insan kafası modelleme - sayfa: 2

Cvp

roman

soner sorunun cevabı su arkadasım sen yaptğın modelin ikinci yarısını kopyalarken instance yapmıssın o yüzden ne intance yapacaksın nede referance yapacaksın sadece diğer üçüncü seceneği yapıp (su anda max acık diil adını unuttum) yani dier secenekle copyala ve sonra kopyaladğın
kısmı attachh yap diğer yarısna sonra verteksleri birlestirme yerinden secerek weld yap kolay gelsin.( weld değerini iki verteksini arasında bosluk değerine göre birlestirmesi arttırabilirsin)

2006-01-25 12:43:19

Cvp

kalimba

boolean, mirror, weld ile uğraşmaya gerekyok. Kafanın yarısını yaparsın. İç kısımlarını gerekli eksende hizala. İçteki vertexlerden birini seç ve direkt olarak symetri (simetri) modifier uygula.

Kafanın sadece yarısını yapmak biraz mantıksızdır. Bu üstteki şey model belirmeye başladığı zaman yapmalısın. Takibi daha kolay olur.

mirror ile aradaki vertexler birleşmez,

Weld yaparsan simetri olayı olmaz düzeltmeleri her iki tarafta yapmak zorunda kalırsın.

Boolean konu ile alakasız. Prensip olarak birbiri ile bir şekilde kesişmemiş hiç bir modele boolean uygulanması gerekmez.

Simetri ile hem simetrik olarka çalışır hemde aradaki vertexleri weld etmiş olursun. İlk önce iç yüzeydeki vertexlerden birini seçmeyi unutmaki oradakine göre simetri alsın. Sonra last result in viewport (orda bir düğme, ismini yanlış hatırlamış olabilirim)

2006-01-25 16:52:17

Cvp

eldiven

herkese çok teşekkür ediyorum.
kalimba söylediklerini yaptım sorun halloldu.çok saol.
iyi çalışmalar

2006-01-26 11:04:36

Cvp

mokambo

sayın soner,
herkes kendince istedigini güzel anlatmış.
ama kimse alınmasın en iyi mahmut bey durumu izah etmiş.
ama sunuda unutmamak gerek dünyada hiç bir insanın hatta hayvanın bile yüzü simetrik değildir.
bu sebeple genel olarak 3d üretilen kafa modelleri biraz plastikimsi ve yapmacık hissi verirler. (genelde estetiksiz burunlarda deviation[daviasyon(eğrilik)]vardır.
bence en son olarak,
kafayı bütün hale getirip(yani simetry özelliginden kurtararak mesela tekrar editeble ploy yapıp) bir tarafında simetriyi azcık bozmanı tavsiye ederim.bunuda ffd box modify si ile yapabilirsin.
tabi bu benim fikrim.
her arkadasında fikrine saygım sonsuz bu arada...
saygılarımla..
kolay gelsin..

2006-01-26 16:00:34