3d max da gerçekçilik

3d max da gerçekçilik

bilx

arkadaşlar ben 3dmax 6 kullanıyorum ama yaptıgım tasarımlar gerçekci olmuyor heryerde v-rayı duyuyorum ama ne yapacagımı nerden bulacagımı bilmiyorum yada hangi Plugin leri kuracagımı bilmiyorum ne yapmalıyım yol gösterirseniz sevininrim şimdiden çook teşekür ederim

2005-11-07 18:22:36

Cvp

Seke

Gerçekçi görünüm yakalamak=Plugin
Bence bu yalnış bir düşünce hiç plugin kullanmadan nasl gerçekçi görüntü yakalarım bence ilk olarak bunu düşünmen lazım.Bir çalışmayı gerçekçi kılan kaplama, polygon sayısı bump ışıklandırma gibi unsurlara bağlıdır.Bir vray, lighttracer ,vs uyguladığında tamam ben gerçekçi görüntü yakaladım demek imkansız.Bunlar çorbanın tuzu biberi olabilir.Ekstra olarak www.cgtalk.com + buradaki Profösyonel çalışmalarda hangi pluginlerin kullaıldığına bakabilirsin.

2005-11-05 12:07:22

Cvp

bilx

yorumların için çok teşekür ederim arkadaşım ama çorbada tuz biber olmazsa tad alamayız ben o tadı yakalamak istiyorum standart max ayarlarıyla yaptıgın bir çalışma varsa gönderebilirmisin teşekür ederimm

2005-11-05 13:31:14

Cvp

Dark Box

Abiler tam benim aradığım yer burası işte bende gerçekçilik konusunda kasılıyorum.İstediğim bump efekti veremiyorum bazen.Yada ne bileyim olmuyor..!Bİde bir adam tasarladım diyelim onun suratına ve cildine nasıl bir metarial oluşturacağım bu metaryalin yapılış yolunu öğretirmisiniz.?www.3dtotal.com da cartoons bölümündeki karikatürümüsü karakterler çok gzl metaryellerle süslenmiş çok yumuşak bir görünüş var ama benimkiler öyle olmuyor ....!Tasarımı yapıyorum az biraz ama işte karaktere metaryel yapamıyorum multisub metarial mı yapıcam (hani çok renkli olanlar fln) yada bir kalıp mı koycam tamamen üstüne böyle ....Bu konu beni aşıyo :( yardımlarınızı bekliyorum.........

2005-11-06 13:57:01

Cvp

Murti

Gerçekçilik işin içine girince itinalı modelleme, uğraşılmış kaplamalar ve güzel bir ışıklandırma gerektirir...

Gerçekçiliğe giden yol detaylı modellemeler, gerçekçi kaplama hazırlama (kir, pas, yansıma) gerçek hayatı taklit eden ışıklandırma sistemini oluşturmak tan geçer. Bunun için ise çok çalışmak ve mesai harcamak gerektirir... Kimse max e ilk başladığının 4 ve ya 5 inci ayında gerçekçi görüntü elde edememiştir bunu zaman içinde yapmıştır çünkü çalışmıştır...

3dtotal deki arkadaşlarda o karakterleri eminmki uzun bir süreç sonrası yapabilir konuma gelmişlerdir (organik modelleme zordur)

İşte bu yüzden hemen bir pulgin ile işi çözmeyelim ve işe en başından modellemeden başlayalım.. Eksiklerimizi görelim tamamlayalım daha sonra kaplama ve ışıklar en sonunda render

Ertuğ arkadaşımızın galeride ki çalışmalarına bir göz atın bu süreçe en iyi örnek.....

Biraz sabır ister bu iş...

2005-11-06 15:38:00

Cvp

Hazaro

Arkadaşlara Ufak Ekte ben Yapayım..Evt belki Bu render Motorları insanların işin kolaylaştıryor olsa da...Şöyle bir durum..Var herkesin adladığı Bir durum.....Eğer Düzgün ışıklandırma yapmazsan Vray vb..Olsa ne olur olmasa ne olur..Bir box sı 2 şey rezilde eder vezirde....bunlar Gerekli ışık bilgisi ile ışıklandırmayı en sağlıklı şekilde yapmak..2.si kaplamadır...evet bunlara etkiyenlerde Modellme Ve render aşamalarıdır...Eskiden render motoru kavramı yoktu gib...İsteyen Scanline render(Defualt render) ile de gerçekçi görünüm sağlıyabilir...Belki diğerlerine göre zor olabilir..Ama Eğer Yukarda saydıklarım ve arkadaşların sayödıklarını başarılı bir şekilde öğrenir ve uygulanırsa bu kısa sürede yapılacaktır...

2005-11-07 00:20:51

Cvp

Dark Box

Evet gerçekçilik unsuru genel olarak -modelleme,ışık ve kaplama- üçgeni arasındaki bağıntının dengesi düzeyinde oluyor...(biraz felsefi gibi mi oldu ne...) ama tamam anladım..mesai işi biraz zor olacak gibi lise 1 e gidiyorum ve dersler acaip ağır...:( Ama bir objeye farklı renkler birden verebilmek için multi-sub object metaryeli kullanılıyor dimi... yani her zaman bu böyle başka alternatif yok.Açıklamalar için teşekkürler...;)

2005-11-07 18:22:36