Reaktörde pinpon topları..

Reaktörde pinpon topları..

roman

arkadas slm.. dün aksam bir animayon yapmay calıstım ama basaramadım.. size yapma istemis olduğum calısmanın kaba taslak bir eskizisini yolluyorum... burdaki topların bardağın icine
bir bir girerek dolmasını istedim ama olmadı.. caılma yöntemim ise pat ile bir yol cizdim ve bardağın dip kısmına gelenkey numarısını reaktörde verdim ama tabiki ilk gelen top bir sekildie giriyor sonrakiler abuk subuk bir hareket yapıyor yani olmadı bunu nasıl cözebilirim.. tesekkürler[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/747n2KTj5.jpg[/img]

2005-11-14 21:10:49

Cvp

mokambo

aklıma bir yönem geliyor ama denemedim umarım işe yarar..
bardaga reactorde conveks ve hareketsizlik verin.
toplarıda küresel ve agırlıklı olarak seçin.
topa ilk hareketi key den verin. gerisini zaten ractor halleder.
her top için aynı seyi yapın.
umarım olur.bende bir deneyeyim.olursa daha detaylı yazarım.. kolay gelsin..

evet bir deneme yaptım istedigin oluyor...

reactorde sadece rbc kullanarak olabiliyor.

topları bounding sphere olarak secin.
agırlıklarını 0,3 yaptım,0.43 oranındada elastikiyet verdim arttırabilirsiniz.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/6aZL6wx3p.gif[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/IMQnKGUdw.gif[/img]

bardak concave mesh olmalı içi boş oldugu için,

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Rl7DW8HM3.gif[/img]

dikkat etmeniz gereken ilk topa bardaga en yakın olan alttaki key tusuna basın,animasyon kayar cubugunu 16 ya alın. ve saga ve yukarı dogru bir hareket verin.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/r4NGA4gTE.gif[/img]


bu arada sagdaki utuility kısmında en allta olan reactor secili iken,
oradaki start frame degerini 16 kare yaptıysanız ortalarında yani 8 yapın
kolay gelsin.[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/270sh6cjF.gif[/img]
benim resimde 5 degerinin oldugu yer. neden 5 buda diger toplar.
unutmayın el ile verdiginiz keyler top bardaga uzaklastıkca daha kısa olmalıdır. yani bardaga en yakın top 16 key ise sıra ile onları deneyerek(sagdaki preview window)14-10 gibi azaltın .cunku azaldıkca hızları artar. bu arada start frame mide key kac kare ise orta rakamı girin. mesele benim denememde 5 degeri 4 top için 10 frame key verdigim için idi. ama ilk top 16 frame key oldugunda start frame 8 yaptım.

umarım karısık anlatmamışımdır.
unutmadan esneklik degerlerini arttırırsanız toplar pinpon topu gibi sıcrarlar ama fazlası bardaktan fırlatır. hatırlatayım. azcık deneme yanılma..

yahu resimleri direk gif yaptım neden etrafında beyazlar cıktı anlamadım.bunun için kusura bakmayın fazla yer tuttugu için...

2005-11-12 13:28:58

Cvp

roman

cok tesskür ederm acıklamalırn icin ama toplarn bardağ girisini ben path ile yapmıstım böle bir durumda topların her birinin keylerin ayarlamak zor görünüyor nasıl cözeğim...

2005-11-14 15:51:55

Cvp

Legolas

reactor kasmana gerek yok gibi ama spline ile path tekniğini kullanarak yapabilirsin yada motion mixerde bir kısım var o da etkili oluyordu spline gibi sitede bir yerde olabilir böyle bir şey ama path spline ile bunu halledeblirsin gibi geliyo =) kolay gelsin

2005-11-14 16:20:44

Cvp

mokambo

gercekte pinpon topları bardak içinde birbirine carpınca az da olsa sekme yaparlar. reactor bunu kendisi hesapladıgı için daha kolay olur diye düşündüm.

bilmiyorum bana reactor ile cok daha kolay göründü.. tabi bu tercih meselasi...
örnek vermek gerekirse avatarımdaki strike anında direk olarak reactor kullandım.
sadece yukardan inin ve cıkan süpürgeyi el ile key olarak yaptım.ama reactor hesabına dahil oldugundan geriye süpürürken önündeki labutuda itti.


kolay gelsin...

2005-11-14 16:55:07

Cvp

Legolas

=) kasmaması için söyledim bende böyle bir yöntem çarma ayarlamasını sende yaparsın. Ama reactorle yapıcam diyorsan softbody kullanmam gerekli ben pek denemedimde onla bu olayı halledebilirsin ama ilk önce =) atman lazım topları bardağa ya yukardan yada başka bir şekilde öyle hesaplatabilirsin =) kolay gelsin

2005-11-14 21:10:49