Modelde Kullanılan 3-4-5 gen nerelerde kullanılır??

Modelde Kullanılan 3-4-5 gen nerelerde kullanılır??

Legolas

Ne zamandır merak ediyorum =) artı ksoruyorum bu konuyu bilmiyorum açıkçası mesela neden kullanılırız nerede kullanırız modelin neresinde sıkıştığımızda bu kısımlardan hangisini yapmamız gerektiğini =) açıklayabilirseniz çoks evinirim

2005-11-10 10:12:12

Cvp

exclusive

Ben soruyu anlayamadım...

2005-11-09 17:57:20

Cvp

Hasan Karaaslan

legolas sanirim organik modellemedeki poligon diziliminden bahsediyor

2005-11-09 18:13:12

Cvp

kazmamurat

modelin düzgün duruyosa, animasyonda ve render da sorun yoksa istersen 25 gen kullan, kimse bi şey diyemez. belli bi kuralı yok aslında işin, yapmak istediğin şekle göre değişen bi şey. kelimelere dökmek zor gerçekten.

2005-11-09 18:18:25

Cvp

Legolas

benim demek istediğim hangi kısımda zorunlu olduğumuzda bu şekilleri kullanırız mesela bunu demek istiyorum animasyonda önemli değil modellemedede sorun çıkartıyorlar çünkü

2005-11-09 22:24:10

Cvp

Hazaro

NE gibi bir sorun mesela....

2005-11-09 22:39:47

Cvp

hagar

genelde 5 gen ve ücgenlerden kacınıp temiz bir tepoloji kurulmaya dikkat edilirse modelde temiz cıkar.looplarda dikkat etmek gerek.cok zorunlu yerlerde telorans gösterelebilir bu poligonlara.25 gen poligon kullanmamaya dikkat etmelisin.

2005-11-09 23:56:15

Cvp

chrome_nickel

Murat abimize katılıyorum. modelin sonuçta istediğin gibi görünüyorsa ( yada yeterince kaliteli görünüyorsa ) ne kadar gen kullandığın çok önemli deil. ama genel olarak meshmooth gibi modifierleri kullandığında verim alabilmek için 4genler kullanmak gerekli. mesela bi otomobilin teker yuvasını açıcaksın. ve yuvanın daha yuvarlak olması için bi yerden yuvaya yeni bir segment ataman gerek. ama segmenti bağlayabileceğin bir köşe bulamazsan düzgün görünmesi için otomobili boydan boya bölmek gerekebilir. ancak bu aracın oval kısımlarında meshsmooth uyguladığında o kısımda bir çekiçle dövülmüşlük hissine de yol açabilir. bundan kaçınmak için bazen segmenti uygun bir vertex´den bölebiliriz. belki elimizde iki tane üçgen olur. ama azıcık oynadıkmı otomobilin hatlarına zarar vermeden düzgün görünmesini sağlayabiliriz. ama onun yerine oraya 6gen bir poligonda yapabilirdik.... ancak meshsmooth değiştiricisi çalışma prensibi yüzünden en fazla 4gen poligonlara kadar verimli çalışır.. spline modelleme ve surface gibi düşünün.

yani nerde kaçgen kullanmak istediğin sana bağlı. ancak şahsen çok zorunda kalmadıkça bütün modelleri 4genlere bölmeyi tercih ederim. çünkü genel olarak low poly+meshsmooth temelli modeller en iyi meshsmooth etkisini 4genlerle sağlar. dörtgen poligonları belirlerken meshsmooth sonrasında ne çıkacağını daha kolay tahmin edersiniz. bu da modelleme sürecinden tasarruf demektir. eğer 4gen o sırada işimi görmüyorsa yada gerekmediği halde sırf o 4gen yüzünden daha bi çok poligon oluşturmak zorunda kalıcaksam onu 3gen yada 5gen´e çevirmeyi düşünebilirim. ancak 6gen yapmaktan kaçınmak lazım diye düşünüyorum :)... organik modellerde verimli sonuç almanın en iyi yolu bu diye kanaat getirdim kendimce. yine de bazı durumlarda 6gen-7gen yada 25gen kullanmak isteyebiliriz.....

bu konunun bi sonu yok. herkesin modelleme mantığı farklı. bu yüzden bu soruya herkes farklı cevaplar vericektir. işte bu yüzden bu sorunun cevabı sizde.

2005-11-10 02:58:00

Cvp

kazmamurat

kadir +1

2005-11-10 10:12:12