Kaplamalarla ilgili

Kaplamalarla ilgili

yavuz

Merhaba.
1- Mesela küresel bir cisim yaptık ve buna kaplama atıycaz. Bir top düşünelim üzerinde çiçek desenleri var.
Photoshop ta resmimizi çizip spherical uwv map ile küreye yapıştırdığımızda ortaya(ekvatora) denk gelen çiçekler
bozulmadan görüntülenirken kutuplara yaklaştıkça daralmaya başlıyorlar. Bu bozulmanın önüne geçmek
için sanırım resmi daha çizerken deforme olarak çizmek gerekiyor. Orta kısım normal, resmin alına ve üstüne
doğru yaklaşıldıkça satırlar daha fazla esnetilmiş olacak şekilde ki kaplama yapıldığında desen tam boyunda
görünsün. İşte böyle bir resmi nasıl hazırlamam gerektiğini bilmiyorum.
2- Bir insan kafası modeli kaplamak istediğimde, modele silindirik uwv map atıyorum. Bunu textporter ile açıp
boyuyorum ama kaplamayı yerleştirdiğimde alın, yanaklar güzel olmasına rağmen burnun yan yüzeyleri gerdan
bölgelerinde uzamalar oluyor. Zaten hangi uwv map´i kullanmış olursam olayım benim uwv map´imle modellediğim
cisim aynı geometride olmadıkça, imaj modele projekte edilirken ışınlar her poligona dik açı ile düşmeyeceyinden
bir miktar esneme kaçınılmaz gibi görünüyor. Böyle bir problemle karşılaşmamak için kaplamayı nasıl yapmalıyım?
3- Bir yazıda sinema, tv için iş yapılıyorsa yaygın olan iki render sisteminin (mantal ray, renderman)
ihtiyaçları neredeyse tamaman karşıladığından bahsediyordu. Mantal ray max´e de entegre edildi.
Benim sorum terminator, jurasıc park vs gibi filmlerde kullanılan mental ray sisteminin, max´taki mental ray´in
ve maya´daki mental ray´ın aynı render motoruna sahip olup olmadığı.
Teşekkür ederim

2004-04-26 01:02:27