boolean uygulayıp içini doldurmak

boolean uygulayıp içini doldurmak

bawyera

slm arkadaşlar aşağıdaki şekilde soldaki cisme bevel uygulayıp kenar hatlarını yumuşattım. fakat sağdaki cismin (silindire boolean uyguladım) içini doldurup iç kenarlarını (keskin olan yerleri) bevel veya smooth ile yumuşatamıyorum bunun için nasıl bir yol izlemeliyim.[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/5jxCnD820.jpg[/img]

2005-12-15 23:01:05

Cvp

felidae

o form için boolen yapmana gerek yok ki...splineleri planda ekleyerek bevel-smooth yaparsan olacaktır.

kolay gele..

2005-12-15 11:15:41

Cvp

kalimba

Soldaki şekli zaten çizmişsin. Dışına bi circle çizip (attach yapacaksın) bevel yaparsan sağdaki gibi olcaktır zaten. Boolean´a gerek yoktur. (demiştim)

Eğer boolean bileşenlerinin yüzeyleri birbirini uygun karşılamıyorsa, bunlara meshsmooth pek iyi davranmıyor. www.3dtotal.com´da güzel bir örnek var (mavili ayak gibi bişey, nedir tam anlamadım bende).

2005-12-15 11:27:41

karşılık

bawyera

felidae tam olarak ne demek istediğini anlamadım :( kalimba senin dediğin gibi yaptım bevel ile istediğim yumuşaklık oluştu ama circle çizip attach yapamıyorum öyle bir seçenek yok 3dtotal.com daki örneği zaten incelemiştim ama o yöntemlede olmuyor yapmak istediğim olay resimdeki gibi içindeki nesne bevel yada smooth ile köşeleri yumuşatılmış, dıştakide aynı şekilde....
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/CEO777PCS.jpg[/img]

(kalimba ustam kızıyorsun farkındayım ama yapamadım işte :(()

2005-12-15 20:57:30

Cvp

kalimba

Soldaki şeklin bevel ile yapılmış bir editable spline objesi olmalı.

Senin logunu tamamlayabilmen için dışında bir daire olmalı.

Soldaki şekli kopyala

bevel´ını sil

Dışına bir daire çiz

Şeklini seç ve attach tuşuna basıp daireni seç

Sonra bevel uygula

Logunun içinin boş halini elde etmiş oldun

İç kısmını bunun içine al tekrar

Bu kadar.

Alttaki PS örneğide güzel, onuda

Bevel özelliklerinden surface >> curve işareti ile elde edebilirsin. Normalde köşeli olarak yükseltme yapıyorsun. Sadece smooth yapman örneğindeki sonucu vermez. Bevel´da level1 ve level2 leri sadece yükseklik için kullanacaksın. Level2 nin değeri düüşk olsun. Level3´de outline kısmını eksiye düşürürüsün. Level2 level3´deki outline etkisiin level 1´e etkisini azaltmak için kullandık burada. Aynı durumu PS nin dışı içinde yapabilirsin. Booleana gerek yok. Yuarıdaki işlemlerin aynısı.

2005-12-15 22:06:29

Cvp

bawyera

ustam perfect man sın billahi :) niye en baştan söylemedinki o kadar azarladın beni :) ustam peki bunun mantığı nedir yani bu işlemi yapınca neden bu şekil ortaya çıktı???

2005-12-15 22:25:15

Cvp

kalimba

[S46] Herşeyi yazacak halim yok heralde :) O anda ne kadar vakit ayırabiliyorsam o akdar yazıyorum.

Extrude, bevel, loft vb sistemlerindeki yorumlamadan kaynaklanıyor. İç içe kapalı eğriler var ise; en dıştan başlayarak bir kapalı eğriye rastlayıncaya kadar doldurma işlemi yapar. Doldurma işlemini yaptığı kapalı eğriden sonra bu işlemleri yine tekrarlar.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/MpColvktH.gif[/img]

Kolay gelsin.

2005-12-15 23:01:05