editable poly´de attachlanmış nesneler.

editable poly´de attachlanmış nesneler.

spectrum

arkadaşlar ignore backfacing´in ne işe yaradığını biliyorum.editable poly nesnem eğer vertexleri weld ile kaynatılmış bir bütünse ignore backfacing işe yaramakta.

pekala ben editablepoly nesnemdeki bazı kısımları detach ediyorum.yani editablepoly nesnemden koparıyorum,sonra tekrar attach´lıyorum.böyle bir işlemi neden yaptığımı sormıyın;çünkü böyle yapmam gerekmekte.

haliyle detachlayıp sonra tekrar attach ettiğim polygonlar,ana nesneme vertex alt nesne düzeyinde kaynatılmamış,yani (weld) edilmemiş durumda,fakat ana nesnemin element düzeyinde bir parçası

bu durumda seçim yaparken editable poly nesnesinde ignorebackfacing hiç bir işe yaramamakta,

yani attach´ladığım nesneler ana nesnemin arkasında ve ignore backfacing işaretli olduğu halde seçiliyor.

evet neden seçildiğini biliyorum,çünkü arka tarafdaki nesneler attach´lanmış bir durumda fakat weld edilmemiş,

sorum:editable poly nesnesine attach´la birleştirdiğim,ve fakat onu ana nesneye weld ile birleştirmek istemediğim,ve ekranda ana nesnemin arkasında kalan bu nesneyi,polygon seçiminde,filtrelemenin bir yöntemi var.

sorumun kısa hali;weld edilsin veya edilmesin,ana nesneye ait ekranda görünmeyen polygonlar kesinlikle seçilmesin..

birde max´e diyorum;arkadaşım illa seçeceksen, neden ekranda görüneni seçmiyorsunda,arkada kalanı seçiyorsun.bana karşı max´in bir garezi mi var..?

ilgilenip yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

2005-12-20 19:49:00

Cvp

kalimba

[url]http://www.tr3d.com/index.php?f=2&oku=141&id=sozluk[/url]

2005-12-19 10:57:44

Cvp

spectrum

merhaba kalimba,alınma lütfen,fakat sorumu tam olarak okuduysan, söylediklerimden senin bana adresini verdiğin kısmı defalarca okuduğumu anlamışsındır.

perpespektif görüntüsünde,ignore backfacing saçmalayabiliyor,diğer görünüşlerde problemsiz, tamam bu kısmını biliyorum .peki bu komutun perspektif görüntüsünde çalışırken başka bir alternatifi vb. yomudur.

veya perspektif görünüşteli seçimler için farklı bir yöntem varmıdır,ki bu yöntem arka plandaki polygonların seçinin kesinkes engellesin.

"[u]Herhangi bir subobjenin tam olarak seçilip seçilmediğini snap kullanarakta görebilmek mümkündür. Snap seçilen bölgeler için işaretlemeler yapacak böylece seçimimizden emin olabileceğiz[/u]." demişsin

üstad bu kısmı biraz açabilirmisin lütfen,snaap´ın kullanımını çok iyi bir şekilde biliyorum.

snaapla seçilen bölgeler için işaretlemeler yapmak ne demek.
belkide olayın anahtarı bu,üstad lütfen şu yukarıda ki altı çizili cümleyi biraz açabilirmisin.

abi ilgin ve cevabın için teşekkürler,sağolasın

2005-12-19 11:14:26

Cvp

hbc3d

O detach yaptigin parcayi attach etmeden belirttigin secim islemini gerceklestir. Sonra ignore backfacing ile isin bittiginde, tekrar attach edersin. Baska bi yol yok bildigim kadariyla.

Ekranda goruneni degil neden arkada kalani seciyosun demissin:D Orda soyle bir mantik var. Vertexler weld edilmemis oldugu icin, acikta kalan edgeler, ait olduklari polylerin secilmesini sagliyor. Bahsini ettigin polygon lar, secim yonune gore arkada kaliyor olabilir, ama edge´ler kalmiyor:)) O yuzden, eger bilmedigim baska bi filtreleme teknigi yoksa, anlattigim sekilde cozebilirsin...

2005-12-19 13:19:03

Cvp

spectrum

dediklerini denedim,haklıymışsın.... pekala hcbc3d, yukarıda altı çizili bir soru sormuştum onuda cevaplayabilirmisin.

2005-12-20 15:17:11