Max´in bir sorunumu? (düz yüzeylerde metal garip oluyor)

Max´in bir sorunumu? (düz yüzeylerde metal garip oluyor)

studyokan

Arkadaşlar iyi bir metal efekti için genelde metal Crome map´ini kullanırım. Fakat sorun şu: Bu metal efektini silindir yada kürede uygulayınca çok başarılı oluyorda, düz yüzeylerde uygulayınca neden çok berbat bir görünümü oluyor? hiç pırıl pırıl parlamıyor...Bu acaba default render´in bir eksikliğimidir yoksa bilmediğim birşeylermi var?

2005-11-26 14:52:43

Cvp

Mr. Mystical

yansıtıcı yüzeye sahip nesneler etrafta yansıtabileceği bir nesne yokken çok yapay ve kötü dururlar. bunu çözmek için hdri adı verilen genel kavram kullanılıyor. bunu bir araştırmanı öneririm. bir de nesnenin dışına bir küre çizip kürenin üzerine yansımasını isteyebileceğin bir resim atayıp sonra küreye normal modifier´i atadıktan sonra kürenin üstüne sağ tıklayıp properties bölümünden visible to camera seçeneğini kaldırarak da yansıma elde edebilirsin.

2005-11-22 18:51:27

Cvp

studyokan

Anlattığın şeyi yapmaya çalıştım ama pek bir değişiklik olmadı. Kimi sahnelere bakıyorum gayet loş bir aydınlatma ortamında metal efektleri parıl parıl parlıyor. Acaba vray´ın bir etkisimi bu? Ben vray kullanmıyorum. O yüzdenmi?

2005-11-25 14:01:45

Cvp

Mr. Mystical

http://www.tr3d.com/index.php?f=1&oku=16192&basla=10&id=forum

burdaki uzunca yazımı bir okumanı öneririm.

hayır. renderer´lar işi değiştirmez. bir render´i vray´de yapmakla mentalde yapmak arasında çok bi değişiklik yoktur. değişiklik sende farkeder.. default renderer´la da aynı güzel sonuçları alabilirsin.

önemli olan malzeme bildisi. malzemeler basit şeyler değiller. ve max´in krom map´i oldukça basit hazırlanmış.. kısacası sallama bi malzeme. eğer daha verimli bir krom´a ihtiyacın varsa :

fresnel etikisini bilmelisin.
glossy reflection´ı bilmelisin.
yansıma derinliğini kontrol etmeyi bilmelisin.

yansımanın derinliğe göre kaybolduğunu bilmelisin. çok uzaktaki nesneler kromlar üzerinde yansımazlar. yada çok bulanık yansıdıklarından kaybolurlar. eğer yukarıda küre şeklinde bahsettiğimi denediysen hdri´yi dene. çünkü küre şeklinde yapınca aydınlatma ayarlarını da yapman gerekir. küreyi bütün ışıklardan çıkarıp self illumination ver. ondan sonra yansımaları görebilirsin. yine de krom yaptığın malzeme önem taşır. bu max´in bir hatası değil. yada vray´in bir lutfu değil.

2005-11-25 15:17:56

Cvp

POWERD3D

Kaplama mantığı açısından gümüş benzeri metal elde etmek için aşağıdaki resiml faydalı olabilir. Ama unutmayın etrafta yansıtacak nesneler olmalı, yada hdri kullanabilirsiniz. Fikir verdiyse ne mutlu. Kolay gelsin.

[img]http://halsoft3d.sitemynet.com/mynet_resimlerim/metal.jpg[/img]

2005-11-26 03:58:19

Cvp

DreaMale

bu sorun gerçek hayatta da tıpkı buna benzer bir durumdadır zaten
eğer kaplanan yüzek girintili çıkıntılı değilse ve ya bir küreye benzemiyorsa işlevi olmaz.
yani düz cisimlerde bahsettiğiniz etkiyi yakalamak farklı kaplamalar kullanarak ya da değişik açı ve ışık yöntemleri kullanarak olur.

bunu mantığını kaplama slotlarındaki default objenin sphere olmasından da anlarsınız.
en iyi etki onda görülüyor çünkü

2005-11-26 14:52:43