eğri yüzey üzerinde köşeli delik oluşturma

eğri yüzey üzerinde köşeli delik oluşturma

defiant_crawler

Aklıma gelen herşeyi denedim fakat eğri bi düzlem üzerine ( mesela bi küre ) keskin köşeli bi delik açamadım. Hangi yolu denersem deneyeyim MeshSmooth uyguladığımda ya quadlari korumak için köşe kesip bağladığım vertex te ya da başka kısımlarda artifact lar oluştu. Bu konuda bi fikri olan var mı ?

2005-11-24 01:50:44

Cvp

Obiwan Kenobi

küreyi yüksek segmentte oluşturup booleanla delik açabilirsin aklıma başka birşey gelmedi

2005-11-21 17:59:09

Cvp

kazmamurat

delik bölümün smoothing group unu diğer bölümden farklı yaparak ve meshsmooth işleminde smoothing group seçeneğini işaretleyerek yapabilirsin belki.

2005-11-21 18:02:18

Cvp

dahaka_so

keskin olmasını istediğin kısımlara(kenarlara) chamfer de uygulayabilirsin aslında.aklıma o geldi.yada diğer arkadaşların dediği gibi.kolay gelsin.

2005-11-21 23:38:57

Cvp

roman

eğerki resimdeki gibi bir sey se istemis oldğun..merak etme sorun o kadar büyük diil ... küre olusturduktan sonra (segmentler 16 olsun) editable poly yap..
orda use nurm.. kısmını isaretle ve 2 değerini gir ... küre hatları yumusamıs oldu.. simdi de bir bir bolean uygulacğın kareni yap...köseni nerde olusturmak istiyorsan orda bolean islemini yap gördüğün gibi problemsiz bir sekilde olusuyor..[img][/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/EX7NRiObD.jpg[/img]

2005-11-23 17:32:22

Cvp

defiant_crawler

herkese teşekkürler . . .

dahaka-so köşeleri küre gibi eğri yüzeylerde chamfer ladığın zaman beşgenler oluşuyo ve bu da köşelerde belli açılardan alınan renderlarda ufak pürüzler yaratıyo. kürenin smooth yüzeyini bozuyo.

roman ve Obi-wan boolean ledikten sonra 4gen lerden oluşan yapıyı korumak istediğimden boolean subtraction ile açılan bölgedeki vertex leri modifiye etmem lazım. Bu mümkün mü ?

kazmamurat fikrini denedim. Ayrıca 4gen polygon yapısını korumakla ilgili daha önceki bi konuda bana yazdığın cevap için teşekkürler.

2005-11-24 01:50:44