera felan olayı) sadece, dondurulamayan sistem mevcutsa uygulanabilir. Mesela, particle sistemlerindeki parçaçıklar KEY bağımsızdır, particle sistemli bullet time etkisi için bu sistem kullanılabilir (hoş gerçi particleları da durdurmanın yolları var). Burda şunu da unutmamak gerek, bu sistemde motion blur sıkıntısı çıkıyor.


saygılar.

2006-01-31 19:07:24

Re:Cvp

skarabacak

[quote=18589]Gerçek hayattaki tekniği 3D ortamda uygulamanın hiçbir mantığı yok asında.
Yani olay, zamanı (hareketleri) durdurma da bitiyor, sadece bir kaç saniyeliğine sahne donarsa, o arada biz istediğimiz etkiyi yakalarız, ne biliyim plan deişir, kamera döner, araya bişi girer felan felan...
Gerçek hayattaki (o 120 kamera felan olayı) sadece, dondurulamayan sistem mevcutsa uygulanabilir. Mesela, particle sistemlerindeki parçaçıklar KEY bağımsızdır, particle sistemli bullet time etkisi için bu sistem kullanılabilir (hoş gerçi particleları da durdurmanın yolları var). Burda şunu da unutmamak gerek, bu sistemde motion blur sıkıntısı çıkıyor.


saygılar.[/quote]

Video´yu izledim.. Gayet hoş olmuş.. Yani böyle şeyler izleyince beceremeyecem gibi bir hissiyata kapılıyorum bazen ama...Hadi bakalım... Pes etmek yok :) Teşekkürler..

2006-02-09 18:36:03