Arazi yapımı..

Arazi yapımı..

barantasci

Herkese mehaba arkadaşlar. Ben yeni yeni 3ds max kullanan biri olarak szden bir konuda yardım isteyeceğim.
Eğimli araziyi önce max te modellemek istiyorumki tasarımımı üstüne yapabileyim fakat bu araziyi modellemeyi başaramadım. Autocad de eşyükselti eğrilerini çizdikten sonra file link manager ile max e alıp sonrada bu dosya üzerinden araziyi yükseltebileceimi duydum uğraştım ama olmadı bana bi yardım ederseniz çok sevinirim.
bu arada acil mümkün oldğunca çabuk olursanız
herkese çok teşekkürler şimdiden...

2005-11-13 08:34:16

Cvp

marvell

autocadde cizmis olduugn es yukselti egrilerine max de z ekseninde (yukselti aralıkları ne kadar ise) yukarı kaldır daha sonra compount object kısmındaki terrain komutu kullanarak cizgileri birbirine birlerstir bu sekilde arazini olusturabilirsin

kolay gelsin

2005-11-10 20:05:33

Cvp

barantasci

çok sağol Gökhan.. becerebilirim umarım :)

2005-11-10 20:22:01

Cvp

barantasci

ya benim bi problemim daha oluştu...
autocad te çizdiğim eşyükselti eğrilerini file link manager ile max e aldığımda, eğrilerin her noktası farklı bir yükseklikte gözüküyor ve ben, onların hepsini birden seçip birlikte olabilecekleri bir düzleme indiremiyorum. indireyimki sonra herbirine tek tek yükseklik verebileyim değilmi? yanlış yoldamıyım yoksa?

2005-11-10 21:20:08

Cvp

icdeadpeople

file link manager´e gerek yok dwg yada dxf formatında max te file> import´ tan dosyanı çağırabilirsin!ben (herkese ve duruma göre değişir) autocad´ten import ettiğim dosyayı sadece altlık olarak kullanıp , üstüne maxte line ile çiziyorum. Eğer tekrar çizmek uzun gelecekse;
çizgi seçili iken vertex´lerini seçip align(hizalama) yapabilirsin!

2005-11-10 22:37:23

Cvp

şevki

Baran arkadaşım, öncelikle autocad de eğim çizgilerini polyline olarak çiz ve eğim çizgini farklı line da çizersen daha rahat edersin, cem arkadaşımız gibi tekrar üstünden geçmene gerek kalmaz böylelikle, daha sonra bu eğim çizgilerini z ekseninde kotlarına göre yuksekligi neyse ona göre yukselt, daha sonra cem arkadaşımızın dediği gibi import et. daha sonrada max ten layer ları tek tek seçerek div komutuyla nokta sayısını arttır, çok fazla artırma yoksa max çok yavaşlar, bu noktaların artırma sebebi ise layer ları birleştirdiginde yüzeyde oluşan hataları minimumu indirmek, en son olarakta gökhan arkadaşımızın dediği gibi terrain ile birleştir,aşagıda resimlerle açıkladım

Bir yöntem daha var photoshopta arsa egimlerini siyahtan beyaza doğru tonlama yaparak maxte plane çizerekle de yapabilirsin ama tasarım yacakmısın öncelikle ilk dedim yöntemi dene, o yöntemle birebir gerçek eğimi yakalarsın,

bide formda bi arama yaptır istersen diğer arkadaşlar neler yapmış bu konuda.

iyi çalışmalar...

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/m5LEFAP8A.jpg[/img]

2005-11-11 01:40:19

Cvp

iceman

Şevki güzel örnekler vermişsin.
Eş yükselti eğrilerinin aynı polyline üzerindeki vertexleri eğer farklı yükseklikte ise bahsi geçen polyline ´ı seç ve CH harflerine basıp vertex z bölümünden olması gereken yüksekliğin değerini gir.
Bu sayede aynı pline üzerindeki tüm vertexlerin elevation değeri aynı olacaktır.

2005-11-11 05:10:23

Cvp

barantasci

çok teşekkür ederim hepinize.. özellikle şevki resimlerle anlatman çok işime yaradı saol emeğin için...
bu arada cüneyt, senin bahsetiğin CH harflerine basıp vertex z bölümünden yüksekliği girmeyi başaramadım. CH harflerinden neyi kastettiğini anlamadığım için başaramadım. CH harflerine basmak ne demek?

2005-11-11 12:41:31

Cvp

şevki

ricaederim, bilgim kadarıyla herzaman yardımcı olmak isterim...[;)]

2005-11-11 15:41:23

Cvp

iceman

Ch harfleri Autocad deki change properties komutunun kısaltmasıdır. Buna bastığın zaman ekranın sağ tarafında açılacak properties penceresinden vertex´e ait z koordinatını kolaylıkla değiştirebilirsin.

2005-11-13 08:34:16