blueprint kullanımının püf noktaları

blueprint kullanımının püf noktaları

orhan1071

arkadaşlar blueprintler´in ön,arka,üst ve yan görünüşleri tek bir resim dosyası üzerinde verilmekte,veya bu şekilde oluşturulmuş,

ben bu 4 veya 3 görünüşü üzerinde barındıran blueprint dosyasını photoshopda açarak,crop,slice ve snap´ı doğru bir şekilde kullanıp,üç görünüşü bütünleşik olarak üzerinde barındıran bu blueprint resim dosyasını parçalara ayırıyorum( ek:bu sistemi kendi kendime buldum..)

velhasıl photosop´u kullanarak birbirinden bağamsız,ön,arka,üst yan, görünüşleri ayrı resim dosyaları halinde oluşturuyorum..

photoshopda 3 veya 4 görünüşü üzerinde barındıran blueprint resim dosyasını parçalara ayırırken..örneği ön görünüşteki araba yüksekliği ile yan görünüşdeki araba yükeklikleride pixel olarak birbiriyle uyumlu olarak crop snap ve slice´ı kullanarak oluşturuyorum..

ve fakat;blueprint resimlerini kullanarak modelleme yaparken,
örneğin; ön görünüşdeki resim ile yan görünüşdeki resmin aynı yerinde olması gereken çizgilerden bazıları, çok uçuk şekilde birbirini tutmuyor..



1-)bu normalmi?

2-)bütünleşik photoshop dosyasını,parçalara ayırma işlemini sizde benim gibimi yapıyorsunuz.veya farklı bir yöntem mi kullanıyorsunuz.veya bu işin daha basit bir sistemi varmıdır.

3-)blueprint´i kullanarak yapılan polygon modellemede dikkat edilecek püf noktaları nelerdir.

2005-11-09 02:04:12

Cvp

hbc3d

Normal degil
ama normal olmayan, sorundan anladigim kadariyla kullanmaya calistigin blueprintler. Image dosyasinin icerdigi gorunusler arasinda boyut farki olabilir. Hatta genelde bu sekildedir. BP nin 4 gorunus icerdigini varsayarsak, BP leri bi sekilde birbirlerine orantilaman lazim bunun icin de ruler kullanabilirsin.

Bu bir. Ikincisi, serzenislerine bi son versen Orhan. Adminlere PM at lutfen. unutma herseyin bi sebebi var.

2005-11-07 13:15:22

Cvp

orhan1071

kendi kendime konuşuyorum gibi oldu,neyse zaten mesajlarım yetkililere çoktan iletilmiştir.siliyorum.

arkadaşlar blueprintle ilgilenenler muhakkak bilir.

[u]ruler[/u] komutu,

bu ruler komutu.

a--max´demidir.

a--photoshop´damıdır.

b-----max´deyse blueprint´in hangi aşamasında,bu komut ne amaçla kullanılır.

b-----photoshop´daysa blueprint´in hangi aşamasında,bu komut ne amaçla kullanılır.

ruler komutu max ve photoshop´da değilse hangi programda bulunur..

ilgilenip yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

2005-11-07 16:18:42

Cvp

icdeadpeople

photoshop´ta view>show rules yada hide rules seçeneği ,bu kenarlarda resmin istediğin birimde ölçülerini (sol ve üst tarafta)verir ve yardımcı olur!

2005-11-07 16:45:35

Cvp

exclusive

Bazı blueprintlerde uyumsuzluklar olabiliyor örneğin: arabanın profilden görünüşü ve üstten görünüşü farklı uzunlukta olabiliyor..

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/ig4k7F5HF.jpg[/img]

Bu blueprintte olduğu gibi...

Ben bu durumda pohotoshopda yan görünüşü arabanın burnunun ucu-arka ucu ve tavanının üstü-tekerleklerin altına teğet geçecek şekilde kopyalayıp yeni bir layer a yapıştırıyorum.
Bu layer´ın opacity değerini düşürüyorum ve böylece alttaki orjinal resmi de görebiliyorum.. Daha sonra yeni layerdaki yan görünüşü oranını bozmadan scale ederek (scale seçiliyken köşesinden tutup shift´e basılı tutarak çekerek) üst görünüşle aynı uzunluğa getiriyorum...

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/9YT9kg96g.jpg[/img]

Bu yöntem teknik açıdan orantılı çizilmiş blueprintlerde işe yarıyor ama bazı blueprintler adeta göz kararı çizilmiş ve boy-yükseklik aynı olduğunda bile aynaların, kapıların birbirini tutmaması gibi sorunlar çıkabiliyor. Bu durumda düzgün bir blueprint aramaktan başka çare yok gibi.

2005-11-07 17:00:46

Cvp

orhan1071

merhaba cem kardeşim,sağolasın..

fakat bu rules aradığım komut değilmiş,yani hbc3d yanlış anlamış,rules´la başarabileceğim şeyi ben zaten slice ve crop´u kullanarak başarıyorum...(slice edit kısmı ile istenilen pixelde kesim penceresini ayarlıyorum ve bu slice penceresini taşıyabiliyorum,daha sonrada crop ile kesiyorum.) ..

