En sağlam Renderer - sayfa: 2

Cvp

Hazaro

Yorumları okumadan giriyorum işin içine ..Ama..Şimdi konuyla alakalı şunu söyliyebilirm...Bence hangi render iyi di..Bunumu kullanmalıyım gibi sözlerden çok..acaba...Sahnemde ışığımıhangi açı il ve hangi şiddtle koyarsam daha iyi hesap olur veya nasıl bir yansıma olur...Veya...Ben bu kaplamayı koydum ama acba koyacağım ışığa ne tepki verecek....Veya Ben bu modeli bu şekilde modelliyorum ama ..ışığa ne tepki verecek ve renderda nasıl bir görünüm elde edecek demeliyz..Render en son ve en basit işlem olarak görünmeli..evt render yapmak okadar basit değil rederman de işin içine kodlama da giriyor.ve Dünyadaki en iyi renderlarda biri gözü ile bakılıyor...mental vray ve bütün diğer render motorları scanline dahil olmak üzere...Bunların hepsi sizin sahneyi nasıl kapladığınıza ışıklandırdığınıza ve nasıl modellediğinize bakar...İşin başını sıkı tutar ve bu dediğimetkenleri en iyi şekilde kullanabilirseniniz..Render işlemi bir ne bze basitleşecek ve daha hızlı ve daha sağllıklı render alırsınız...Evt nilüferin dediği gibi..yürümeden koşulmaz...HEr etken render da önemli yer tutar..Her renderın bir diğerine göre üstünlükleri ve zaafları vardır..arkadaşlarında dediği gibi.. SEnin için hangisi idealse onu kullan....ama şunuda söylim duruma göre hangi renderı kullanacğın öen kazanmaz neredeye bütün render motorları ile güzel ve aynı sonucları çıkartabilirsin..önemli olan ön bilgi....D:....Ben mi ne kullanıyorumdiyecek olursanız ben scan ve mental arası birşey kullanıyorum ikisinide beceremiyorum...En iyisini sorcak olursan...Renderman var ama ileride büyk umut vaad eden Maxvel de Dehşet işler çıkartılabilir..gibi..::D

2005-11-20 21:52:15

Re:Re:Cvp

pursuitrevised

[quote=16198]default ile başladım

light tracer ile devam

sonra radiosity

sonra e-light

sonra vray

şimdi ise mental a bakıyorum


>>>> direk vray e geçen arkadaşlarıma söylemek istediğim bir şey ...

yürümeden koşamazsınız [G18][/quote]


ben 13 gün önce 3Dsmax kurdum, 4 gün önce de Vray ilen tanıştım... çalışmalarımı görmek ister misin? yaklaşımının çok hatalı olduğu düşüncesindeyim...

(V-ray´i yanlış yazdığım için düzeltme yaptım)

2005-11-21 03:26:41

Cvp

arkhe74

aslına bakarsan "pursuitrevised" bence senin yaklaşımın asıl yanlış olan.. temel aydınlatma bilgilerini bilmeden 2 v-ray light koyup işi çözdüm sanmak büyük bir hata. 13 gün evvel max kurup 9 gün sonrada v-ray´e geçmiş olman tamamen kişisel tercihin olmalı.... bunu savunmamalısın bence.. elbetee kur, temel prensiplerini öğren ve uygula.. ama bu yaptığım doğru deme bence.. ve ayrıca "ewet çalışmalarını görmek isterim" ....

2005-11-21 04:00:25

Cvp

exclusive

Hocam 4 günde ne çalışmaları bunlar gerçekten merak ettim... Yani ben haftalardır bi araba modeli üzerinde çalışıyorum gerçi ilk modelim olacağı için çok yavaş ilerliyor ama senin durumun da pek farklı değilmiş. Umarım bahsettiğin çalışmaları görebiliriz

