Bu modeli boolean kullanmadan nasıl yapabilirim

Bu modeli boolean kullanmadan nasıl yapabilirim

marvell

merhaba arkadaslar resimdeki kolon seklini boolean kullanmadan yapmam mumkunmu boolean kullanmak istemiyorum ama booleansızda nasıl yapacagımı bir turlu cıkaramadım.

model bu sekilde olacak bunu daha once autocadde modellemistim
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/5u8lfpi8c.jpg[/img]

su anda yaptıgım sekil ise bu
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/tb68xse1w.jpg[/img]

yesil olan parcaları boolean ile sutundan cıkaracaktım ama bunu boolean sız yapmam mumkun ise o sekilde yapmak istiyorum

simdiden tesekkur ederim

2005-10-16 03:53:28

Cvp:Bu modeli boolean kullanmadan nasıl yapabilirim

chrome_nickel

spline modelleme kullan. :) inadım inat.

2005-10-13 00:20:12

Cvp:Bu modeli boolean kullanmadan nasıl yapabilirim

Snaap

Oyukları içeriye extrude edilmiş poligonlar olarak düşün. İçini ve kenarlarınıda chamfer komutuyla yumuşat.

2005-10-13 02:25:04

Cvp:Bu modeli boolean kullanmadan nasıl yapabilirim

marvell

kadir haklı olmasına haklısında biliyorsun modellemede zayıfım :)
mustafa kardes dedigini yaptım fakat hangi kısıma chamfer uygulayacagımı cozemedim nereye uyguladıysam istedigim sonucu alamadım[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/C5gu91tYB.jpg[/img]

2005-10-13 17:07:58

Cvp:Bu modeli boolean kullanmadan nasıl yapabilirim

sympathic

içteki tarafta kalan edgelere chamfer vereceksin böylece iç taraf yumuşak olacak

// Yanlış oldu sen köşelere istiyordun köşedeki vertexlere verirsen olur sanırım sonra da turbosmooth

2005-10-13 17:16:51

Cvp:Bu modeli boolean kullanmadan nasıl yapabilirim

felidae

ben de dün aynı modelle uğraşıyordum..[G1]

anlamadığım yivlerdeki uç kısımlarındaki küresel bitimi nasıl verecegimiz.yoksa üst bülümler lathe ile,alt kısımdakiler de spline halde planı çizilip extrude ile yapılır ama...uçtaki bölüm nasıl olacak ?

2005-10-13 17:24:06

Cvp:Bu modeli boolean kullanmadan nasıl yapabilirim

hbc3d

Poly leri extrude etmeyin. Edgeleri Chamfer´layin. O zaman yeni olusan poly´nin ust ve alt kisminda birer delta olusacak. Deltanin doruk vertexini de chamferlayip ayrintilanabilir. Subdivide etmeye de gerek kalmaz. Sonra girintinin edgelerini de chamfer´layip, smoothing angle´ları kullanarak duzenlenebilir.

2005-10-13 17:55:28

Cvp:Bu modeli boolean kullanmadan nasıl yapabilirim

kalimba

Burada kullanılabilecek en uygun çözüm booleandır. Başka alternatiflerle booleanın yaptığı işlemi taklit etmek bence daha zor. Chamfer yada başka komutlarla ek yüzeyler eklendiği zaman daha mı düzgün oluyor? Bence hayır. Meshsmooth bile yapmaya gerek kalmadan jilet gibi çıkartıyor zaten boolean.

Boolean ´da bileşenlerin segmentleride inteaktif olarak değiştirilebiliyor. Bileşenlerin özellikelrini kotuyor. Her türlü müdahale etmek mümkün. Spline yada alternatif şeylerle bu avantaj yok. Her bir parçayı ayrı ayrı yapıp array - instance ile çoğaltırsanız bile bu işlem daha çok uğraştıracaktır.

Çıkacak objenin segmentlerini çok yüksek yapmışsınız. Bence gereksiz bir yükseltme olmuş.

2005-10-13 18:57:53

Cvp:Bu modeli boolean kullanmadan nasıl yapabilirim

marvell

evet kalimba cıkacak objeninkini abartmısım biraz fark ettim onu
boolean kullanmadan yapmaya calıstıgım icin onu oylesine yapmıstım zaten sadece gostermek icin

2005-10-13 20:39:14

Cvp:Bu modeli boolean kullanmadan nasıl yapabilirim

Snaap

Chamfer yada başka komutlarla oluşacak ek yüzeyler senin kontrolünde oluyor,yeri geldiğinde çok daha düzgün ve en optimize sonuçlar elde edilebiliyor.Boolean a göre modellemenin artısı bu.

2005-10-14 01:22:38