3dmax ve linux?

3dmax ve linux?

burakkiyici

Mrb arkadaslar size sorum su .Avrupada linux uzerinde max calisildigini duymustum.Fakat nete okadar bakmam ragmen bole bir verisiyon goremedim.bu konu ile ilgili bilgisi olan arkadaslar benimle paylasirlarsa sevinirim tesekkurler kolay gelsin :)

2005-12-17 11:46:14

Cvp

burakkiyici

ya bunu nicin soruyorum cunki bende hollandada bi makina toplatiyorum baya iyi bisey olucak ona gore sisteme yon vericem

2005-12-13 16:13:10

Cvp

sympathic

Max linux altında çalışmaz ancak nedir linux içine vmware vari bir emulatör kurarsın ki var benzerleri windows sistemini kurarsın üstüne de 3dsmax ancak öyle başka yöntem bilen var mı (:

2005-12-13 17:48:08

Cvp

burakkiyici

peki o maxin render hizinda bir etki yaratirmi cunki linux unix tabanli bir isletim sistemi oldu icin alias mantiginda calisirmi hiz bakimindan?

2005-12-13 18:10:24

Cvp

felidae

linux ta çalışan bi program vardı blender adında sanırım.max çalışmıyor linuxta,özel bişeyler yapmak lazımdı da nedir ben bilmiyorum.

2005-12-14 10:37:47

Cvp

apple

max´in linux sürümü yok. max şöyle veya böyle bi şekilde linux altında çalışabilir ama sürünerek. vmware gibi bi emülatör veya wine gibi bi api yardımıyla windows uygulamalarının bazıları linux´ta çalışır ama wine kullanıldığında olmadık yerde çökme ihtimali yüksek, ayrıca ne yaparsan yap performans alamazsın.

linux altında çalışan ücretsiz ve açık kaynak kodlu blender uygulaması var ama max´in dengi diyemem. max ayarında bi program istiyorsan maya´yı dene.

linux´u da sadece bu yüzden tercih etmemelisin. seviyeni bilmiyorum ama linux amatör kullanıcılara göre değildir. sadece 3d programını halletmen sorunu çözmez, diğer 3d programları da halletmen lazım. mesela photoshop´suz 3d olmaz. olur da gimp gibi bi alternatifle olur. gimp kullanamıyorsan bu sefer de orda tıkanırsın.

linux´a hakim değilsen ve kaybedecek vaktin yoksa windows´ta kal.

ayrıca şunu da söyliim, maya´nın linux ve windows sürümleri arasında çok da performans farkı olacağını sanmıyorum.

2005-12-14 14:17:58

Cvp

burakkiyici

cok sagolun arkadaslar ilginize tesekkur ederim.ben 3ds yi R4 versiyonundan beri yani 95 ten beri kullaniyorum ilk bana sevdiren tanju ozelgin olmustu:)neyse konu bu degil anladim windowstan kurtulamiyoruz yane.bu isi hizlandirmak icin tum alternatifleri deniyorum olmadi 4 islemci destekli bi makina toplicam ama bi sekilde hizi yakalamam lazim.Mayaya gelince biraz bilgim var ama acikcasi biseyleri tekrar kesfetmeye enerjim kalmadi acikcasi max ayarina getirebilmem icin baya bi calismam gerekiyo.Gerciş burda okuyorum bazi arkadaslar 4 gınde v-ray ve brazili cozup ben bu mereti kullaniyorum diye hoplayip zipliyolar ama bu is gercekten cok zahmetli ve sabirli bir is ilginiz icin tekrar tesekkur ederim kolay gelsin :)

2005-12-14 14:26:40

Cvp

apple

kısaca "hızlandırmak" için yapman gereken daha önemli şeyler var. önce sahnelerini optimize etmelisin. normalde bir kutu 6 poligondan oluşur ama bunu 6000 poligon da yapabilirsin. gereksiz poligon israfı, ışıklarda, gölgelerde, mazlemelerde ve render´daki gereksiz detaylar hep sana pahalıya mal olur. bunları optimize etmek çoğu kimsenin pek önemsemediği bir şeydir. 100 tane işlemcin de olsa bence optimizasyona önem ver. güçlü makine ve işletim sistemi konfigürasyonu iki şeye sebep olabilir:

1) kullanıcıyı rahatlatıp daha müsrif davranmasına
2) kullanıcının artan bu imkanları, artan kaliteye çevirmesine.

kolay gelsin, başarılar.

2005-12-14 16:39:46

Cvp

wampir

softimage i dene o program linux u destekliyor....ve en az max kadar kaliteli....
[url]http://www.softimage.com/home/[/url]

2005-12-14 16:53:52

Cvp

burakkiyici

eyvallah biliyorum suan mumkun olan herseyi polygon modelleme ve map le calisiyorum eskiden box modeling yapardim suan herseyi minimize edip biraz olsun zaman kazanmaya calisiyorum.ama tek taviz vermedigim sey raytracing cunki tum gercekciligi onlar veriyo onlardan fedakarlik edemiyorum malesef brasil biraz daha isimi kolaylastirdi gibi.benim sahnelerim okadar kalabalik oluyoki mesela ayni anda 120villayi gostermem gerekiyo buda acip kasiyo burda golgeleri photoshop ile biraz olsun kotariyorum ama tabi bir kismi icin gecerli bu.Soft images dan ziyade maya aklima daha cok yatiyo ama o organik modellemede daha basarili oldugu icin mimaride max kadar pratik degil.bilmiyorum ama bu konuda ciddi bisekilde ugrasip bu sorunu cozucem en onemlisi windows gibi bizlere eziyet cektiren bu sistemden kurtulucam bi sekilde hatta mac´e bile gecmeyi dusunuyorum cunki max mac surumu varneyse bu degerli fikirleriniz icin tsk ederim zamaninizi aldim iyi calismalar :)

2005-12-14 17:41:51