2005-11-21 13:07:36

Cvp

pursuitrevised

İyi geceler,
Kusura bakmayın ama biricik dostumuz google´a "Vray Tutorials" dediğimizde bile karşımıza çıkan "Vray for extremeley retards and dummies" dersleri çıkıyor. Öyleki sadece evermotion için 4 saat ayırarak sitedeki tüm free stuff ları çekip tutorialleri uyguladığımızda, elbetteki bu işle 5-6 senedir uğraşan adamlar kadar güzel işler çıkarılabiliyor. Haa gerçi bu apayrı bir konu.
13+4 gün=17 gün. Pekala 17 günde bir "mal değneği" bile Internet´teki dökümanlara ulaşarak, "free stuff"lar ve "tutorial"ler yardımıyla, değil Vray, Povray´i bile çözebilir hale gelebilmektedir. Hadi Render Man´i de ekleyelim...

Benim birinci tepkim "En sağlam renderer" sorusunun saçmalığı. Ne yani, Şahin mi iyi Doğan mı? Mercedes mi hızlı, BMW mi? nasıl yani??? "Autodesk, Alias´ı aldı, amanda maya bitti, pööö".. "dostum 3dsmax suxxx, Rhino rulezzz"... saçmalık bunlar... çocukça...
geçtim bu konuyu, zaten anlamsız bunu tartışmak... Böyle bir başlığın yeri "3DsMax" değil "off topic" ya da "serbest muhabbet" tarzında bir klasman. "Ben bunu kullanıom, sen onu kullanıyon", "aman mahmut sen fena kullanmışsın", "Ulan berkay mental ray süper", "de git tankut vray manyak gibin" şeklinde elbette oralarda muhabbet edilebilir.

Diğer tepkim ise Nilüfer Hanım´ın "yürümeden koşamamak" benzetmesi. Renderer sistemleri tıpkı 3D tasarım programları gibi bir araçtır. Ne kullanırsan kullanırsın. Scanline ya da default herhangi bir renderer istediğimiz sonuçlarda zayıf kaldığı için bi şekilde yöneliyoruz farklı sistemlere. Haa madem böyle direk atlayamayız farklı sistemlere, o zaman "back to the primitive". Önce "traditional art" eğitimi alalım, karakalem bi çalışalım bakalım. Sonra 2D, perspektif, desen, hede hödö eğitimi alalım, haa anatomi ve teknik çizim kurslarımızı sakın ha aksatmayalım. Sonra 3D´ye geçiş yapalım (bak sen şu işe, geçiş te yaptık), hatta mimari tasarım filanda yapıyosak, direk mimarlardan kurs filan da alalım. Haa böyle yanlışlıkla oturup en ince ayrıntısına kadar fotoğraf makinesi filan da modellersek, endüstriyel tasarım eğitimi de alalım. Hoş gerçi sanatın eğitimine şiddetle karşıyım ayrı mesele. Kısaca "yürümeden koşmayalım" sakın. Herhangi bir organımızdan uydurup yaptığımız bir "çizik" bizim için güzelse tamamdır. Milyonlar için bunun bi anlam ifade etmesi yanlıştır. Ha birde milyonların "işte bu sanattır, güzeldir" demesi de o eseri asla bir "sanat eseri" yapamaz. Öyle olsaydı Yıldız Tilbe, Paganini´yi 4´e katlayıp 12 kez takla attırırdı. herneyse...
Abartmanın anlamı yok bunları, Türkiye´de 3D tasarım ve rendering standartlarını belirleyen adamlarsınız, hanımlarsınız. Çoğunuzu yakından takip ediyorum. Bende tabiri caiz ise "öküz" değilim, neyin free stuff neyin şahsi modelleme olduğunu anlayabilir zeka seviyesindeyim. Haaa.. "ben kimim" , "hariçten gazel okuma" formatında daldım ayrı mesele. "İşlerimi görmek istersiniz" tabii ki olur, mail adreslerinize ya da Msn aracılığı ile yollarım. CG portallarına iş yollamak huyum değildir, kendi kendimi tatmin ederim genelde. Zaten "abuk sabuk" yorumları kaldıracak bir yapım yok, bu sebeple kırarım insanları "isteyerek".
"Hmm.. bence duvardaki şey olmamış." , "camdaki material az daha şey olsaymış.. hmm.. ne bilim yaa.." ya da "Halı çözümlemelerin yanlış, tipografik ögelerde, çalışmanı bozuyo, köşeye attığın lekeyi az daha şeyetsen" hatta gereksiz pohpohlama durumu olan "Süpeerr, baba nasıl yaptın yaa, off bitirmişin moruk olayı" tarzında bilimsellikten uzak, yardımcı olmak yerine insanın performansını ve kapasitesine köstek cahil yorumlara katlanacağıma, kişisel olarak, "istediğim" ve "ürünlerini beğendiğim" kişilere yollarım bunları. Anlamış olduğunuz gibi "derdime çare olamayacak adama dert anlatmam". Nilüfer Hanım çalışmalarına güvendiğim biridir... Fazla zaman ayıramıyor olsa gerek, pek fazla herneyse...

