cisimler neden perdeyi deliyor
cisimler neden perdeyi deliyor
merhaba, ben autocadde büyük bir bina iskeleti çizdim ve 3ds max de bu binanın üzerine örtü örtmek istedim. örtüyü perde gibi yapıp yukarıdan düşürüyorum iskelet üzerine. örtünün sabitlediğim kenarı hariç heryer bina iskeletini görmüyor delip geçiyor, bunu nasıl çözebilirim. teşekkürler...
Cvp
reactor le mi yapıyosun?
Cvp
EVET REACTORLE YAPTIM. SİTEDEKİ PERDE ÖRNEĞİ ANLATIMINDAKİ GİBİ....
Cvp
birincisi perdeki tanımlarını gözden geçir..yani..use mesh yap..
tolerans değirini 0.6 yap perdeye verdğin ağırlığa dikkat et..
Cvp
binayı rigid body olarak tanıtman da gerekli sanırım.
Cvp
evet bina rigid body, perde ye cloth collection vede modifierden reactor cloth ataman lazım . birde bina seçili iken utilities/Reactor/properties de concave "use mesh" yap,perdeyi de seçip "use mesh convex hull" yap, bu arada delete all key yapmayı unutma.
Cvp
binayı rigid body ve perdeyi de CL collection a dahil ettiğim halde bu sorunu yaşadım. Use meshleri de seçtim. Doğru, perdeye verdiğim ağırlık fazlaydı, düşürdüm ama hala kısmen içiçe geçmeler devam ediyor.
perde dalgalanması
sormak istediğim birşey daha var. Anlayacağınız ben bina iskeleti üzerine çadır germek istiyorum. bu çadırı bina tepesinde yatay perde gibi yapıp create animation la bina üzerine düşürüyorum. bunun bina üzerinde asılı kalması için mahyadan fix const. yapıyorum. ama perdenin dalgalanması hiç bitmiyor. bunu nasıl engelleyebilirim. (not: rüzgar özelliği eklemedim.)
Cvp
eğer işin ucunda yaptığın animaasyonun render ı veya sunumu yoksa, sadece çadır germek için reactor kullanmana çok da gerek yok bence, modelleyebilirsin gereceğin çadırı. daha kolay olabilir.
Cvp
yaptığım binayı jpg ve kısa bir avi dosyası olarak işverenime sunacağım. Çadırlı bina yerinde yapılmadan görmek istiyorlar. Ben de çadırı dümdüz bir plane yada başka bir nesne olrak göstermek istemedim. Çünkü çadır malzemesi iskelet üzerinde kolon boşluklarına esnemiş olarak görünürse daha gerçekçi olur diye düşündüm.