biped ve model uyum sorunu...

biped ve model uyum sorunu...

mokambo

arkadaslar selam,
öylesine ,
kısa tıknaz ve sisko koca burunlu bir model yaptım. fakat bu modeli biped ile iliskilendiremedim bir turlu..
mesela bel kısmı cok yukarıda kalıyor yada dizleri denk getirdigimde bel uymuyor.. omuzlarda kollarda aynı durumda..

sorum su:
biped´in kendi icinde benim bulamadıgım bir ayarlarımı var mesela boyutlarıyşa oynamak icin. illede dogadaki anatomilere uyan modellerde mi kullanmak lazım.

sitede arastırdım bir arkadas biped ayarlarından bahsettmiş ama nasıl oldugunu bulamadım..
nemi istiyorum.. bu konuda yardım..

saygılarımla...

2006-01-20 20:46:55

Cvp

GenXO!

Tam olarak ne demek istediğini anlamadım ama benzer bir sorunu bende yaşıyordum.Fazladan eklem eklemekten falan bahsediyorsun herhalde.

Üstüme vazife olmayaraktan:
[url]http://www.tr3d.com/index.php?islem=goster&id=dokuman&r=123[/url]

Bu dersi inceleyince genel mantığı anladım.Umarım bundan bahsediyorsundur[G8]...

2006-01-17 08:05:36

Cvp

kazmamurat

biped kemiklerine scale, rotation ve move uygulayarak istediğin boyuta sokabilirsin, bunu figure mod da yapmalısın. iskeletin bi tarafına yaptığın değişikliği de copy-paste opposite komutlarıyla diğer tarafa simetrik olarak uygulama şansın da mevcut. kolay gelsin.

2006-01-17 10:02:58

Cvp

mokambo

sayın murat,
scale rotation ve move ile bu kadar basit biçimde bipeddeki kemik yapısını değiştirebilecegimi düşünemedim.
ilgine ve cevabına cok teşekkür ederim. hemen deneyecegim.
bu arada üstüme vazife değil yazmışsınız. bu sitede hepimizin üzerine vazifedir bu yardımlar ve paylaşımlar aksi halde neden hepimiz buradayız...
tekrar teşekkürler,saygılar...

2006-01-17 12:25:06

Cvp

mokambo

delirmeden siteye basvurmam gerekti yine,
herzaman ki gibi.
Arkadaşlar.
modelimin içine itinayla biped nesnesini modelin dışından bile görünmeyecek sekilde parmaklar dahil yerleştirdim.
modele physique verdikten sonra birde bip ile ilişkilendirip
animasyona hareket verdiğim anda orası burası sag sola uzuyor.
sekil bozuluyor.
physique altındaki envelope degerleri ile defalarca ugrastım ama bir turlu modelim yürürken orası burası bozulmadan olmadı..sadece parmakların uzaklarda kalan parçalarını düzeltebildim. bu konuyla ugrasan arkadaslarım anlatmak istedigimi umarım anlamışlardır.

baska bir düzenleme şekli varmıdır...

2006-01-18 21:22:16

Cvp

Problem

mesh ve kemiği birbirine bağladıktan sonra modifier kısmında zarfların etki alanlarını ayarlamalısın dersler bölümünde bunun nereden yapılacağını anlatmıştım, burada tek uğraştıracak olan her bir eklem zarfının uygun orantılarla mesh in etrafını balon gibi sarması be bu zarfların birbirlerini etkilememeleri .Yukarıda GenXO arkadaşın verdiği linkde hazırladığım derste tüm ayrıntılar mevcut.

2006-01-19 07:07:07

Cvp

kazmamurat

ayrıca, envelope ları kabul edilebilir bi şekilde ayarladıktan sonra physique de vertex sub-obje modundayken, istediğin vertexleri istediğin kemiklere assign etmek (atamak) ve vertex leri lock komutu kullandıktan sonra type-in weight bölümündeki değerleri değiştirerek ayarlaman, ince ayar konusunda yardımcı olacaktır diye düşünüyorum. kolay gelsin.

2006-01-19 10:02:26

Cvp

mokambo

Ozan bey teşekkür ederim. zaten sizin dersinizden cok yararlandım.
işte şu zarf meselesi ugraştırıyor biraz.
outer mi? yoksa inner mi? bir birinden etkilenmemek zorunda. sizin derste sanki outer ler birbirine geçmiş ama sorun cıkarmamış gibi duruyorlar. ama inner ler modelin içinde kalmış gibi...
sanırım bu konuda sabırsız davranıyorum..
skin ile de denedim ama bence physique daha basarılı..

Murat bey,
size de teşekkür ederim.ince ayar konusu hakkında verdiginiz bilgiye.

sanırım aradıgım kolaylık bu tür bir sey..

denemeler yapmam lazım tabikide.

cok teşekkürler.

saygılar..

2006-01-19 11:35:07

Cvp

roman

murat , yalnız sunuda yapman gerek hangi kemiğigin hangi verteksleri etkilemesini istiyorsan ona göre o verteksleri secmelisin

2006-01-19 13:48:09

Cvp

mokambo

arkadaşlar herkese,
cok teşekkür ederim..

2006-01-20 20:46:55