Sayın arkhe74, "temel aydınlatma bilgilerini bilmeden" dediniz, efendim google a hemen soralım "basics of lighting"... ne dedi bize, key light, fill light, back light... Haaa birazda şanslıymışım, 3-5 film setinde kino, zenci ve birkaç işe yarar reflektörler gördüm. Sende biliyorsun ki sadece "2 v-ray light koyup" bu işlerin olabildiği açık... Mesela "2 vray light ile realistik render" yarışması da yapılsın.
Haa diyosan GI, bounce, color mapping... Chaosgroup oturup yazdıkları programa, HELP dökümanı da eklemişler haliyle... Herşeyi yazmışlar...
İşte durum bundan ibaret... "Cin olmadan adam çarpmak" yanlış belki ama "3D ile uğraşıyoruz, acayip çok şey biliyoruz, bakkal selami amca bilmez ben bilirim" diye binbir triplere girmemiz anlamsız. Siz de ben de bunu adımız gibi biliyoruz. Sonuçta müşterilere verdiğimiz fiyatlarda bizim bu "bilgi birikimiz" ile doğru orantılı. Ne kadar biliyosan o kadar para...
Acayip tepki vereceksiniz farkındayım ama gece gece tepem attı, siz de iki dakka düşünün bi geriye yaslanıp... Bunları da burda sizlerle konuşamayacaksam, ne anladım forumun tabiatından...
Kalın sağlıcaklan...

2005-11-22 04:08:05

Re:Cvp

exclusive

Konuyu açan kişi olarak şunu söylemek istiyorum "en sağlam renderer" konusu saçma demişsin. Gel ona saçma demiyelim de yoğurdun kaymağı misali yüzeysel, tek soruluk anket tadında bir konu diyelim.

"Hariçten gazel okuma formatını" da çok tuttum. Ama "kalın sağlıcaklan" şeklinde bitirmek yerine "de git yaa, kalk git, tamam koşulmaz yürümeden tamam, de git hadi" şeklinde bitirseymişsin daha bi şahan vari olacakmış.

Hadi sende sağlıcakla kal [G22]

2005-11-22 07:06:32

Cvp

spawn

merhaba.. siteye yeni üye oldum ama senelerdir bu işle uğraşıyorum. hangi render derseniz Hazaro´nun dediği gibi modele ve sahneye uygun render.fuar stand tasarımı yapıyorum ve hemen hemen hergün bir sürü render almak zorunda kalıyorum.valla ne mental ne vray hiçbiriyle uğraşmadan, ışık bile koymadan render aldığım günler oluyor.ilk başlarda idealist yaklaşıp kendimi kasıyordum ama karşındaki kişiler emeğini anlamayınca default render en iyisi oluyo.

