AFTERBURN nasıl kullanılır ? - sayfa: 2

Cvp

tugivito

http://www.finalight.com/-/ bu sayfaya girip baktım çok güzel fakat gerçekten anlamak istediğim sey bunları ne ile yaptıkları,,max demi yapmışlar bunları yada finalight mı? onu anlamadım??

2006-02-13 22:45:14

Cvp

okican82

Bu görüntü tek layerdan oluşmuyor. dumanların olduğu ayrı bir layer, patlamanın olduğu ayrı bir layer var. belki yansımalar için ve alpha kanalı içinde görüntü alınmış olabilir. bu tip benzer bir görüntü için afterburn içerisinde bir tutorial var. sanıyorum 4. tutorialdı. Ancak sadece patlama kısmı. afterburn´ü yükleyince başlat menüsünden afterburn menüsü altında tutorialları var. biraz ingilizcen varsa rahatça anlarsın. Bu tip görüntülerde maya çok daha iyi sonuçlar veriyor. maya fluid effects ile bu tip istediğin bir görüntü yakalaman mümkün. hatta eğer visor penceresini açarsan orda hazır patlamalar mevcut. kolayca istediğin kıvama getirebilirsin.


kolay gelsin iyi çalışmalar.

2006-02-14 10:24:06

Re:AFTERBURN nasıl kullanılır ?

3d_dreams

[quote=16697]arkadaşlar afterburn kullanmayı profesyonelce bilen var mı çünkü bende az çok kullanıyorum.kullanmayı bilen varsa söylesin.
bana "ben şu resmi yaparım" diyen bir babayiğit varsa çıksın ben ona istediği software programı veririm ama şu resmi bi şekilde oluşturcak çok rica ediyorum yapabilecek biri varsa lütfen msj atsın şu anda şu çalışmayı yapim yeter benim için.

işte şu resimleri yapan varsa lütfen mail atsın ya da bunları yapabileceğim bir programa sahip olan varsa[/quote]


ben yaparım şuan bir proje üzerinde uğraşıyorum ve fırsat bulursam "afterburn" ile ilgili bir ders hazırlamayı düşünüyorum.
tabii site yöneticileri de kabul ederlerse...
ha buarada tamamı ile 3ds max ile yapılmıi sahnelerdir.
dreamscape ,afterburn ve kaliteli render motorları kullanılmış

2006-02-15 00:25:38

Cvp

CG-Designer

Bence çok iyi olur, pluginler hakkında fazla ders yok piyasada. Yavaştan başlamak lazım. :)

2006-02-15 19:26:13

Cvp

jeffreyy

öncelikle bir afterburn ediniyoruz. sonracıma sahnemize bir particleflow source yerleştirip örneğin örneğin http://www.finalight.com/ sitesinin en üstünde bulunan atom bombası efektini yapmak için öncelikle particle sistemimizi bu etkiyi oluşturacak şekilde oluşturuyoruz. mesela bomba yere çarpıp patladıktan sonra yukarıya yükselen alev ve dumandan oluşan mantar biçimini ve şok dalgası (aslında debris)oluşturmak için kabaca speedby surface>spawn>spread Z direction> +drag+gravity parametre ve yardımcılarını kullanırız. daha sonra mekana bir veya daha fazla ışık (genelde target spot) koyarak afterburnde bu ışığı seçeriz (tabi afterburn shadow seçilmeli)daha sonra parçacık kaynağını afterburne gösteririrz. ilk önce herşey bulut gibi görünür. afterburnde ince ayarlar yapılarak patlama görünümü elde edilir. örneğin bazı kürveleri kullanarak parçacık ömrüne göre çıkan dumanların ya da alevin büyüklüğü ayarlanabilir. alev oluşturmak için ortada kırmızıya yakın turuncu ve diğer iki tarafında siyaha doğru değişen gradient yine afterburnle gelen explosion yardımcısı parametrelerine atanır. burada patlamanın zamanı ya da büyüklüğü ayarlanabilir. genelde ayarlar çok fazla değişmez benzer efektleri birbirne çok yakın benzer parametrelerle ezbere yapabilirsiniz. bir kaç patlama çeşidi vardır.diğer kombinasyonları parçacıkların hareketi şiddeti ve büyüklüğü değiştirir.

2006-02-16 12:33:59