Dokuda resim büyük gelmesi ve çift kaplama

Dokuda resim büyük gelmesi ve çift kaplama

maestro

Hazırladığım objeye bir jpeg dosyasını atıyorum ve doğal olarak tam oturmadığı için UVW Mappng kullanıyorum. Buradaki sorunum şu, çağırdığım resim kendi ebadından çok farklı geliyor fazla büyük geliyor. Çağırdığım resim dosyasının 1/1 kendi ölçülerinde gelmesi için ne yapabilirim.

İkinci sorum; bu materyale üstteki sorudaki gibi 1/1 logoyu yapıştırabilsem bile geri kalanınıda zemin rengiyle kaplamam gerektiği için küçük bir jpeg resmiyle zemini dokulandırmak istiyorum. Fakat iki resmi aynı objeye üst üste bindiremiyorum. İlk resim repeat yaparak bütün zemini kaplayacak ikinci resimse ortaya kendi ebadında gelicek. Bunu nasıl yapabilirim acaba.

2006-01-19 22:45:15

Cvp

kalimba

1) Bitmap fit seçeneği ile çağırmış olduğun resmi tekrardan seçersen kaplamannın en boy oranı seçtiğin resimle aynı olur. sonra subobject modunda istediğin yere taşı veya "scale" işlemi yapabilirsin.

2) Komple yapılacağı gibi kompozit malzemede kullnılabilir.

a) Objenin dokusunu komple photoshopta hazırlamak, bütün bir kaplama olarak almak.

b) Diffuse kanaına mask atamak. map kısmına resmini çağırmak. Mask bölümünede resmin olduğu bölümleri beyaz, diğer kısımları siyah olan bir bitmap resim atamak.

c) Logonun etrafına kaplamada atayacaksan; diffuse kanalına mix map atamak. beyaz kısmına logunu atamak, siyah kısmına logo etrafındaki doku resmini atamak. Mix amount slotuna logo kısımalrı beyaz, diğer ksımları siyah olan bir bitmap resim atamak.

Tam bir anlatım olmadı ama fikir verici olduğunu düşünüyorum [G2]

Kolay gelsin.

2006-01-18 23:36:34

Cvp

maestro

Kalimbia sağol ama olmuyor malesef, 1/1 çağırmak istiyorum. Malzemeyle objenin boyutu aynı yapıp sonradan küçültmeye çalışırsam mutlaka deforme olucaktır.
Logonun etrafını komple zemin rengi yapıp bunu büyük resim dosyası olarak çağırdığımdada logoyu küçülterek çağırıyor yine obje üzerine.
Ben logonun ebadı kaç cm ise aynı sekilde otomatik olarak doğru gelsin istiyorum.

2006-01-19 00:38:05

Cvp

kalimba

Kavramlarınızı tekrar gözden geçirin bence. Unit setup´dan cm seçip, istediğiniz boyutta bir obje oluşturduktan sonra (örn 10cm X 15 cm) kaplanan objenin viewport ekranında o ölçüde gelmesinden başka bir çaresi yok. Ayrıca; alınacak renderin çözünürlüğüde önemli.

Siz siztediğiniz boyutta başka bir yardımcı (örn. plane) kullarak kaplamayı bu objeye göre ayarlayabilirsiniz.

Sorunuzu ekran görüntüleriyle desteklerseniz eminim ki çözüm bulacaksınız.

Kolay gelsin.

2006-01-19 09:32:51

Cvp

maestro

http://maestro.gen.tr/tm/losyonsise.zip

üssteki adrese çalışmayı yükledim bir bakabilirmisiniz acaba sorunu çözemedim ben. teşekkürler.

2006-01-19 13:12:04

Cvp

kalimba

Dosyayı açtım. Karşılaştığınız sorun nedir?

Kaplamayı modele uydurmak yerine modeli kaplamaya uydurmayı deneyin bence. Bunuda unwrap UVW ile kolayca yapabilirsniz. Aslında modelin sadece gövde (orta) kısmına kaplama yapsanız daha iyi olur!

Bu model için "cylindirical mapping" daha verimli olur bence.

Ayrıca; modelinizde aşırı derecede fazla polygon var ve perspektif viewport ekranınız başaşağı duruyor. Modele bietkisi yok ama bu şekilde çalışmak hakimiyeti düşürür.

Kolay gelsin.

2006-01-19 13:41:45

Cvp

icdeadpeople

Ayrıca Modelinin ebatlarında sorun (yükseklik 152cm)var bu sorunda scale den kaynaklanıyor olabilir!

2006-01-19 14:05:28

Cvp

kalimba

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/3H5KX55q8.gif[/img]

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/v4uhxN1iJ.gif[/img]

2006-01-19 22:45:15