2005-11-22 12:28:41

Re:Re:Cvp

pursuitrevised

[quote=16276]
"Hariçten gazel okuma formatını" da çok tuttum. Ama "kalın sağlıcaklan" şeklinde bitirmek yerine "de git yaa, kalk git, tamam koşulmaz yürümeden tamam, de git hadi" şeklinde bitirseymişsin daha bi şahan vari olacakmış.
[G22][/quote]
Şahan vari olması da sevindirdi beni... severim şahan...
Herneyse, insan sevmediği yerde zorla durmaz. Aylardır burdayım, seviyorum burayı, forum ortamlarını. Özel bir "şiddet" maksadım olsa "de git yaa, kalk git, tamam koşulmaz yürümeden tamam, de git hadi" filan derdim ama aksine, eğlenceli bir yer ve burdayım. Bazıları sitenin tutorial ve paylaşımları için burda, benim gibileri de hem eğlenmek hem de paylaşım için burda... Pek çok bilen adam var. Ben tam "hah, adam ´After Effects´ sorusu sormuş dur yardım edeyim" derken, birileri zaten açıklıyo... bana da gereksiz post yollamak düşmez tabii ki, sorun hallolduktan sonra.
Ama artık daha sık katılmak isterim forumlara, azcıkta muhalefet bir adamımdır. Karşılıklı tartışarak bilimum atraksiyon ve sorunlara çozüm bulmak arzusu gütmektedim.
Yanlış birşey mi paylaştım yukarda? çoğumuz hep aklından geçen mevzuları yazmamışmıyım?
..ve harbiden kalın sağlıcakla...

2005-11-22 15:51:30

Cvp

Mr. Mystical

niluferr demek istediğini tam yansıtamamış.

eğer amacınız profesyonel olmaksa işin kökünden gidin. böylece farklı ortamlarda karşınıza çıkabilecek sorunlar karşısında ne yapabileceğiniz ve ne yapamayacağınız hakkında fikir sahibi olursunuz. en doğru yolu seçip hızlı bir şekilde sorunu aşabilirsiniz. aksi taktirde bir işi direkt en iyi çözümleyen tek yola odaklanırsanız, o yol dışında kalan durumlarda çözüm üretemeyebilirsiniz.