üstad sorumu okuduysan bir çözüm önerin varmı,veya yarın bir resim göndereyim..çalışma evdeki bilgisayarımda,resimle sorum daha bi netlik kazanır,okey..şimdilik şöyle kabaca bir resimyolluyorum.

aşağıdaki ai dosyalarını photoshop resimleri olarak düşünün..

kırmızı nokta denk gelmiyor mesela,ama çok uçuk bi şekilde denk gelmiyo,diğer birçok yer denk geliyor,kırmızı ile belirttiğim kesişim noktası neden denk gelmiyor.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Y0885XYcZ.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/C6Tz5AEl1.jpg[/img]

2005-11-07 17:08:17

Cvp

orhan1071

[quote=15940]
Bu yöntem teknik açıdan orantılı çizilmiş blueprintlerde işe yarıyor [u]ama bazı blueprintler adeta göz kararı çizilmiş ve boy-yükseklik aynı olduğunda bile aynaların, kapıların birbirini tutmaması gibi sorunlar çıkabiliyor.[/u] Bu durumda düzgün bir blueprint aramaktan başka çare yok gibi.[/quote]

exclusive kardeşim naber...işte aradığım cevap buydu,,zaten böyle olduğunu tahmin etmişdim,fakat birde senin gibi bir üstad´dan duymak mutlu etti beni, sağolasın...

boş yere aynaların vb. yerlerini falan denk getirmeye uğraşmıcam..he 1 haftam bu gerizakalı blueprintler yüzünden uçtu gitti,ama bi başka, bir haftam daha,,,,,senin sayende gitmicek...eve gider girmez hatalı blueprintleri ayıklıyıp silecem...bu iş biraz uzun sürecek ama olsun....

sonuçda problem çözüldü..


exclusive, üstad önemseyerek vermiş olduğun değerli cevap için çok teşekkür ediyorum.abi üşenmemişsin resimlerle anlatmışsın, sağolasın.

cem kardeş,sanada çok teşekkür ediyorum. sağolasın.

2005-11-07 17:25:01

Cvp

hbc3d

Sevgili Orhan:))) Ruler ile gorunusleri birbirine orantilarken sadece gorsel bir yardimciya sahip oluyorsun:))) Sadece bu kadar, slice ve crop ile alakasi yok yani, o iki komutu kullanirken de sana yardimci olacaktir. Ozellikle orantilarken cok faydasi var ama kullanip denemen lazim. Ayni seyi cropp ve slice ile yapiyorum dedigine gore kullanmamissin:)

O nokta yanlis cizilmis Orhan. Spline olarak maxe aldigin icin, onu diger gorunuslere gore degistirirsen sorun kalmicaktir[G3]

2005-11-07 17:50:10

Cvp

exclusive

Bu blueprint mevzusu benim de çok vaktimi boşa harcamama sebep oldu. Artık blueprinti kullanmadan önce photoshop´da iyice bi kontrol ediyorum.

Ama Bazı ufak farklılıkların da doğal olduğunu unutmamak lazım. Mesela aynalar arabanın ön tarafında olduğu için önden görünüşte arkadan görünüşe göre daha büyük gözükürler. Bu doğal bir farklılık, zaten aynayı modellerken arkadan görünüşü dikkate almana gerek yok...

Umarım yardımcı olabilmişimdir. Kolay gelsin :)

2005-11-07 18:00:56

Cvp

orhan1071

peki emre kardeş,sana bir soru daha sorsam..bilmiyorum herhangi bir teknik bölümü bitirdinme,lise yüksekokul veya fakülte olması önemli değil,hatta teknik bölüm okumuş olup olmamanda çok önemli değil..

herhangi bir nesnenin teknik resiminde görünmeyen yüzeyler ya o bölgeyi tarif edecek bir düzlemle kesiti alınarak,ya o bölgeyi tarif edecek bir x detayı alınıp,veya alınan bu x detayının kısmi kesiti alınarak vb. vb. elde edilir.

sonuç olarak evrende herhangi bir nesne belirli bakış düzlemleri esas alınarak, belirli kurallar dahilinde,teknik bir elemanın anlayabileceği bir dil olan teknik çizim ile tanımlanabilir.

bu blueprint denilen şeyde bir nesnenin evrende 3,4 görünüş ile teknik anlamda tarfifidir.neden buna blueprint denmiş hala anlamış değilim,fakat sorum bu değil,

[u]şu ana kadar elime geçen bütün blueprintler,teknik anlamda bu blueprintlerin tarif ettiği 3 boyutlu nesneyi kafamda canlandırmama olanak sağlamıyor[/u].

peki neden??,çünkü blueprintlerde bir eksiklik var..

peki eksik olan ne??,eksik olan ön, üst, yan, arka,görünüşlerle tarifi teknik anlamda yapılamayan kısımların olması ..

bu kısımlar teknik çizimde yukarıda bahsettiğim kesit işlemleri vb. ile tanımlanır..

[u]veya 3 görünüşde,,örneğin üsten baktığımda görünmeyen fakat arabaya alttan baktığımda görünen bir kısım,üsten görünüş resminde kesik çizgi ile tarif edilir.fakat ben daha henüz elime geçen blueprintlerin hiçbirisinde bu kesik çizgi ile tarif edilmesi gereken kısımların tarif dildiği bir blueprint´e rastlamadım.[/u]



****bana şöyle adamakıllı gerektiği yerlerde kesik çizgiler ve alınan kısmı kesitler vb ile resmin anlaşılması güçlendirilmiş adamakıllı bir blueprint verebilirmisin..veya bir site adı önerebilirmisin,*****


*****veyahutta benim yukarıda tarifini yaptığım şekilde bir blueprint daha önce ben hiç duymadım ve görmedim,*****


*****veya tarifini yaptığın blueprint çizimlerini duydum fakat görmedim..
şeklinde beni bilgilendirebilirmisin...*****

üstad biraz uzun bi yazı oldu..inan bana okuması 2 dakkanı almaz,abi cevabını bekliyorum..

2005-11-08 10:48:42