ışık

ışık

witch

scanline renderda omni ışığının yayılımının az oluşuyor, yakın noktada patlıyor.Ne yapmalıyım?

2005-10-14 00:55:34

Cvp:ışık

Pulsar

Şöyle düşünebilirsin omnileri, bir nokta ve bundan bir sürü ışın (vektörel) yayılıyor. Eğer kaynağa yakınsa bir cisim, kaynağa yakın kısımlarına daha çok vektör düşer, uzak kısımlarınaysa daha az vektör düşer. Bu yüzden bir noktada parlama görünür. Eğer cisim uzaksa, uzaklaştıkça bu vektörlerin arası açılacağından birim yüzey başına daha az vektör düşer böylece parlama az olur, daha homojen aydınlanır.
Yakın olan kısmı asıl cisimden ayır (mimari çalıştığını varsayıyorum)
Örneğin tavandaki ışık tavanda patlama yapıyor, tavanı ayır cisimden, ışık ayarlarında exclude kısmına at o tavanı, böylece o ışık artık tavanı aydınlatamaz. Tavanı aydınlatması için ise, tavanın yeterince uzağına bir başka omni koy ve onun da sadece tavanı aydınlatmasını sağla (exclude yazan kısmı include olarak çevirer, sadece taanı al)
Yahut spotlight gibi seçenekler de var, bunların aydınlatma konisi ile oynayarak tavanı içine almamasını filan sağlayabilirsin.

2005-10-14 00:42:08

Cvp:ışık

kazmamurat

near attenuation - far attenuation bölümünü de biraz kurcalayabilirsin, omni ışığının daha yumuşak görünmesi adına işine yarayacaktır. advanced effets de soften diffuse edge değerini de yükselterek ışık etkisini yumuşatabilirsin. ancak yine de pulsar ın bahsettiği yöntemlerle sahnene göre ışık dizilimleri ve şiddetleri kullanman şart.

2005-10-14 00:55:34