bu yüzden eğer varsa profesyonellik amacınız en dibinden öğrenmek gerekli. evet. gerekirse kağıt üzerine kara kalemle çizip cetvellerle perspektif bulma ve izometrik görüntüler oluşturup üzerine dokuları elle kaplamaya kadar inmek gerekli. çünkü google´da aradığımızda bulduğumuz dersleri hazırlayan adamlar yada v-ray´i yapan adamlar bu yolu izliyor. zaten google olduğu için türkiyenin henüz bir tr-ray yada anadolu isimli rendererleri yok. çünkü o adamlar bu işi kökünden biliyor ve bize sadece bizden para kazanmalarına yetecek kadarını öğretiyorlar. bir 3ds max eğitimcisi olarak yaptığım tek şey öğrencilerimin bana ödediği parayı hakettiğimi düşünecekleri kadar öğretmek. böyle yapmak zorundayım. çünkü daha fazla para kazanmak için daha çok öğrenciye başka türlü ders veremem. v-ray yada mental ray gibi alternatif yazılımlar hep aynı mantıkta çalışmaktalar. farklı mantığa yada temele dayalı bir renderer henüz görmedim. scanline yada gi temelli iki kategori renderer mevcut. scanline renderer´lar fotogerçekçilik için gerekli olan gerçek ışın hesaplamaları yerine o an için sadece kameranın görüntü algılama alanına düşen ışınları hesaplarken, gi temelli renderer´lar ışık kaynaklarından kullanıcının belirlediği miktarlarda ışın demetlerini izleyerek ve bunları hesaplayarak sonuç görüntüyü oluştururlar... scanline renderer´lar realtime uygulamalar için çok başarılı olmalarına rağmen poligon yükü arttıkça katlanan hızlarda yavaşlarlar. bunun yanında gi temelli rendererlar kullanılan uzay bölümleme mantıklarına göre poligon sayısına karşı oldukça dirençlidirler. 1995´li yıllarda populerliği artan bsp bölümleme ve ardından geliştirilip kullanılabilir hale getirilen kd tree bölümleme mantıkları sayesinde gi temelli renderer´lar yüksek iş yoğunluğu olan sahnelerde inanılmaz derecelerde hız kazanmışlardır. çünkü render´in en başında hesaplanan bir yöntemle sahnedeki poligonları bölümlere ayırıp basitçe bazı ışık kaynaklarından gelen bazı ışınların hiç ulaşmadığı poligonları tespit ederek bunları hatırlayıp gerektiğinde boşuna onları hesaplamayarak ölü işlemleri minimize ederler. böylece milyonlarca poligon pentium 4´lerle hesaplanabilir hale gelir. renderer´ların gi ve gölge hesaplarında bolca kullanılan ışın izleme sistemlerini hızlandırma yöntemleri vardır. işte. asıl iki renderer´i birbirinden ayıran en temel faktör budur. her ne kadar ışın izleme algoritmalarının genel bir formülü olsa da, bir kaç zeki bilim adamı bir araya gelerek daha hızlı ve basit, aynı sonuçlara ulaşabilen sistemler geliştirebilir. bu rendererin hızını ortaya koyar. bazı renderer´lar ışın yansımaları için farklı gölge hesapları için farklı ışın izleme sistemleri kullanırlar. bazı renderer´lar aynı sahne içinde birden fazla gölge hesaplama yöntemi kullanırlar... scanline renderer´lar basit gölge hesaplamarından daha ilerisini hesaplayamaz. çünkü asla sahneye dışardan gelen ışın etkileri hesaplanmaz. bu basit ve küçük sahneler için oldukça hızlı sonuçlar verir. ama scanline rendererlar iş yükü arttığı zaman yeterli görsel sonuçlara ulaşmak için ya çok deneyim ve biraz yetenek sayesinde bol miktarda ışıkla hile yapmayı gerektirir. yada sahnede render´dan önce hesaplanan ( radiosity gibi ) ışın izleme verilerine ihtiyaç duyar.
ancak bütün bunların var olması, sizin o renderer´i kullanarak çok gerçekçi görüntülere hızlıca ulaşabileceğiniz anlamına gelmez. eğer bu ışın izleme sistemlerinin ayarlarını tam olarak bilmiyorsanız ve hangi sahnede hangi gölgeleme tipini kullanacağınızı, hangisinin daha hızlı sonuç vereceğini ve hangisinin daha gerçeğe yaklaşacağını tahmin edemiyorsanız renderer hiç bir işe yaramaz. ve bunları yardım dosyalarında yazmazlar. bunları google´da aradığımızda bulduğumuz tutoriallerde de yazmazlar. bunlar 100 dolarlık kitapları alıp günlerce okuduğumuzda öğreniriz. bunları yüksek seviyeli üniversitelerin öğrencilerinin yazdığı tezlerin pdf´lerinden öğreniriz. güzel renderlar almak için bunları bilmenize gerek yoktur. güzel render almak için birkaç tutorial okumanız yeterlidir. ama on farklı çalışma önünüze geldiğinde hepsinde de olabilecek en iyi görüntüyü en hızlı zamanda elde etmektir renderer kullanmak. yoksa en güzel görüntüye aynı ayarlarla hepsinde ulaşabilirsiniz. ancak birisinde 10 saat birisinde 8 saat birisinde 12 saat render bekleyerek sadece birisinde aldığınız 35dk´lik render´la kalırsınız.

bu noktaya geldikten sonra kullanılması gereken renderer´in ne olduğuna karar vermek gerekir. zaten bu seviyeye gelmeden hangi renderer´i kullandığınızın bir önemi yok. çünkü bu bilgi düzeyine sahip değilseniz her bir rendererin sizin için farklı olan tek yönü arayüzü olacaktır.

hangisinde farklı bir ayar var?

brazil
--------
sahneye bir brazil light koyun. ışık ayarlarından gölgelerini açıp photon map bölümünden global seçili iken photons değeri girin. 250.000 -10.000.000 gibi bir değer olabilir.
renderer ayarlarından brazil photon map bölümünde
photons in estimate değerini 1000 yapın
max search radius değerini sahnenizin durumuna göre 10-50 arasında bir değer girin. diffuse depth değerini bir deneme renderinden sonra etki çok zayıfsa 10 filan yapın yada daha yüksek.

