reaktör fractureda sorun

reaktör fractureda sorun

jeffreyy

lathe ile bir şişe yaptım ve bu şişe parçalara ayrılıyor. edit poly ile her parçayı seçip detach yaptım fakat bu parçaları fracture olarak kullandığımda reaktör bunların hacmi yok diyor ve similasyonu gerçekleştirmiyor. shell uyguladım fakat parçaların şekli bozuldu. zaten shell ile hacim verince reaktör yine similasyon yapmıyor. bu olayı nasıl çözerim?

2006-01-05 06:04:23

Cvp

roman

fracture nedir bu arda soruna cvap veren arkadaslar olursa bunuda acıklarlarsa svenirim

2005-12-30 15:20:07

Cvp

kurt

Yaptığın uygulamanın detayları hakkında bilgi verebilirsen, yardımcı olmaya çalışırım. Şişe ve parçaların birbirinden bağımsız bir nesne mi? Reactor yardımcı elemanların ne ve nasıl ayarlar verdin?

2005-12-30 22:57:14

Cvp

jeffreyy

evet şişenin parçalarını gelişi güzel edit poly kullanarak detach ile elde ettim. fakat şişe lathe ile yapıldığı için mi olsa gerek bu parçaların belli bir hacmi olmadığı için reaktör uyarı veriyor. reaktör için her parça rigid body ve fracture a eklendi. olması gereken gibi. fakat parçaları tanımıyor reaktör.. allan mckay in yazmış olduğu ve bir cismi gelişi güzel parçalara ayıran bir scriptle işi çözmeye kalktım ama bu sefer de cisimde çatlaklar oluyor sanırım bu script pek işe yaramıyor. keşke maxte bir objeyi saçma sapan parçalara ayıran bir modifier olsaydı. aslında bence bu reaktörün birçok eksiğinden biri bence. fracture aslında objeyi istenen büyüklükte parçalara bölmek için mantıklı ama ya gelişi güzel ve realistik parçalara bölmek istesek? teker teker her parçayı bölmek ve her parçaya ayrı ayrı yüzey kazandırmak sizce de çok uzun bir iş değil mi? reaktöre tam hakim değilim ama sanırım böyle bir olayı yok reaktörün.. yapacağım şey ise içi su dolu bir şişe yere düştükten sonra parçalanıyor ve içindeki su atrafa saçılıyor.

2005-12-31 09:32:51

Cvp

no_fear

senin tatmin etmeyecek bir cevap istersen Parray ile yapmanı öneririm

emitter obje pick
view port display mesh
particle type object fragments

biraz ayarlarla oynayınca basitçe bir anim oluyo.idare eder.

2005-12-31 16:37:57

Cvp

kurt

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/YPFw6dC6i.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/ZzE03z09x.jpg[/img]

2006-01-01 05:19:05

Cvp

kurt

Yukarıdaki resimde şişe lathe ile yapıldı. line ile hatlar belirlenip, boolean ile parçalar kesildi. değişik ebatlarda parçalara ayırmak boolean ile biraz zaman alabilir. Senin bahsettiğin şekildede yapılabilir. Sadece kopardığın parça, asıl parçadan bağımsız olmak zorunda. Her parçanın reactor properties ayarı yukarıdaki resimde verildi. Ana parça ve diğer parçaların hepsini fracture içine alındı. RB Collectıon içine bütün parçalar ve zemin nesnesi alındı. Reactor´un world scala ve tol colerance değerlerini küçükten büyüğü doğru denemeler yaparak uygun değeri bul. (0,30 vs)

2006-01-01 05:28:28

Cvp

jeffreyy

teşekkür ederim kurt çok sağol [G5] hazırladığın crowd dersi de çok iyiydi. bu arada o dersi uyguladım fakat bipedlerim küreyi aramadı. harfi harfine uyguladım yaptıklarını. fakat seek çalışmadı. acaba sürekli koşan ya da yürüyen bir motion flow mu olması lazım? ne bileyim danseden bir bip dosyasını motion flowa eklesem bipedim dans ede ede seek atadığım objeyi arar mı? yoksa sürekli yürümesi ya da koşturması mı gereklidir?

2006-01-01 23:37:05

Cvp

kurt

Evet... Crowd sisteminde Bipedini hareketlendireceksen, mutlaka yüreyen veya koşan ama öne doğru en az 4-5 adım, önden sağa ve sola dönerek 4-5 adım ve önden geriye doğru dönerek 5-6 vs adım atan hareket dosyası [G5]lazımdır.
Bu şekilde değilde, direkt Crowd ve delegate ile bir örnek yapıp sonradan herhangi bir hareket yapan biped´i delegateye link yardımı ile bağlayabilirsin ancak, randıman alamazsın çünkü hareket reel zamanda olmayacaktır. İşte Script olayındaki özellik burada. Crowd sistemi bu script´e atadığın hareketin adım hızına bağlı olarak Biped´i yürütecek, ve farklı yönlere doğru dönüş açılı verdiğin hareketleri kullanarak hedefe doğru yönlenecektir. Yürüme ve koşma hızlarına bağlı olarak hedefe varma hızları, verdiğin dönüşlü hareketlere görede kestirme varış yolları farklılıklar gösterecektir.
Ve şimdi sıkı dur, bırak dans ede ede yürütmeyi, çifte telli oynatarak yine hareketlendirebilirsin, proğramın sunduğu olanaklar belli ama ya insanoğlunun hayalgücü ve zekası...[G8]

2006-01-03 05:40:12

Cvp

jeffreyy

ama ben seni şimdi anlamadım kurt. mesajın başında mutlaka yürüyen veya koşan gerekir demişsin sonra da çiftetelli oynatarak da hareketlendirebilirsin demişsin.benim sorum o diildi benim hazırladığım scriptte biden önce bi yerde oturuyor sonra ayağa kalkıyor bişi arıyor gibi yapıyor (sanırım avlanıyor) sonra yine oturuyor. sahnedeki seek atadığım küreye gitmiyor. hareket mi kısa geliyor yoksa kimi zaman oturduğu için mi küreye gitmiyor. tam anlamadım. motion dosyası olsun çiftetelli de oynar biliyorum ama önemli olan (senin tabirinle) çiftetelli yapa yapa küreye doğru gidermi? (seek behavior eklediğimiz küreye) yoksa en az kürenin bulunduğu yere gidebilecek kadar mı bir script kombinasyonu olması gerekir.. benim sorum buydu [G2]

2006-01-04 17:16:29