Sky Light + Light Tracer ile gerçekçi render...

Sky Light + Light Tracer ile gerçekçi render...

Super Faysal

Modellemenizi ne kadar iyi yaparsanız yapın iyi bir ışıklandırma olmadan gerçekçi sonuç alamazsınız. Sky Light ( Fotometrik ışık )ışıklandırma sorununuzu kabul edilir düzeyde çözüyor, bunun için üst menü den Create / Lights / Skylight seçeneğini tıklayarak sahnenin herhangi bir bölümüne yerleştirin ( İstediğiniz yere bir kez tıklamanız yeterli olacaktır ) , bunu takiben yine üst menü den Render / Advanced Lighting seçeneğini tıklayın ( Klavye kısa yolu 9 ) açılan pencerede Select Advanced Lighting bölümünden Light Tracer ‘ı seçin ve sahneyi render edin.
Not : Render süresi belirgin şekilde uzayacaktır. Sky Light açık mekanlarda iyi sonuç verir ve kapalı alanları ( iç mekan gibi ) aydınlatamaz. Sky Light tek başına kullanıldığında sahnelerde Bump kullanılan kaplamalar iyi sonuç vermez. Kullandığınız Max sürümünde Sky Light bulunmuyorsa Plug-in olarak internet den indirebilirsiniz.
Radiosity + Light Tracer :

Max 5 versiyonu ile gelen iki render motoru vardır.

Radiosity : Sahnedeki direkt olarak gelen ve sıçrayan ışığı hesaplamak için gereken dünyaya ait fiziksel niteliklere birlikte fotometrik ışıkları kullanır.

Light Tracer : Birden fazla sıçramalı, klasik bir Path Tracing render aracı. Harici sahneler yada direkt olarak gelen ışıkla aydınlatılan büyük alanların bulunduğu sahneler için tasarlanmıştır. Radiosity rendering işleminden daha hızlı olabilir.

Fotometrik ışıklar : Gerçek dünyadaki fiziksel verileri temel olarak alan ışıklardır.
Editable Poly : Güçlü düzenleme becerilerine sahip bir mesh nesnesi tipi.
Flat Mirror : Düz yüzeyler için etkin yansıma ve ayarlama sağlar.
Area ışıkları : Bir nokta yerine belirli bir alandan yayılan yeni 3ds Max ışıkları. Yumuşak ışıklandırma efektleri oluşturur.
Area gölgeleri : Nenelerin dibinde daha keskin olan ve nesneye olan uzaklık arttıkça yayılmaya başlayan gölgeler.

2004-04-18 18:49:22

Re:Sky Light + Light Tracer ile gerçekçi render...

Snaap

Peki hocam Radiosity veya Lighttracer ile ışıklandırma yaptığım zaman cismin parlaması,kenar hatları ve yine bahsettiğin gibi bump belli olmuyor. Bunları nasıl çözeceğiz ?

2004-04-16 16:18:18

Re:Sky Light + Light Tracer ile gerçekçi render...

Super Faysal

bump ve benzeri dokuları belirgin hale getirmek için + olarak sahneye omni koymak gerekiyor, yada şöyle desem daha iyi olur -- fotometrik olmayan bir ışık -- gerekli.

2004-04-18 05:02:39

Re:Sky Light + Light Tracer ile gerçekçi render...

Snaap

bu bahsettiğim diğer olaylar içinde geçerlimi ?

2004-04-18 18:49:22