mental ray
--------

sahneye bir ışık koyun. ve brazil light´ın photonmap bölümünde ayarladığımız 250.000 - 10.000.000 arası değeri mentalde indirect illumination bölümünden global illumination´u aktif hale getirip en altlardan light properties bölümünde avarage gi photons per light değerinden ayarlıyoruz.
global illumination´ı enable yaptığımı yerdeki max num. photons per sample değeri brazil´deki photons in estimate değeri ile aynı şey. maximum sampling radius ise brazil´deki max search radius ile aynı şey. trace depth bölümündeki max depth değeri de brazildeki diffuse depth değeri ile aynı şey. ve brazilde lekelenmeleri gidermek için luma server´dan bounces değeri ile ışık hesaplamalarının daha yoğun yapılmasını sağlıyoruz. aynı şeyi mental ray´de final gathering seçenekleri ile yapıyoruz. peki bu ikisi arasındaki fark ne?.. her ikisinde de antialiasing ve gölge gerçekçiliği için minimum ve maksimum örnekleme değerleri belirliyoruz... falan filan... ben ikisinin arasında bir fark göremiyorum. siz görebiliyor musunuz?. mentalde şu var brazilde bu var sorularının hepsi için hemen hemen her renderer´in bir özelliğinin diğerinde bir karşılığı mevcut. ama hangisini nasıl kullanmanız gerektiğini bilmek ciddi bir sabır deneyim ve süreç ister. nilufer´e katılıyorum. üç günde v-ray ile süper sonuçlara ulaşabilirsiniz. ama üç farklı çalışmada mümkün olan en kısa zamanda en iyi sonuca ulaşmaktır renderer kullanmak. ve bunu üç yılda öğrenemezsiniz.belki sizi kızdırmış olacağım ama, üç günde öğrenirim diyen adamın kafasının içinde de çift beyin olması gerekir.

haddim değil. ama sanırım niluferr ve arkhe´nin anlatmak istediği buydu.

2005-11-22 17:25:31

Cvp

kalimba

Aslında yapılan işlem dediğinizde çok daha basit. mesela orgaink modellemede bi tane plane alıyorsun. Arkaya resim koyarak onun polygonlarını arrırıyorsun. 3-5 bişey yapıyorsun. Sonra fırına veriyorsun. Gerçekçi bir organik model ortaya çıkıyor. Kim olsa yapar yani. Hatta sağ elinle kafayı modellerken sol elinlede vucudu filan modelelrsin başka mikinalarla. Kıpıryadan başka yerlerinede mouse klavye gibi işaretçileri adapte edip onlarada makinlar bağlamak mümkün.....

Hadi yapın o zaman diyorum başka bişey demiyorum. Ben hayran olduğum bir organik modelininin nasıl yapıldığını aşama aşama bildiğim halde; henüz onu yapacak kapasitede değilim. Kapasite derken; zaman, tecrübe, sabır, bilgi eksikliği, diğer nedenler. Zaten bu olumsuz faktörleri geçtikten sonra o çalışmalara ulaşabiliyorsun. Karşıyı görebilmekle aradaki nehirden geçmek ayrı şeyler bence.

Ben faaliyet yanlısı birisiyim. Bu kadar parmaklarınızı yorana kadar, bu tuşlarla harika şeyler yaparsınız burada ne vakit kaybediyorsunuz.

Ben şuna benzetiyorum olayı. Ormandaki bir ağaca bakıyorsun ve "bütün orman bu ağaçlardan oluşuyor işte, boşuna incelemeye gerek yok" diyip bütün ormanı bi anda incelebiliyorsun.

Prensipleri bi yana itip, faaliyetleri görelim. Buradaki buluşma noktamız 3d ise; yaptığımız çalışmalarla burada söz sahibi olmamız gerekir diye düşünüyorum. "Yaparım ama yapmıyorum, yaparım ama göndermiyorum lafları" buraya gelene kadar havada uçup gidiyor. Ne diyorsunuz? duyamıyorum [:)]

2005-11-22 18:01:25