modelleme tercihleri

modelleme tercihleri

gomito

dogru modelleme aracı kullanmak render da sorun cıkarmaz deniyor.
biz bu dogru modelleme seklini nasıl sececeğiz?
bir nesneyi modellemenin bircok yolu var ve süreyi abartmadan basarılı render almak icin hangi modelleme tekniklerini kullanmalıyız.? Bu programda ilerlemis biri zaten wire´leri acık bir modellemeye baktıgında nasıl modellendigini anlıyo. Ama yeni baslayanlar icin bunun hakkında genel bir bilgi verebilir misiniz?

2005-11-10 14:49:00

Cvp

kalimba

Bir nesneyi modelelmenin bir çok yolu var demişsiniz. Bu nesnelere örnek verebilirmisiniz?

Sonuç aynıysa modellemenin nasıl olduğunun hiçbir önemi yok. Arada sadece sonradan müdahele edilebilme ve modelleme hızı farkı var.

2005-11-09 17:00:54

Cvp

gomito

mesela loft teknigi ile modellenen bir tv´de cok fazla yuzey oluyor. aynı nesneyi mesh hale getirip modelleyince cok daha basit gorunen wire ler veriyo.

Sormak istediğim acıkcası su: modelleme tekniklerinin avantaj ve dezavantaj yaratabilecek püf leri nelerdir. Bunları genel olarak toparlayabilir misiniz? gibi...

Kalimba´dan aldıgım cevaba göre hangi yol daha kısa suruyorsa onu secmeliyiz. öyle mi?

Bir de bir gökdelen modelliyoruz mesela. Mimari anlamda farklı planlar cizip üstüste cogaltarak gitmek doğru. Ancak bu kaplama atarken zorluk yaratıyor sanki. Cephe ögelerine göre dikey olarak modellesek yanlıs bir is yapmıs olur muyuz?

2005-11-09 19:33:42

Cvp

kalimba

loft´un kendi içerisinde bi ton ayarı var. segmentlerini sayısını kullanılan shape ve path´den bağımsız olarak ayarlayabiliyorsunuz. Televizyonu loft ile yapmaktaki sebebinizi araştırmak gerekiyor. Belkide televizyonun bir bölümünü loft ile kolay yapıyorsunuz. Daha sonrada polygona çevirip ayrıntı yapıyorsunuz. Başka bir parçasını farklı bir teknikle modelleyip bir araya getiriyorsunuzdur.

Önemli olan olması diyelibiliriz kısaca. Modelleme aşamasında kaplamayıda göz önünde bulundurmak çok büyük vakit kazancı sağlar.

2005-11-09 20:21:24

Cvp

gomito

teşekkür ediyorum kalimba.
-calısırken acaba yanlıs bir yoldan mı yapıyorum süphesine düsmem artık. Ne de olsa süre ve sonuç önemli olan.

2005-11-09 20:49:49

Cvp

hagar

modelleme tekniginin bir önemi yok zaten hepside cokgen mantigi ile isliyor.

2005-11-09 23:57:37

Cvp

iceman

Loft´un fit özelliği benimde oldukça sık kullandığım bir özellik. Plan, yan ve ön kesit çizgileri ile rahatlıkla bir TV yapmak mümkün. Ancak yine de modellemede pekçok şeyi sonradan ilave etmek gerekiyor.
Kalimbanın dediği gibi polygona çevirmek ve daha sonra modifier uygulamak modellemeyi hızlandırıyor.

Modellemelerin hepsi çokgen mantığı ile işlemiyor malesef Hagar. Örnek vermek gerekirse NURBS modelleme.

2005-11-10 03:27:44

Cvp

XxNEOxX

Bence önemli olan yapmak istedigini en kisa sürede ve mümkün olan en az poligon sayisiyla yapabilen araci kullanmak.

2005-11-10 14:49:00